PDA

Επιστροφή στο Forum : ΛΑΙΚΟΙ ΔΡΟΜΟΙ



Κωνσταντίνος
05.04.2000, 14:00
Σαφώς και όλη η κουβέντα είναι περι διαγραμμάτου.
Σιγά τώρα μην έχει σημασία η απόσταση του προσαγωγέα από την τονική και άλλα τέτοια μπουρδολογήματα. Απ' όσα μου λένε οι γνώστες, από ένα σημείο και μετά, η εναρμόνιση είναι προσωπική υπόθεση του καθένα.

Το θέμα όμως είναι: οι δρόμοι μπορούν να αντιμετωπίζονται με τη δυτική θεωρία;
Εν μέρει, συνολικά ή καθόλου;
Το λέω γιατί διαβάζω "θεωρία" αυτή τη περίοδο και μου έχουν τσακίσει το νευρικό σύστημα.

Τον Μαυροειδή δεν τον έχω τσακάρει ακόμα (κάπου στο πατάρι βόσκει το βιβλίο του), όμως μαθαίνω [Ελευθεροτυπία - 3 Απρίλη 2000] οτι ο Νικολόπουλος θα εκδώσει με το Νάκα ένα CD με τους λαϊκούς δρόμους "όπως τους ξέρουμε". Κατα τα άλλα η συνέντευξη "σαλόνι" δεν λέει τίποτα.

Το βιβλίο του Παγιάτη (Λαϊκοί Δρόμοι) το έχεις δει; Εχεις άποψη για δαύτο;

Χαιρετώ
ΚΚ

Κωνσταντίνος
05.04.2000, 14:05
Και κάτι ακόμη: Εχει κανείς σχέση με τούρκικη παραδοσιακή (επίσημη παρακαλώ!) μουσική;
Κλίμακες, κουρδίσματα κλπ.;
Εχω ασχοληθεί προ πολλών ετών (οριακά) με το θέμα και ρωτάω αν μεταφράστηκε τίποτα, καμμιά καινούργια έκδοση κλπ.

ΚΚ

lefkoftero
06.04.2000, 02:13
Ehei dio vivlia o Pagiatis, sosta ? To ena einai nomizo mia pio sinoptiki ekdosi tou alou. Dedomenou oti malon den iparhoun ala vivlia sto thema (an kai den exo psaxei poli, arhisa na asholoume entatika me to thema apo tote pou irtha USA!) nomizo einai poli hrisimo toulahiston gia
reference. By the way, iparhei kapio alo vivlio shetika ?

Nomizo oti i ditiki theoria efarmozete aneta stous dromous sto epipedo tis armonias (diladi pia einai ta akornta tou kathe dromou). Afto einai efkolo na to deis kaneis ean parei opiondipote dromo kai arhizei na htizei sinhordies simfona me tin sintagi 1-3-5.

Apo tin ali meria sigoura to harmonization einai
prosopiki ipothesi ston vathmo pou o pehtis
tis kitharas i opiou alou organou kanei akompaniamento einai gnostis tis theorias. Malista
poles fores se pola rempetika ta akkornta pou akougonte einai poli ligotera apo osa kapios logika tha evaze. Nomizo afti i litotita einai kathoristiki gia na akoustoun afta ta tragoudia sto sosto context kai na metaferoun tin mehanholia pou sinithos ta haraktirizei (p.x. "Prin to harama monahos" se palies ekteleseis se sigrisi me Ntalara. Sigoura apo plevras instrumentation o Ntalaras einai apehtos ala to tragoudi hanei sto finale anti na kerdizei - toulahiston etsi to vlepo ego).

Genika ipotheto einai hrisimo na xerei kaneis ta vasika tis ditikis armonias kai theorias. Apo ekei kai pera, ektos kai an theleis na grafeis kantates se style Bach, to pragma alazei kathos to na mathei kaneis na kanei taximia diskola tha to vrei se vivlia!

Ean diavazeis theoria nomizo einai poli hrisimotera ta vivlia me Jazz armonia (eidika gia kithara) para afta me klasiki armonia. Toulahiston afti tin gnomi eho shimatisei meta apo ena psaximo ta telefta dio hronia. Apo pou diavazeis ?

Nikos

lefkoftero
06.04.2000, 02:28
Tora to thimithika : eho ena CD pou pezei o Zampetas se diaforous dromous, to ehei dei kanenas afto ? Ehei taximia kai komatia se kamia 10aria dromous kai me klista matia katalaveneis oti pezei o Zampetas!

Nikos

Κωνσταντίνος
06.04.2000, 13:45
Το CD που αναφέρεις δεν το ξέρω.
Ισως κάποιος άλλος απο τη παρέα τόχει υπόψη του.

Βιβλία αρμονίας που διαβάζω είναι καμπόσα (σαφής ένδειξη της αμηχανίας μου), αλλά κυρίως του Αινιάν και του Αμαραντίδη.

Αυτό που είπες για τζάζ είναι ενδιαφέρον. Το ίδιο μου είπε κι ένας δάσκαλος προ ετών και το είχα κοιτάξει. Αλλά ρε αδελφέ, τα "πιασίματα" των ακκόρντων στη τζαζ, είναι αδύνατον να τα κάνει άνθρωπος με μόνο πέντε δάχτυλα ανά χείρα!

Ο Παγιάτης έχει ένα βιβλίο "διαρκείας", κάτι σαν τα γιαπωνέζικα αυτοκίνητα. Μόλις κάνει λίγες ή πολλές προσθήκες / διορθώσεις, το ξανα-εκδίδει με τον ΙΔΙΟ τίτλο. Γιαυτό νομίζεις οτι είναι διαφορετικά.

Αλλα βιβλία υπάρχουν αλλά... τίποτα το καλύτερο απ' του Παγιάτη. Ισως του Λουκαρέα (που δεν κυκλοφοράει πιά) έχει μιά άλλη οπτική.

ΚΚ

Γιώργος
06.04.2000, 20:04
Νίκο το CD στο οποίο αναφέρεσαι είναι κατά πάσα πιθανότητα αυτό που περιλαμβάνει η βιογραφία του Ζαμπέτα, ήτοι το βιβλίο της Ιωάννας Κλειασίου "και η βρόχα έπεφτε"(πάρα πολύ καλό και υπερπλήρες), και έχει μόνο ορχηστρικά κομμάτια.

ΚΚ έχεις κάποια πρόταση, για τους λιγότερο υποψιασμένους με τη θεωρία όπως εγώ, από που να αρχίσω να διαβάζω;
Το βιβλίο του Μαυροειδή που αναφέρεις είναι βατό ή θα μου φανεί όπως ο Πριγκοζίν (επίτημος διδάκτωρ του ΔΠΘ παρακαλώ !) σε παιδάκι δημοτικού;

'στω
γιώργος (ΔΦΑ, διεθνούς φήμης αρχάριος)

Κωνσταντίνος
06.04.2000, 20:28
Κατ' αρχήν πρόσεχε! Εχεις περάσει από ΔΠΘ και τολμάς να μου μιλάς στον ενικό;!
Εχω χτίσει τις μισές ταβέρνες στη Θράκη στα τόσα χρόνια που έφαγα εκεί. Τις άλλες μισές τις έχτισε ο Γιάννης ο ΠέραΒρέχει (a.k.a. "Σαλπέας").

Λοιπόν. Ασε τους Μαυροειδήδες και τους διάφορους προικοσύμφωνους και παλεψε με το οργανο! Τα βιβλία μουσικής είναι όσο χρήσιμα είναι να μάνιουαλ των προγραμμάτων για πίσί: Πρέπει να ξέρεις πως δουλεύουν για να σου φανούν χρήσιμα!

Δε ξέρω που βρίσκεσαι στο όργανο, αλλά αν το έχεις κερδίσει στον "πρώτο γύρο", πρέπει να μάθεις σολφέζ! Χωρίς ανάγνωση παρτιτούρας και κράτημα του μέτρου - κατά την ταπεινή μου γνώμη -δεν κάνεις τίποτα. Παρτιτούρες υπάρχουν να φάν κι οι κότες. Αλλες καλές άλλες μέτριες και άλλες τελείως λάθος, όμως ξεστραβώνεσαι. Αν δεν έχεις μου λές και σου στέλνω κάνα φορτηγό απο δαύτες.

