PDA

Επιστροφή στο Forum : περι ουσάκ



oxtaxordos
26.03.2008, 21:46
αποφασισα να ασχολιθω αποκλειστικα με ταχιμια αυτον τον καιρο θα ηθελα να μαθω τι ρολο παιζει η νοτα σι στον ρε ουσακ , το ξερω οτι δε υπαρχει σι στον δρομο σε αυτον τον τομο ομως προσθετει καποιο υφος στο ταξιμι , και επηδει θελω να ξερω τι παιζω θα ηθελα μερικες πληροφωριες σχετικα με την νοτα αυτη στον ρε ουσακ , μηπως αλλαζει δρομο? μπορουμε να την χρησιμοποιουμε και να ειμαστε σε ουσακ ? η παμε αλλου? πχ κιουρντι .

Δημήτρης Ν.
27.03.2008, 14:24
[/quote]
...τι ρολο παιζει η νοτα σι στον ρε ουσακ
...μηπως αλλαζει δρομο?
...μπορουμε να την χρησιμοποιουμε και να ειμαστε σε ουσακ


Δεν παίζει κύριο ρόλο στο ρε ουσάκ.

Θα μπορούσε να είναι πάτημα για αλλαγή δρόμου Π.χ. σε Σολ χιτζάζ ή Φα νικρίζ ή κάτι άλλο....!!

Ναι, εάν χρησιμοποιηθεί σαν προσαγωγική έλξη στη ντο μινόρε,η οποία είναι συγχορδία της ρε ουσάκ.

Σε ένα ταξίμι, μάς καθοδηγεί και το αυτί μας εκτός από το μυαλό μας.

oxtaxordos
27.03.2008, 14:52
εαν σε ρε ουσακ πεξουμε σολ , λα λα# , σι , ντο ρε περναμε σε κιουρδι φιλε μου ?

oxtaxordos
27.03.2008, 16:50
διαβασα καπου οτι ο κιουρδι δε μπορει να σταθει μονος του οπωτε πολυ συχνα τον βαζουμε μεσα στον ουσακ θα ηθελα να μου πεις αν απο ρε ουσακ περασουμε σε ρε κιουρντι σε ενα ταξιμι και βαλουμε και την ρε # τοτε παραμενουμε κιουρδι και πως μπορουμε να το καταλαβουμε ποιες ειναι οι βασικες νοτες του δρομου ?
Ευχαριστω.

Δημήτρης Μυστακίδης
27.03.2008, 16:59
θα ηθελα να μαθω τι ρολο παιζει η νοτα σι στον ρε ουσακ , .

Ειναι η 6η Βαθμίδα του ρε ουσάκ και συνήθως ακολουθεί την φορά της μελωδίας ,δηλ όταν ανεβαίνεις είναι σι και όταν κατεβαίνεις γίνεται σι ύφεση.Επίσης είναι η τρίτη Βαθμίδα του σολ ραστ πενταχόρδου που έχει ό ουσάκ κάτω από την βάση του.Επίσης αν πάς και κάτσεις πάνω στο σι μπορείς να το θεωρήσεις σαν βάση του τριχορδου σι ντο ρε (σεγκιά) και να κάνεις ολόκληρες φράσεις θεωρώντας ότι βρίσκεσαι σε σεγκια δρόμο με βάση το σολ.
Για να πάς σε κιουρντί(καρσιγάρ αν αυτό εννοείς)θέλει άλλη ιστορία.

Δημήτρης Ν.
28.03.2008, 01:10
...αν πάς και κάτσεις πάνω στο σι μπορείς να το θεωρήσεις σαν βάση του τριχορδου σι ντο ρε (σεγκιά) ...με βάση το σολ.

Επίσης,αν κάτσεις πάνω στο σι, μπορείς να το θεωρήσεις και 5 νότα της Μι νιαβέντ...και πόσες άλλες επιλογές!!

Μία νότα, μπορεί να θεωρηθεί τέλος μιας φράσης σε α' δρόμο και αφετερία μιας άλλης σε β' δρόμο.
Διάλεξε κάτι από τις επιλογές που σου δώσαμε και παίξε μέχρι να σου αρέσει το δέσιμο των δρόμων. Θέλει πειραματισμό και πολύ παίξιμο.

Δημήτρης Ν.
28.03.2008, 01:41
Τώρα που τα ξανά είδα...