Βέβαια, το καλύτερο σχολειό είναι η παρέα στη ταβέρνα, αλλά... τα προβλήματα (πότε, που, με ποιούς κλπ) είναι γνωστά.
Τα ξέρεις - τα ξέρω - υποφέρεις κι υποφέρω.

ΚΚ
ΔΦΑΑ (Διεθνούς Φήμης Αιωνίως Αρχάριος)

lefkoftero
07.04.2000, 02:14
Ontos merika piasimata stin jazz einai diskola ala se shesi me tin laiki mousiki to mono pou hriazete kaneis einai ta vasika tis theorias ipotheto. Eiha prospathisei na matho ligo Jazz (pezo kithara edo kai pola hronia) ala eida oti den ehei noima na asholitheis me to thema se epipedo hobbista (toulahiston apo tote mou irtha stin Vostoni kai eho kiriolektika psarosei me tous mousikous pou akouo edo - Berklee vlepeis!). Isos kai sta rempetika/laika na hriazete kapios kalos daskalos apo kapio simeio kai epita. Parepiptontos, xerei kaneis ti rolo pezei afti i sholi laikis/paradosiakis mousikis pou ehei o Nakas ?

Simfono apolita me to oti kalitera na ta matheis ola afta prota praktika kai na ta empedoseis/efarmozeis
kai meta to na ta deis apo psila diavazontas theoria/armonia. I antitheti poreia einai diskoli kathos kaneis diavazei pragmata pou den mporei amesa na dei pos efarmozonte. Fisika afto ishiei pantou, ohi mono stin mousiki ala se aftin einai malon poli pio kathoristiko afou i apodosi enishiei tin ipomoni pou hriazete na ehei kaneis otan mathenei ena organo...

To vivlio tou Mavroeidi mou fanike elafros diskolo, isos logo tou oti (1) den xero kala tin eliniki orologia sto thema (2) malon hriazete kaneis ligaki parapano exposure apo to diko mou se byzantiki/tourkiki/araviki mousiki gia na katanoisei kalitera. Vivlia mousikis horis akousmata den voithane kai poli!

Nikos

P.S. Afto gia ton Prigogine den to eiha akousei, endiaferon! Einai kaneis apo esas
Fisikos/Himikos ?

Aris
10.04.2000, 10:57
Προς ΚΚ:
Τις έχω χεσμένες τις παρτιτούρες σου...
ΑΝ
ΠΦΑΟ (Παγκοσμίου Φήμης Αμόρφωτος Οργανοπαίχτης)

Κωνσταντίνος
10.04.2000, 13:07
Μιας και το ανέφερες:

Χεστήκαμε και η βάρκα γέρνει.
Χέσε μέσα κι έβγα έξω.
Χέσε ψηλά κι αγνάντευε.
Εβγαλε κι η μύγα κώλο κι έχεσε το κόσμο όλο.
Το σκατό με την αξία θα το πάρει η εφορία.

Κάνα άλλο θυμάσαι;

Γιώργος
12.04.2000, 17:11
Να προσθέσω στα αποφθέγματα του αξιότιμου κου συναδέλφου:

-Όποιος νυχτα περπατεί λάσπες και σκατά πατεί.
-Χέσ'τα κι άστα.
-Χεστήκαμε που κλάσαμε.

Το λεξικό κουραδολογίας μπορεί να αρχίσει να συγγράφεται...

Άσχετο.
Τώρα που μιλάμε περί σκατών, είχε δει κανείς (ΝΕΤ)τον "ποιητή" Χριστιανόπουλο στο αφιέρωμα που είχε κάνει στον Τσιτσάνη στη Θεσσαλονίκη; Είχε φτιάξει ένα τριμελές σχήμα με ένα καταπληκτικό μπουζούκι, μία τρομερή ρεμπετοκιθάρα (και πολύ καλή φωνή ο τύπος) και την κόρη του μπουζουκτσή να τραγουδάει. Οι τρεις μουσικοί ήταν πάρα πολύ καλοί. Μόνη παραφωνία ο "ποιητής" ο οποίος επέμενε να αναγγέλει τα τραγούδια πριν από την έναρξή τους με φωνή εισπράκτορα της γραμμής Κολιάτσου, αλλά και να σιγοντάρει (φαλτσάρει, πιό δόκιμο).
Ποιοί ήταν οι μουσικοί, θυμαται κανείς;

Υψιλον Γάμα.
Φαίνεται ότι δεν τον πάω τον τύπο;
Γιατί επιμένει να αυτοαποκαλείται "Τσιτσανολόγος", όταν ο ίδιος ο Τσιτσάνης τον είχε φτύσει;

γιώργος

Κώστας
12.04.2000, 18:54
Φίλε Γιώργο, ως προς μεν τα περί "Τσιτσανολογίας"του Χριστιανόπουλου, δεν γνωρίζω εάν έτσι αυτοαποκαλείται ή εάν ο Τσιτσάνης τον είχε "φτύσει". Νομίζω όμως ότι δικαιούται να έχει λόγο για αυτά τα πράγματα ένας από τους πρώτους λόγιους που ασχολήθηκαν πολύ νωρίς και πολύ σοβαρά με το ρεμπέτικο.
Ως προς δε τον εγκλεισμό του ως δημιουργού εντός εισαγωγικών , εκ μέρους σου, θα περίμενε κανείς να το τεκμηριώσεις κάπως και όχι να εκσφενδονίσεις βλήμα αυτεπίστροφο...

Κωνσταντίνος
12.04.2000, 21:09
Στον Χριστιανόπουλο αναλογούν κάποια εύσημα που δεν θα του τα στερήσει η έστω και ως εξολίσθηση εννοούμενη υπεραπασχόλησή του με τα του Τσιτσάνη.

Παρεμπιπτόντως, ούτε εγώ ξέρω τίποτα για εμπτυσμό του από τον Τσιτσάνη. Το μόνο που έχει εξιστορηθεί από τον ίδιο τον ποιητή, είναι η άρνηση του συνθέτη να χρησιμοποιήσει ορισμένους στίχους του. Δεν θα το ονομάτιζα «φτύσιμο» αυτό, εκτός αν ο φίλτατος συνάδελφος Γιώργος του Βορρά γνωρίζει κάτι ακόμη.

Αληθεύει στο έπακρο η παρατήρηση του συνονόματου Βλησίδη, ότι ο Χριστιανόπουλος υπήρξε πιονέρος στη μάχη του αποχαρακτηρισμού του Ρεμπέτικου, ενώ ως μελετητής του, δεν έκαμε και πολλά πράγματα.

Αλλά δεν πρέπει να τον κρίνουμε ως κάτι που δεν είναι.

ΚΚ
ΠίΕς: Πρέπει να είναι δυο τρεις ακόμη οι σχετικές παροιμίες. Πρέπει να καταγραφούν που να πάρει.

tsispi
13.04.2000, 01:31
Για τον ΓΙΩΡΓΟ ΚΑΤΣΙΜΠΟΚΗ.Συμφωνω απολυτα μαζι σου για το υπεροχο αυτο ντουο(δεν υπολογιζω τον Χριστιανοπουλο).Οι δυο μουσικοι ειναι ο Νικος Σταθοπουλος (τριχορδο)και Γιωργος Χουλιάρας(6χορδη-κιθαρα).Ο Χουλιάρας εχει μαζυ με τον αδελφο του ενα στεκι την "Η ομορφη νυχτα" στην Τουμπα οπου παιζουν καθε βραδυ.(μερικες βραδιες και ο Σταθοπουλος)

αυτα .μαζεψτε λιγο τα φτιαρακια μερικοι !

yianis
13.04.2000, 01:49
<FONT FACE="SYMBOL">Sumfwna me auta pou egw ecw akousei kai diabasei kata kairouV, h enascolhsh tou Cristianopoulou me ton Tsitsanh sundeetai me thn agaph tou poihth gia thn polh thV QessalonikhV. Malista ecw akousei apo suggeniko tou proswpo oti tetoia einai h agaph tou pou oi foreV pou ecei breqei ektoV polhV se olh tou th zwh einai metrhmeneV sta dactula tou enoV ceriou.

Loipon, h qewria tou Cristianopoulou einai oti to kurio ergo tou Tsitsanh cwrizetai se duo peridouV. Thn periodo 1937-1945, kai 1946-1952. Thn prwth thn anaferei wV periodo thV QessalonikhV mia kai ta pio polla tragoudia authV thV periodou grafthkan sth Qessalonikh, opou zouse o TsitsanhV. LigeV exaireseiV einai kati tragoudia pou grafthkan sta Trikala prin katebei o TsitsanhV sthn Aqhna. Leei loipon o CristianopouloV oti auth h prwth periodoV einai kai h kaluterh, kai mallon ecei kai dikaio an skeftei kaneiV oti polla apo ta tragoudia pou hcografhqhkan metapolemika grafthkan sth diarkeia thV katochV. Sumfwna panta me ton Cristianopoulo h poiothta twn tragoudiwn ekeinhV thV epochV ecei na kanei me to gegonoV oti h Qessalonikh ecei th dunamh wV polh na empneusei poihteV, sunqeteV ktl.
To 1994 malista kukloforhse ena</FONT> CD <FONT FACE="SYMBOL">me aformh ta deka cronia apo to qanato tou Tsitsanh, opou tragoudaei h Mariw kai paizei to sugkrothma thV TompourlikaV. To </FONT>CD <FONT FACE="SYMBOL">sunodeuetai apo ena bibliaraki pou periecei enan logo pou edwse o CristianopouloV panw sthn sundesh Tsitsanh kai QessalonikhV.

EpishV, osoi apo esaV etuce na doun ton Cristianopoulo sthn ekpomph tou Nucterinou Episkepth prin apo tria cronia qa qumounte oti prokeitai gia periqwriako atomo pou touV ecei olouV grammenouV kai den ton noiazei h gnwmh tou kosmou gia to atomo tou. IswV gia auto kai na ton gohteuei to rempetiko.

Malista ecei grayei kai mia seira dihghmatwn me titlo Oloi oi RempeteV tou Ntounia opou prospaqei na deixei oti to REMPETIKO einai tropoV zwhV panw apo ola kai gia auto carakthrizei wV rempeth ton Papadiamanth pou apefeuge touV filouV tou epeidh hxere oti tou proetoimazan kapoia ekdhlwsh proV timh tou, akoma kai ton Mega Alexandro.

Gnwmh mou einai oti autoV einai o logoV pou to parakanei stiV dhmosieV emfaniseiV. Na apodeixei dhladh, ston eauto tou, oti einai kai autoV enaV rempethV, me thn ennoia pou dinei autoV ston oro, OpwV dhladh kai o PapadiamanthV.
GiannhV
</FONT>

lefkoftero
13.04.2000, 04:47
Milontas gia ton Hristianopoulo, stin arhi tou vivliou tou N. Georgiadi &#40;O Akritas pou eginete Rempetis&#41; nomizo ton psiloeironevetai
gia afto pou eipe peri megalou Alexandrou, sosta ?

Apo tin sinentefxi tou episis mou dothike i entiposi oti einai ligaki dogmatikos, toulahiston to style omilias tou etsi dihnei.
Kai afta pou elege fisika...

Telos den xero ean simfonite ala i kori tou mpouzouktsi den eihe poli kali foni &#40;se antihtesi oi mousikoi itan ontos poli oraioi&#41;.

Nikos

P.S. I skatologia den me afinei asiginito fisika. Os ek toutou :

Skata edo, skata ekei
skata kai parapera.
Skata stin gi, skata pantou
skata kai ston aera.

Skata na fas, skata na pieis,
skata na pas na heseis,
ap&#39;ta skata na sikotheis
kai sta skata na peseis!

frank
13.04.2000, 12:13
Για να βάλουμε κάπως τα πράγματα στη θέση τους:

α. ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΠΟΙΗΤΗ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Δεν είμαι σε θέση να τον κρίνω &#40;ούτε ίσως και κανείς άλλος από μας&#41;, πάντως προσωπικά με αφήνει παγερά αδιάφορο.

β. ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΡΕΜΠΕΤΟΛΟΓΟΥ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Υπήρξε σοβαρός μελετητής του έργου του Τσιτσάνη και μόνο, με πολύ προσεγμένη καταγραφή τραγουδιών και στίχων, ελάχιστα λάθη και πολύ όμορφες εκδόσεις. Ακόμη, ήταν αυτός που έδωσε το βασικό πρωτογενές υλικό &#40;καμμιά 200αριά εβδομηνταοχτάρια&#41; στον Η. Πετρόπουλο.Το ότι ασχολήθηκε μόνο με τον Τσ. νομίζω ότι είναι γούστο του και καπέλλο του.

γ. ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΤΡΑΓΟΥΔΙΣΤΗ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αστο καλύτερα... Αφήστε δε που προσπαθεί να κάνει αισθαντική και καλά την τραγουδο-απαγγελία του.

δ. ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΠΡΟΣΩΠΟΥ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Ολίγον τηλεοπτικός μαϊντανός, ολίγον περιθωριακός αλλά αρκετά άντρας ώστε να κοινοποιήσει σε δύσκολα χρόνια την σεξουαλική του ιδιαιτερότητα. Απείρου κάλους και χυδαιότητας είναι οι κατινιές που αντάλλαξαν με τον Πετρόπουλο από τις στήλες της Ελευθεροτυπίας - και σε πολυτονικό μάλιστα!


Αυτά, και εδώ είμαστε να τα λέμε

Φραγκίσκος Α. Κουτελιέρης

Aris
13.04.2000, 12:13
Προς ΚΚ:
Το &#34;χεστήκαμε και η βάρκα έγειρε&#34; &#40;κι όχι &#34;γέρνει&#34;&#41; προϋποθέτει κάποιες παραμέτρους.
Καταρχήν.
Λέει &#34;χεστήκαμε&#34; &#40;πληθυντικός&#41;, άρα σημαίνει ότι χέστηκαν τουλάχιστον δύο άτομα.
Για να συμβεί λοιπόν το αναπόφευκτο &#40;να γείρει η βάρκα&#41; δεν πρέπει να υπάρξει συμμετρία. Αν π.χ. χεστούν τρία άτομα απ&#39; την κάθε μεριά &#40;σύνολο έξι χεσμένοι&#41;, η βάρκα θα συνεχίσει να έχει την ίδια ισορροπία. Για να αποφευχθεί λοιπόν παρόμοια κατάσταση ισορροπίας &#40;έστω κι από σύμπτωση&#41; και να λειτουργήσει το ρητό, καλό θα είναι να επιδιώκουμε μονό αριθμό πληρώματος.
Επίσης μια καλή συμβουλή προς τους ναυτιλομένους:
Το χέσιμο, όπως και το κατούρημα, πρέπει να γίνεται πάντα υπήνεμα, ώστε να αποφευχθεί η γνωστή ατυχής περίπτωση να ...φας τα σκατά σου.

ΑΝ
ΠΦΝΤΝΚΧ &#40;Παγκοσμίου Φήμης Ναυτικός Τύφλα Να &#39;χει ο Κάπταιν Χουκ&#41;

Κωνσταντίνος
13.04.2000, 14:54
ΛΑΘΟΣ!
Είναι &#34;Χεστήκαμε και η βάρκα ΓΕΡΝΕΙ!&#34;
Φαντάσου: Τρείς τύποι στη βάρκα πίνουν του θανατά και παριστάνουν οτι ψαρεύουν. Ξεκινήσανε ξημερώματα και τους έχει πιάσει ντάλα ο ήλιος. Τα κεφάλια τους ίσα που ακουμπάνε στο σβέρκο τους.
Κάποια στιγμή διαπιστώνουν ότι μπάζει νερά.
&#34;Ρε τι γίνεται εδώ;&#34;
&#34;Αμάν πνιγόμαστε!&#34;
&#34;Οχι ρε μαλάκες: ΧΕΣΤΗΚΑΜΕ ΚΑΙ Η ΒΑΡΚΑ ΓΕΡΝΕΙ&#34;

Δεν ξέρω αν έγινα κατανοητός.

ΚΚ
ΔΦΕΣΠ &#40;Δ.Φ. Ερνηνευτής Σκατο-Παροιμιών&#41;

Γιώργης
13.04.2000, 15:41
Λοιπόν για το φαινόμενο Χριστιανόπουλου η δικιά μου ταπεινή άποψη είναι ότι ο ηπιότερος χαρακτηρισμός που μπορώ να του αποδώσω είναι αυτός του ηλίθιου και παντελώς άσχετου με την μουσική. &#40;Άλλωστε η μόνη επαφή που έχει ο άνθρωπος με αυτά τα πράγματα είναι η αποστειρωμένη του ακαδημαική προσσέγγιση&#41;.
Αντιγράφω από αναφορά του στο βιβλίο του Κ.Χατζηδουλή:
&#34;Ο Τσιτσάνης βρήκε ένα τραγούδι χασικλήδικο, μόρτικο, περιφρονημένο, το βρήκε στο στόμα των φυλακισμένων και των κακούργων, στα τσογλάνια&#40;!&#41; της αγοράς και του λιμανιού και το καθάρισε από κάθε πρόστυχο και χαμηλό&#40;!&#41;, πέταξε την αργκό και τους ιδιωματισμούς &#40;ποιητής γαρ ο άνθρωπος&#41;, έκοψε τα πολλά στριφογυρίσματα και τα τούρκικα&#40;!&#41; μοτίβα ...κ.λ.π&#34;
Από μνήμης αναφέρω και την αναφορά του στον Μάρκο στην εκπομπή της ΝΕΤ:
&#34;Ο κακομοίρης ο Μάρκος προσπαθούσε να γράψει τα τραγουδάκια του αλλά δεν μπορούσε να φτιάξει κάτι το αξιόλογο...&#34;
Όπως καταλαβαίνετε συνεχίζω να τον θεωρώ τουλάχιστον ηλίθιο και επειδή δεν μου αρέσει να βρίζω ανώνυμα το πραγματικό μου όνομα ειναι Γιώργος Κριεμπάρδης &#40;για όποιον ενδιαφέρεται&#41;.
Συνθέτες του ύψους του Τσιτσάνη δεν έχουν ανάγκη από μαγκουρίτσες του στύλ Χριστιανόπουλου...
Το έργο του Τσιτσάνη δεν έχει ανάγκη από κανέναν.
Καθώς ο ίδιος όταν ζούσε είχε αναφερθεί στον Μάρκο και τα τραγούδια του καθώς και στα &#34;τσογλάνια&#34; του λιμανιού και της αγοράς και τα τραγούδια τους.

Υ.Γ: Πρός τους φίλους που δυσαρεστούνται με την όποια κριτική και υποστηρίζουν ότι δεν έχουμε δικαίωμα να κρίνουμε απαντώ:
Από που και ώς πού βρε παιδιά;
εγώ έχω μάθει ότι οτιδήποτε ξεφεύγει από τα στενά όρια του σπτιού μας και εκτίθεται στην δημόσια θέα μοιραία εκτίθεται και στην κριτική καλή η κακή.
Αν αυτό δυσαρεστεί τον κρινόμενο καλό είναι να κάθεται σπίτι του και να μην προχωρεί σε διάφορες δημοσιοποιήσεις.

kyanos
14.04.2000, 00:39
Απο το posting του MR KK στης 6 Απριλιου

ΑΝΤΙΠΡΟΤΙΝΩ
να ανοιξουμε ΤΑΒΕΡΝΟΩΔΟΙΟ
εγω αναλαμβανω την κουζινα
εσυ αναλαμβανης τα μαθηματα?

λοιπον ακου το συστιμα του ταβερνοωδοιου

μαθηματα γινοντε αμα γουσταρουμε
για να γινει μαθημα υποχρεοτικη συνθικη να
εχει καταναλωθει 1/4 κιλο κρασι και ανω
κατ&#39;ατομο &#40;για αρχη&#41;
τα μαθηματα ειναι τσαμπα αρκι να πληρωνουν
τον λογαριαζμο
βερεσε δεκτα

Στους καλους μαθητες
κερναμε το κρασι και 3/2 κιλα παιδακια

αντι για πληρωμη δεχομαστε και αβαριες
οπος για λογαριαζμο μεχρι 3χιλ λατζα
=//= =//= 6χιλ λατζα &amp; σκουπα
πανω απο 6χιλ υποχρεουτε να φερει αφαρμακοτο
κρασι απο το χωριο του

Μαντεψε το ονομα της Ταβερνας

Γιώργος
14.04.2000, 08:34
Sorry παιδιά αλλά λόγω πηξίματος δεν κατάφερα να μπω στο forum και χρώσταγα μία απάντηση στον Κώστα το Βλησίδη.
Κώστα διάβασε τα όσα λέει ο Γιώργης ο συνονόματος ο μοναχοπότης &#40;ελπίζω όχι πιά μόνος&#41;. Μερσί Ζωρζ με κάλυψες πλήρως...

Tsispi ευχαριστώ για τις πληροφορίες, η ταβέρνα είναι στην Παπάφη; Πράγματι η κοπέλα θέλει δουλειά στο τραγούδι.


Α, θυμήθηκα και το &#34;χέσε μέσα Πολυχρόνη που δεν γίναμε ευζώνοι&#34; &#40;δε θυμίζει λίγο φασιστόμουτρα ή έχει άλλες ρίζες; αγνοώ.&#41;

γιώργος

Γιώργος
17.04.2000, 21:01
Να παραθέσω, για την λόγους καταγραφής της σκατολογίας, το εξής mail που έλαβα με τίτλο &#34;The Three Corporate Lessons &#40;το πρώτο λίγο άσχετο&#41;:

Συγνώμη για όσους δεν ξέρουν Αγγλικά αλλά δεν είχα καιρό να το μεταφράσω...


Lesson 1

A crow was sitting on a tree, doing nothing all day. A small rabbit
saw the crow, and asked him, &#34;Can I also sit like you and do nothing all
day long?&#34;

The crow answered: &#34;Sure, why not.&#34; So, the rabbit sat on the ground
below the crow, and rested. All of a sudden, a fox appeared, jumped on
the rabbit and ate it.

Moral of the story is:

To be sitting and doing nothing, you must be sitting very, very high up.

Lesson 2

A turkey was chatting with a bull.
&#34;I would love to be able to get to the top of that tree,&#34; sighed the
turkey,&#34;but I haven&#39;t got the energy.&#34;

&#34;Well, why don&#39;t you nibble on some of my droppings?&#34; replied the
bull. &#34;They&#39;re packed with nutrients.&#34;

The turkey pecked at a lump of dung and found that it actually gave
him enough strength to reach the first branch of the tree.

The next day, after eating some more dung, he reached the second
branch. Finally after a fortnight, there he was proudly perched at the
top of the tree. Soon he was promptly spotted by a farmer, who shot
the turkey out of the tree.

Moral of the story:

Bullshit might get you to the top, but it won&#39;t keep you there.

Lesson 3

A little bird was flying south for the winter. It was so cold, the
bird froze and fell to the ground in a large field. While it was lying
there, a cow came by and dropped some dung on it. As the frozen
bird lay there in the pile of cow dung, it began to realize how warm
it was. The dung was actually thawing him out! He lay there all
warm and happy, and soon began to sing for joy.

A passing cat heard the bird singing and came to investigate.
Following the sound, the cat discovered the bird under the pile of
cow dung, and promptly dug him out and ate him!

The morals of this story are:

1&#41; Not everyone who drops shit on you is your enemy.
2&#41; Not everyone who gets you out of shit is your friend.
3&#41; And when you&#39;re in deep shit, keep your mouth shut


Υ-Γου
Ρε Μιχαλάκη, αγοράκι μου &#40;ή κοριτσάκι μου; αυτό το &#34;Sopa loipon tora&#34; με προβλημάτισε...&#41;
διαβασέ καλά τα 2 και 3 Lessons. Άιντε &#39;γειά σου.

Υ-Γου- Two
Ετοιμάζεται MP3 του Σαββατιάτικου live. Γιώργο Παναγιωτακόπουλε, θα στα στείλω μαζί με την κασσέτα.

Γκουτεν Ναχτ.

Γιωργος
07.08.2001, 11:40
<FONT FACE="Courier New">Και μιά και κατά πως φαίνεται κατακαλοκαίριασε και ερήμωσε το φορουμάκι ας ρίξω εγώ ο τελευταίος των Μοικανών που απομένει στη μπετόζουγκλα μιά απορία.Έχω στρωθεί κατακαλόκαιρο και παλεύω με τις &#34;βεργούλες&#34; του Μάρκου στην πρώτη έκδοση.Δεν μπορώ όμως να καταλάβω τι δρόμος είναι καθότι μη μουσικός.Φαίνεται να παίζει το κομμάτι από Σι και να πηγαίνει ως εξής Σι,Ντο#,Ρε,Μι,Φα#,Σολ,Λα,Σι,αν και στο τραγούδι μου ακούγεται μιά αλλοίωση του Σολ σε Σολ#.
Έναν φιλαράκο που ρώτησα μου λέει ότι είναι Χουσεινί.Κανάς υποψιαζμένος που &#39;χει κοιτάξει το κομμάτι μπορεί να βάλει κανά χεράκι να βοηθήσει?</FONT>

Λευτέρης
07.08.2001, 13:02
Φίλε Γιώργο,

Μη στενοχωριέσαι και δεν είσαι ο τελευταίος στη μπετόζουγκλα, κι εγώ εδώ είμαι. Ωραίο το κομμάτι που λες, καλή η ιδέα σου που το θυμήθηκες, θα το ξαναδώ σήμερα και θα σου πω αύριο. Το ξέρω αλλά δεν κάθισα ποτέ να δω σε τι δρόμο είναι. Ες αύριο λοιπόν.

Λευτέρης

Γιώργος
07.08.2001, 14:44
<FONT FACE="Courier New">Ρε Λευτέρη και συ εδώ?Ρίξε ρε συ κανά σύρμα να πιούμε κανά κρασάκι την βδομάδα γιατί την επόμενη αν έχουμε υγεία λέω να πάω να πλύνω τα πόδια μου σε καμμιά παραλία.Λοιπόν άσε με τι έχω μπλέξει καλοκαιριάτικα.Γράψε και κλάψε
1.Βεργούλες
2.Είμαι παιδάκι μάλαμα
3.Πολυτεχνίτης
4.Ψηλά τη χτίζεις τη φωλιά
5.Γιατί μικρούλα μου
6.Βρε μάγκες δυό στη φυλακή
7.Όλοι οι ρεμπέτες του ντουνιά
Μάρκος ξανά μανά Μάρκος και λίγο Μάρκος βράσε ρύζι δηλαδή καλοκαιριάτικα.Να μην ξεχάσω και το Μπάτη με τους &#34;Βλάχους&#34;που τον κυνηγάνε.Και Ω! του θαύματος να και ένα κομμάτι που κοιτάω του Παναγιώτη του Τούντα το &#34;Περσεφόνη&#34;.Καλά κρασά δηλαδή.Αυτά και αναμένω είτε βοήθεια είτε τηλέφωνο είτε και τα δυό.Μερσί και τα τοιαύτα

ΠΕΕΑΤΦ &#40;Προτελευταίος Εναπομείναντας Εν Αθήναις Του Φόρουμ&#41;</FONT>

Αρης
07.08.2001, 14:54
Καταρχήν μια &#34;συμβουλή&#34; από παλιά καραβάνα-άσχετο ερασιτέχνη γρατζουνιστή:
Στο τριχορδάκι μάθαινε τα τραγουδάκια από Ρε. Μετά τα ...κουβαλάς σε όποιο τόνο σε βολεύει.
Για το εν λόγω άσμα:
Χωρίς να &#39;χω οργανάκι κοντά μου &#40;από μνήμης&#41;, οι βεργούλες είναι μινοράκι. Αν παίζεις από Ρε πατάει στα ακόρντα: Ρε- Σολ-, Φα&#43;, Ντο&#43;, Λα&#43;.
Οι αλλοιώσεις είναι ελάχιστες, αν όχι ανύπαρτκες, αν και συνήθως σ&#39; αυτό το δρόμο &#40;ποτέ δεν έμαθα πώς λέγεται&#41; συνηθίζονται κατά κόρον &#40;συχνά γυρνάει ματζοράκι&#41;. Αν παίζεις από Ρε, η μόνη &#34;αλλαγή&#34; είναι στο σημείο που η κιθάρα βαράει Φα&#43; &#40;στο πρώτο μισό του τρίτου και τέταρτου στίχου, καθώς και στην πρώτο μισό του τρίτου και τέταρτου μέρους της εισαγωγής&#41; όπου αντί για Σιb παίζει Σι. Αν δεν κάνω λάθος, είναι αυτό ακριβώς που λες. Παίζοντας από Σι, το Σολ γίνεται Σολ# &#40;για την ακρίβεια δεν πρέπει να είναι αλλοίωση, αλλά φυσική συμπεριφορά του δρόμου&#41;. Αλλη αλλοίωση δεν μου &#39;ρχεται στο μυαλό. Θα το τσεκάρω το μεσημεράκι και αν έχω κάτι καινούργιο, το ...δηλώνω αύριο.
ΑΝ

ΥΓ. Τρεις και σήμερα, στραβάδια απολύομαι.
ΥΓ1. Αύριο &#40;Τετάρτη 8/8&#41; ρίχνω και καμιά πενιά με όποιον γουστάρει, αλλά σε &#34;στενό κύκλο&#34; και με προτίμηση σε ...βραχνό πρόγραμμα.

Λευτέρης
07.08.2001, 15:07
Αγαπητέ Γιώργο,

Σε ζηλεύω που έχεις χρόνο και δουλεύεις τόσα και τόσο ωραία τραγουδάκια. Εγώ όχι μόνο είμαι στη μπετόζουγκλα όπως πολύ σωστά την είπες αλλά έχω και δουλειά με φούντες &#40;όχι από τις άλλες τις &#34;φούντες&#34;&#41; και δεν σηκώνω κεφάλι. Μάλλον την ερχόμενη Κυριακή φεύγω και γω κι έτσι τώρα πρέπει να τρέχω και ... να φτάνω.

Τα περισσότερα από αυτά που λες τα ξέρω. Δεν ξέρω καθόλου το &#34;Ψηλά τη χτίζεις τη φωλιά&#34; και πολύ λίγο το &#34;Γιατί μικρούλα μου.&#34; Καλά το &#34;Βρε μάγκες δυο στη φυλακή&#34; δεν είναι του Μοντανάρη;

Μακάρι να βρω λίγο χρόνο να πιούμε καμιά ρετσίνα και να τα πούμε από κοντά. Χλωμό το βλέπω αλλά ζούμε για να ελπίζουμε.

Καλή δύναμη

Λευτέρης

ΥΓ: Να μην το ξεχάσω, χρόνια πολλά &#40;λίγο καθυστερημένα&#41; στο Σώτο, που τον γνώρισα στην &#34;Όαση&#34;, και σ&#39; όλους τους Σωτήρηδες της παρέας.

Γιώργος
07.08.2001, 15:15
<FONT FACE="Courier New">Άρη εδώ και συ ρε ντερβίση μου?Καλά ρε αυτά από μνήμης.Δηλαδή άμα είχες και το όργανο δίπλα θα μας έστελνες τελείως.Εγινε για αύριο.Τώρα τον κύκλο κανόνισε τον εσύ.Ο Σώτος πάντως είναι και αυτός εντός των τειχών.Θα σε πάρω αύριο πρωί για οριστική συννενόηση.

Γιώργος</FONT>

Γιώργος
07.08.2001, 15:19
<FONT FACE="Courier New">Λευτέρη το μάγκες δυόστη φυλακή νομίζω είναι του Τζόβενου.Ποιό χρόνο που τον είδες?Μέχρι και πανί βάζω στο μπουζούκι να μην ενοχλώ τη γειτονιά στις 1 τα ξημερώματα.</FONT>

Λευτέρης
07.08.2001, 15:23
Σε τι πειρασμούς με βάζετε ρε παιδιά! Και &#34;βραχνό&#34; πρόγραμμα! Τι καλύτερο απ&#39;αυτό! Ειδοποιήστε με αύριο αν κανονίσετε κάτι και θα δω μήπως μπορέσω να έρθω κι εγώ. Να γνωρίσω και τον Άρη που τον ακούω μόνο στο ραδιόφωνο.

Λευτέρης

baglaman
07.08.2001, 17:10
Γιώργο, &#34;Οι βεργούλες&#34; &#40;πρώτη εκτέλεση&#41; είναι Σι μινόρε &#40;καθαρό&#41; και πάει τελείωσε. Είναι δε σοφή η επιλογή αυτή του Μάρκου, δεδομένου οτι από Σι παίζεται άνετα ΚΑΙ σε μπαγλαμά, κάτι που κείνο το καιρό ήταν σοβαρό προαπαιτούμενο για ένα άσμα που σέβεται τον εαυτό του.

Ασχετο: Ρε παίδες, πήρατε είδηση τι έκανε η ΑΕΠΙ σε ένα πατσατζή στη Θεσ/νίκη; Είχε λέει ένας θαμώνας ανοιχτό το ραδιοφονάκι και άκουγε παλιά του Καλδάρα και οι ΡΑΜΠΟ ΤΗΣ Α.Ε.Π.Ι. τον τυλίξανε τον πατσατζή σε μια κόλα χαρτί.
Απ&#39; ότι μου λέει ο δικηγόρος μου, θα τον σκίσουν στα δύο τον ανθρωπάκο γιατί θεωρείται οτι είχε μουσική το μαγαζί και έπρεπε να πλερώνει τα νταβατζιλίδικα στην ΑΕΠΙ.

Γουστάρετε;

ΠΡΟΤΑΣΗ: Σκίστε τους πούστηδες.

Μοιράστε τις συλλογές σας από τους πεθαμένους τραγουδοποιούς όπου βρίσκετε. Κάψτε τα CD recorder σας στην αντιγραφή. Δίνετέ τα έναντι 250 δρχ. &#40;όσο κάνει το άγραφο CD&#41;.

Λευτέρης
08.08.2001, 12:24
Καταρχήν, να πω ότι μένω άφωνος με το περιστατικό που διηγείται ο Κώστας. Δεν θα μπορούσα ποτέ να φανταστώ ότι η ΑΕΠΙ φτάνει μέχρι εκεί.

Γιώργο, για τις &#34;βεργούλες&#34; δεν βρήκα σε τι δρόμο είναι. Μοιάζει να είναι σε Χουσεϊνί αλλά όχι ακριβώς. Να πώς μου βγαίνει εμένα σε νότες, δες μήπως έτσι βρεις άκρη.

Σι Ρε Μι Φα# Φα# Σολ Φα# Μι Ρε Μι Φα#,
Σι Ρε Μι Φα# Λα Σολ Φα# Φα# Μι Ρε Μι Φα#,
Φα# Σολ Λα Σολ# Λα Σι Λα Σολ Φα# Μι Φα# Ρε Ρε Μι Φα#,
Φα# Σολ Λα Σολ# Λα Σι Λα Σολ Φα# Μι Φα# Ρε Μι Ρε Ντο# Σι.

Όταν κανονίσετε για το βράδυ, ρίξε ένα τηλέφωνο.

Λευτέρης

Σώτος
08.08.2001, 12:34
Λευτέρη ευχαριστώ πολυ , του χρόνου που θα χουμε
ξεμπερδέψει με τα γεννητούρια θα γίνει βαρβάτο γλέντι 6/8 με όλους σας καλεσμένους.

Λευτέρης
08.08.2001, 13:01
Σώτο,

Νάσαι καλά και με το καλό όλα θα γίνουν. Αγόρι είναι ή κορίτσι; Να σου ζήσει και κοίτα να το μυήσεις από μικρό στη σωστή μουσική.

stathis
09.08.2001, 02:22
Swto den $erw akriBws ti sumBainei alla apo oti diaBazw fantazomai oti eyines&#40;h $anayines;&#41; mpampas. Na sou zhsei, na sas zhsei kai na exei uyeia kai eutuxismenh kai omorfh zwh.
An einai ayori, ante kai m&#39; ena kalo mpouzouki to suntomotero!
Stathis

ferris
09.08.2001, 05:34
Έ, ρε μάνα μου, κι εγώ που νόμιζα πως είχα μείνει μόνος μου στο καζάνι της Αθήνας, να κάνω... πρόβες γιά τ&#39; &#34;Αστέρια&#34; της Γλυφάδας, ένα ρεμπέτικο-μιξ πρόγραμμα, με πρεμιέρα μάλλον στις 28 Αυγούστου! Μεταξύ άλλων, Χρυσούλα Χριστοπούλου, Χαρούλα κ.λ. κ.λ. &#40;ίσως κι ο Δημητριανάκης, ίσως κι ο Ξηντάρης από 10 Σεπτέμβρη&#41;!
Θάχα πολλά να πω, αλλά η... πιλάλα δε σταμάτησε!
Ελπίζω να βρω χρόνο σε λίγες μέρες...
Φιλιά
Φέρρης

paulos
08.06.2006, 19:25
Τι γίνεται βρε παιδιά δεν υπάρχει ψυχή σ΄ αυτό το φόρουμ.Δεν ακούγεται κανείς τι συμβαίνει.

Γιώργος
09.06.2006, 16:16
Ελα Παυλο εδω ειμαστε ...
αν θες να τσεκαρεις τη κινηση του φορουμ πηγαινε ψηλα που λεει :
&#34;Λιστα μελων&#34;, πατας κλικ και μετα πας &#34;Λιστα εμφανισης επιλογων&#34; πανω αριστερα, κλικ παλι και πας &#34;Λειτουργια ταξινομησης&#34; οπου αν επιλεξεις
&#34;Τελευταια προσβαση&#34; και πατησεις μετα κλλικ &#40;που ελεγε και καποιος&#41; στην &#34;Ανανεωση&#34; βλεπεις ποιος μπηκε και ποτε τελευταια φορα στο φορουμ &#40;εννοειται οτι δεν σου δειχνει αν μπηκε 32 φορες τη μερα αλλα μονο την τελευταια φορα&#41;.

Ciao καλη περιηγηση !!

mbaglamas
15.07.2006, 01:51
giasou georg
&#62; katarxin sou euxaristo gia to ylilo pou mou estiles kai signomi pou argisa
&#62; na sou grapso
&#62; me to MI OUSAK exo mperdeuti ligo exi ta idia patimata me to NDO
&#62; &#40;C&#41; matzore giati autes i dyo skales den exoun pouthena aliosi kai
&#62; psaxnontas ligo ta wiwliamou diawasa oti to OUISAK eine minore paroti exi
&#62; opos grafo patimata matzore eno to mi xtzaz exi patimata LA ARMONIKO
&#62; minore grafoun oti eine matzore an mporis na mai wgalis apo to lavirintho
&#62; pou empleksa i na ta agnoiso auta pros to paron den thelo na se kouraso
&#62; perisotero
&#62; sou euxomai kalo sawatokiriako
&#62; giasou panagiotis
&#62;
Meletise prosektika tis parakatw sugeneies kai afou prosanatolisteis polu
kala kane transporto stin sib matzore stin fa matzore kai stin sol
matzore...
.................................................. ...................
1 nto re mi fa sol la si nto = matzore i rast. polu sunithismenos
2 re mi fa sol la si nto re = frugios. sta dimotika sunithizetai alla oxi
sta laika.
3 mi fa sol la si nto re mi = dwrios. epikratise stin ellada ne legetai
ousak. aftos einai o dikos mas ousak.
4 fa sol la si nto re mi fa = den xrisimopoieitai aftotelws
5 sol la si nto re mi fa sol = den xrisimopoieitai aftotelws
6 la si nto re mi fa sol la = fusiki elassona. fusiki minore. arketa
sunithismeni alla oxi polu
7 si nto re mi fa sol la si = den xrisimopoieitai aftotelws
.................................................. ...................
oloi oi parapanw dromoi anikoun stin oikogeneia tou nto matzore.
Gia na vroume to vasiko akordo tou kathe dromou pairnoume tin prwti tin
triti kai tin pempti nota tou dromou aftou.
1 nto mi sol = akordo nto matzore
2 re fa la = akordo re minore
3 mi sol si = akordo mi minore
4 fa la nto = akordo fa matzore
5 sol si re = akordo sol matzore
6 la do mi = akordo la minore
7 si re fa = akordo si ellatwmenis &#40;5is&#41;
O pio enisxumenos dromos einai o nto matzore.An anakatevoume tous dromous
tuxaia, aftos tha uperisxuei.&#40;den einai i katallili stigmi na to analusoume
afto&#41;
Gia na epikratisei o ousak prepei na epimenoume sto akordo mi minore
apofeugontas na xrisimopoioume polu to nto matzore. Ta upoloipa akorda ta
xrisimopoioume xwris provlima, alla kataligoume suxna sto mi minore.
Gia na epikratisei i fusiki minore epimenoume sto la, apofeugoume arketa to
nto kai ta upoloipa akorda ta xrisimopoioume xwris provlima, alla
kataligoume suxna sto la minore.
Ton ousak den mporoume na ton enisxusoume.panta tha uparxei o kindunos na
ksexasoume na epimeinoume sto mi minore &#40;mi sol si&#41; kai na kataliksoume
oristika sto nto matzore &#40;nto mi sol&#41;. Prepei to akousma nto matzore na exei
sxetika perastiko xaraktira.
.................................................. ........................
Tin la minore omws tin enisxuoume simantikotata an allaksoume to sol se
sol#..&#40;den einai i katallili stigmi na to analusoume oute afto&#41;
Twra, exoume mia nea oikogeneia, pou omws einai sugenis tis vasikis
oikogeneias tou nto.Einai i oikogeneia tis &#60;sxetikis&#62; kai
sundeetai amesa me tin oikogeneia tou nto. stin ousia einai mia parallagi.
1 &#40;3&#41; nto re mi fa sol# la si nto = nto. den xrisimopoieitai ........akornto
nto mi sol# = nto afksimenis &#40;5is&#41;
2 &#40;4&#41; re mi fa sol# la si nto re = re poimenikos. xrisimopoieitai
polu......akordo re fa la = re minore
3 &#40;5&#41; mi fa sol# la si nto re mi = xitzaz............akordo mi sol# si = mi
matzore
4 &#40;6&#41; fa sol# la si nto re mi fa = parallagi tou xouzam, sxedon
omoia.......akordo fa la nto = fa matzore
5 &#40;7&#41; sol# la si nto re mi fa sol# = den xrisimopoieitai
aftotelws......akordo sol# si re = sol# elattwmenis &#40;kai diminouita episis
tairiazei teleia&#41;.
6 &#40;1&#41; la si nto re mi fa sol# la = armoniki minore .......akordo la nto mi =
la minore
7 &#40;2&#41; si nto re mi fa sol# la si = suxna legetai giournti xrisimopoieitai se
varia, lupitera tragoudia........akordo si re fa = si elattwmenis.
.................................................. .........................
.................................................. .........................
Oloi oi parapanw dromoi einai sugeneis kai mporoume na tous sundeoume
metaksu tous xwris provlimata.Diladi mporoume na ksekinisoume taksimi apo
opoiondipote &#40;xrisimo&#41; apo aftous kai na gurisoume se kapoion allo, meta se
allo kai etsi, na perasoume apo olous xwris na allaksoume oikogeneia.
Einai simantiko na parameinoume stin idia oikogeneia dioti mas eksasfalizei
logiki sundesi anamesa stous dromous tis.&#40;kai idia patimata ektos tou
sol-sol#&#41;
Oso gia tis notes pou den tairiazoun, diladi to nto# &#40;reb&#41; re# &#40;mib&#41; fa#
&#40;solb&#41; kai la#&#40;sib&#41;, mporoun na xrisimopoihthoun san PERASTIKA
stolidia.xreiazetai omws prosoxi kai kalo gousto sti xrisi tous dioti eukola
mas ektroxiazoun apo tin oikogeneia tou nto matzore-la minore kai mas
odigoun allou.&#40;den mou epitrepei o xwros leptomeri analusi&#41;
Afou meletisei kapoios prosektika kai mia deuteri oikogeneia &#40;sunistw tin
sib matzore-sol minore&#41; xrisimopoiei kapoies apo aftes tis ksenes notes oxi
pia gia stolidia, alla gia na kanei tin allagi.
Fusika afti einai i arxi.To telos &#40;an uparxei&#41; einai polu makria...........
Giorgos Nikoleris

Γιάννης Βαμβακάς
09.09.2006, 03:19
Μικρή διόρθωση στον προλαλήσαντα: Το ρε μι φα σολ λα σι ντο ρε είναι ο δώρειος, ενώ το μι φα σολ λα σι ντο ρε μι είναι ο φρύγιος, και όχι το αντίθετο. Τα αρχαιοελληνικά και κατ'επέκταση ελληνικά ονόματα των αυτών των τρόπων είναι τα εξής:

ντο ρε μι φα σολ λα σι ντο ΙΩΝΙΟΣ
ρε μι φα σολ λα σι ντο ρε ΔΩΡΕΙΟΣ
μι φα σολ λα σι ντο ρε μι ΦΡΥΓΙΟΣ
φα σολ λα σι ντο ρε μι φα ΛΥΔΙΟΣ
σολ λα σι ντο ρε μια φα σολ ΜΙΞΟΛΥΔΙΟΣ
λα σι ντο ρε μι φα σολ λα ΑΙΟΛΙΟΣ
σι ντο ρε μι φα σολ λα σι ΛΟΚΡΙΟΣ

Τα ονόματα προήλθανε από τα φύλα των Ελλήνων στους οποίους ήταν ευρέως διαδεδομένος ο εκάστοτε τρόπος (π.χ. Ίωνες, Δωριείς κλπ). Άλλο αν τώρα και εμείς εδώ τα λέμε με αραβοπερσικές ονομασίες. Που και πάλι λάθος είναι που τα λέμε ουσακ και χιτζταζ και ραστ και νιαβέντι και δεν ξέρω εγώ τι άλλο, δεδομένου ότι ΚΑΝΟΝΙΚΑ τα ονόματα αυτά αναφέρονται σε ασυγκέραστες κλίμακες, των εκεί λαών.

Aris
27.09.2006, 02:02
Αυτό που μ' αρέσει (ανάμεσα σ' άλλα) σε τούτο το Φόρουμ είναι η ολική υποτίμηση του χρόνου. Σε αυτή τη συζήτηση, για παράδειγμα, βρισκόμαστε στον Αύγουστο του 2001. Η συζήτηση σταματάει και μετά από 5 χρόνια πιάνει ο άλλος και απαντάει στον προηγούμενο, σαν να μην τρέχει τίποτα. Και μπαίνει μάλιστα κι άλλος και συνεχίζει!
Δηλαδή βγαίνει ο ΚΚ και απαντάει σε κάποιον που κάλλιστα μετά από τόσον καιρό μπορεί ακόμη και να 'χει πεθάνει! (φτου φτου στον κόρφο μας).:092:

nikoskiriazis
27.09.2006, 15:08
Να σημειώσω εδω, πως οι ονομασίες των τρόπων που αναφέρει ο Γιώργος, δέν είναι οι αυθεντικές(τις οποίες δεν γνωρίζουμε), είναι ονόμασίες που δόθηκαν κατα το μεσαίωνα προσεγγίζοντας τις ονομασίες που είχαν δωθεί στην αρχαία Ελλάδα, φυσικά με τον τρόπο που εξήγησε ο Γιώργος. Και πάλι βέβαια να πούμε πως αναφερόμαστε σε μια εποχή οπου ο συγκερασμός στην κλίμακα ήταν στα 60 μόρια(Πυθαγόρας) και όχι στα 12 ημιτόνια(που εδραιώθηκε κυρίως απο τον Bach). Παρότι το τροπικό σύστημα το μελετάμε στα 12 ημιτόνια.
Το ζήτημα μεταφοράς απο τον ένα συγκερασμό στον άλλο δημιουργεί και στην περίπτωση των μακαμ(60 μόρια) και στη περίπτωση των βυζαντινών ήχων(72 με το νέο σύστημα μόρια) πάντα τα ίδια προβλήματα.
Έτσι για παράδειγμα στη λαϊκή μουσική ονομάζουμε ουσακ τον τρόπο του Μί(Φρύγειος) ο οποίος αντιστοιχεί στον λεγετο ήχο της βυζαντινής μουσικής(Δ'), ενώ η κανόνική αντιστοιχέια είναι: μακαμ ουσάκ - Δώριος τρόπος(του Ρε) - Α' 'ηχος.

Νίκος Πολίτης
27.09.2006, 20:55
Ο ¶ρης έχει δίκιο, αλλά φταίει το σύστημα. Μετά από κάποιο διάστημα χωρίς νέα μηνύματα (π.χ. 6 μήνες) θα έπρεπε να κλείνει από μόνο του ένα θέμα και να παραμένει μόνο για διάβασμα. Ό άπειρος καινούργιος δεν συνειδητοποιεί εύκολα το χάσμα του χρόνου. Μέχρι κα εγώ την πάτησα και, ξεκινώντας το διάβασμα είπα ά, ωραία συζήτηση, να μπώ και εγώ.

Πιάνοντας τώρα το θέμα από τη δεύτερη σελίδα του, να σχολιάσω ως εξής:

Οι ονομασίες Ιώνιος (όχι ιωνικός) κλπ. δεν έχουν καμμία απολύτως συσχέτιση με τη μουσική των αρχαίων και, όπως παρατηρεί και ο piniosblues δόθηκαν αυθαίρετα από δυτικούς θεωρητικούς / πρακτικούς της Αναγέννησης ή του Μεσαίωνα, δεν ξέρω ακριβώς, για τις ανάγκες της τότε εκκλησιαστικής μουσικής. Δεν προσεγγίζουν καμμία αρχαία ονομασία στην ουσία της και μόνο μπερδεύουν. Το γεγονός ότι κάποιοι τζαζίστες τις ανακάλυψαν σχετικά πρόσφατα τις ξαναέφερε στην επιφάνεια.

Ο πρώτος (και μόνος από ότι ξέρω) που προσπάθησε να καταπιαστεί με το δυσκολότατο θέμα των μακαμιών και των ονομασιών τους στο σύνολο της ανατολικής μουσικής, την οποία προσπαθεί να ταξινομήσει σε ελληνική («βυζαντινή»), τουρκική και αραβική είναι ο Μαυροειδής. Προσπάθησε μάλιστα να δή τις διαφορές μεταξύ των «κλιμάκων» του κάθε κλάδου και να αντιστοιχίση τα ονόματα. Μακάρι κάποιος να πάει το νήμα πιό πέρα, κάποτε.

Ο p. πάντως τα δίνει κάπως μπερδεμένα, άλλο πρώτος, άλλο λέγετος και άλλο τέταρτος ήχος, άλλο ουσσάκ στην παραδοσιακή μουσική και άλλο στη λαϊκή όπου ταυτίζεται με το ανατολικό κιουρντί. Επίσης, συγκερασμένη έχουμε αποδεχτεί να ονομάζουμε τη μουσική που βασίζεται στο 12φθογγο σύστημα ή απλά, στην ύπαρξη τόνων και ημιτονίων μόνο, όπου ο τόνος περιέχει ακριβώς δύο ημιτόνια. Και γενικώς, δεν γίνεται σε δύο τρείς γραμμές να αναφερθείς σε πράγματα για τα οποία άλλοι (πολλοί) έχουν γράψει τόμους.

nikoskiriazis
27.09.2006, 21:10
Φυσικα Νίκο, εξαλλου δεν προσπάθησα να κάνω κάποια ιδιαίτερη ανάλυση, απλα βασίστικα στο παράδειγμα ενός μόνο δρόμου για να δείξω ακριβώς αυτο το μπέρδεμα που υπάρχει στην ορολογία που χρησιμοποιούμε στη λαϊκή μουσική.

Γιάννης Βαμβακάς
12.10.2006, 03:50
Θέλω να κάνω μία διόρθωση στο προηγούμενο μου μήνυμα. Οι τρόποι που παραθέτω είναι σωστοί, με την μόνη διαφορά ότι οι συγκεκριμένοι δεν ήταν διαδεδομένοι στα διάφορα αρχαιοελληνικά φύλα. Τα ονόματα δόθηκαν στους συγκεκριμένους τρόπους από ένα θεωρητικό του Μεσαίωνα, τον Βοήθιο. Απευθύνονται δηλαδή στην δυτική εκκλησιαστική μουσική. Στην αρχαία Ελλάδα τα πράγματα ήταν διαφορετικά. Οι τρόποι ήταν κατιόντες και όχι ανιόντες. Ο αρχαιοελληνικός δώρειος για παράδειγμα ήταν: μι ρε ντο σι λα σολ φα μι (και όχι ρε μι φα σολ λα σι ντο ρε όπως ονομάζεται ο δυτικός δώρειος τρόπος).

apollon1
13.10.2006, 05:33
Εγώ είμαι σχετικά αρχάριος με την μουσική αλλά είμαι της γνώμης οτι οι δυτικές κλίμακες καλύπτουν τους δρόμους.
Όταν ρωτήθηκε κάποτε ο Τσιτσάνης ποιούς δρόμους ξέρει απάντησε "κανέναν" εκτός απο ματζόρε και μινόρε.
Γράψτε τα σχόλια σας
Γειά σας
(Παρακαλώ χρησιμοποιείτε μόνο έλληνικούς χαρακτήρες ,τα greeklish είναι δυσανάγνωστα , μπορείτε να τους εγκαταστήσετε πανεύκολα σε κάθε σύγχρονο browser.)
Σώτος

evaba
13.10.2006, 11:02
Επειδή βλέπω ότι το χτεσινό μου μήνυμα κολλάει πολύ καλύτερα σ' αυτήν εδώ την ενότητα, το ξαναδημοσιεύω.... με την ελπίδα ότι δε θα με μαλώσουν οι αδμινάτορες!


Γεια σας,

Προσπάθησα να ανεβάσω ένα PDF μ' ένα άρθρο του Γιάννη Ζάννο (Iannis Zannos), όπου επιχειρείται μια σύγκριση ανάμεσα στην ορθόδοξη εκκλησιαστική μουσική και την "κλασσική" οθωμανική, αλλά παραείναι μεγάλο.

Ο τίτλος είναι:

Intonation in Theory and Practice of Greek and Turkish Music

Yearbook for traditional music 1990

Πάντως, μπορώ να το στείλω σ' όποιον ενδιαφέρεται να το διαβάσει. Ρίξε μου ένα μείλ στο:

[email protected]

Εγώ δεν έχω καθόλου τις γνώσεις να κρίνω τα επιχειρήματα και τις θέσεις του συγγραφέα, πάντως το άρθρο περιέχει πληροφορίες από παλιά και μάλλον δυσεύρετα εκκλησιαστικά κείμενα περί μουσικής που μπορούν να ενδιαφέρον τους ειδήμονες εδώ.

Φιλικά, Εύα

antvl
13.10.2006, 11:05
Αν και νομίζω οτι το θέμα εχει εξαντληθει σε παλαιοτερες συζητησεις, θα ήθελα απλα να πω οτι δεν υπαρχει θεμα για το αν οι δυτ. κλιμακες καλυπτουν ή ξερω γω τι αλλο τους λαικους δρομους.
Οι κλιμακες ειναι κοινες για ολα τα ειδη της μουσικης. Απο 'κει και περα καθε λαος εχει τους δικους του δρομους τις δικες του παραλλαγες δηλαδη πανω στις μουσικες κλιμακες ωστε να προσαρμοστει η μουσικη με την κουλτουρα τους και το "αυτι" τους.
Δηλαδη θα μπορουσαμε χονδρικα να πουμε οτι οι κλιμακες ειναι ματζορε και μινορε απο εκει και περα καθε λαος καθε συνθετης μπορει να φτιαξει οτι γουσταρει εκει πανω.

nikoskiriazis
19.10.2006, 01:56
Αν και νομίζω οτι το θέμα εχει εξαντληθει σε παλαιοτερες συζητησεις, θα ήθελα απλα να πω οτι δεν υπαρχει θεμα για το αν οι δυτ. κλιμακες καλυπτουν ή ξερω γω τι αλλο τους λαικους δρομους.
Οι κλιμακες ειναι κοινες για ολα τα ειδη της μουσικης. Απο 'κει και περα καθε λαος εχει τους δικους του δρομους τις δικες του παραλλαγες δηλαδη πανω στις μουσικες κλιμακες ωστε να προσαρμοστει η μουσικη με την κουλτουρα τους και το "αυτι" τους.
Δηλαδη θα μπορουσαμε χονδρικα να πουμε οτι οι κλιμακες ειναι ματζορε και μινορε απο εκει και περα καθε λαος καθε συνθετης μπορει να φτιαξει οτι γουσταρει εκει πανω.

Νομίζω πως είναι καθένας ελευθερος να παίζει οτι του αρεσει και να τη βρίσκει όπως γουστάρει... αλλα όταν μελετάμε(ή παρουσιάζουμε κομμάτια απο) ενα μουσικό σύστημα τότε μεσα σ αυτη τη μελέτη είναι και η μελέτη των κλιμάκων που χρησιμοποιούνται και με τον τρόπο που χρησιμοποιούνται. Απο εκει και πέρα βέβαια "όλα επιτρέπονται".