εαν σε ρε ουσακ πεξουμε σολ , λα λα# , σι , ντο ρε περναμε σε κιουρδι φιλε μου ?
Εάν τα παίξουμε διαβατικά(συνεχόμενα) και καταλήξουμε σε νότα ρε, δεν σημαίνει ότι αλλάξαμε δρόμο γιατί οι ξένες νότες ως προς το ουσάκ, έχουν φευγαλέο χαρακτήρα. Τη νότα ρε, όμως, που καταλήξαμε, μπορούμε να τη θεωρήσουμε αρχή για Ρε κιουρντί.


...θα ηθελα να μου πεις αν απο ρε ουσακ περασουμε σε ρε κιουρντι σε ενα ταξιμι και βαλουμε και την ρε # τοτε παραμενουμε κιουρδι και πως μπορουμε να το καταλαβουμε ποιες ειναι οι βασικες νοτες του δρομου ?
Εξαρτάται πώς έρχεται το ρε# και πού καταλήγει η φράση.

Μήτσος
28.03.2008, 01:57
Αν είναι τα πράγματα έτσι όπως τα λες αγαπητέ μου συνονόματε συμφορουμίτη (Δημήτρη Ν.), τότε σ' ένα ταξίμι που ξεκινάει από το μακάμι Ρε ουσάκ, να "κάτσουμε" πάνω στο σι, θεωρώντας το πρώτη νότα της κλίμακας σι μείζωνος (ματζόρε) και να αναπτύξουμε εκεί τη φαντασία μας!!! :258:
Δοκίμασε να το ακούσεις! (Εγώ δεν το τολμώ!) "Θέλει βέβαια πειραματισμό και πολύ παίξιμο", όπως λες, αλλά και λίγη (;) γνώση δε θα έβλαπτε...
Ο άλλος συνονόματος Μυστακίδης, προηγουμένως, απλώς(;) έδωσε ένα ωραίο παράδειγμα για πέρασμα από το ένα μακάμ σ' ένα άλλο, το οποίο βέβαια συνηθίζεται, ακολουθεί κάποιους κανόνες και βέβαια είναι ευχάριστο τόσο στο αυτί όσο και στην ψυχή (ήθος του ήχου...).

Βέβαια, τώρα που έγραψα τα παραπάνω κάτι μου λέει να το σβήσω αυτό το μήνυμα, αλλά αφού έκανα τον κόπο, ας το στείλω να δούμε...:241:
Με τιμή.

Δημήτρης Μυστακίδης
28.03.2008, 13:21
http://www.klika.gr/cms/index.php?option=com_content&task=view&id=222&Itemid=150

Τζάμπα τα γράφουμε ,που θα έλεγε και ο Άρης!

oxtaxordos
28.03.2008, 15:48
Σας ευχαριστώ όλους για την ανταποκριση οχι δε τα γραφεται τζάμπα , αν πουμε οτι οι βασικες νοτες ενος δρομου είναι οι 4 τελευταιες , τοτε εαν ξεκινησουμε ενα ταξίμι ρε ουσάκ και πατησουμε την νοτα σι (αν κανουμε ενα περασμα ) παραμένουμε σε ρε ουσάκ , ποιο μετά πχ παιζω σι ,ντο ρε ρε # και μι αν υποθεσω οτι οτι λογω του οτι παιζω ακομα ρε # (δηλ ,ουσακ) και λογο του οτι η νοτα μι δεν ειναι βασικη του καρσιγαρ τότε το ταξιμι μου παραμένει ακόμα σε ρε ουσάκ σωστα?

Δημήτρης Μυστακίδης
28.03.2008, 16:55
αν πουμε οτι οι βασικες νοτες ενος δρομου είναι οι 4 τελευταιες ,

Να μήν το πούμε έτσι απλά γιατί το ζήτημα είναι αρκετά πιο σύνθετο και δυστυχώς θέλει να γράφουμε καμμιά ώρα για να το αναλύσουμε...


εαν ξεκινησουμε ενα ταξίμι ρε ουσάκ και πατησουμε την νοτα σι (αν κανουμε ενα περασμα ) παραμένουμε σε ρε ουσάκ ?

Αν δεν κατσικωθείς πάνω στο σι και απλώς περάσεις ,τότε ναι,παραμένεις σε ρε ουσάκ.


ποιο μετά πχ παιζω σι ,ντο ρε ρε # και μι αν υποθεσω οτι οτι λογω του οτι παιζω ακομα ρε # (δηλ ,ουσακ) και λογο του οτι η νοτα μι δεν ειναι βασικη του καρσιγαρ τότε το ταξιμι μου παραμένει ακόμα σε ρε ουσάκ σωστα?

Με προϋπόθεση ότι μένεις στι μι
Σενάριο 1.Θεωρώ το μι σαν τρίτη βαθμίδα του ντο ράστ οπότε σου κοπανάω ένα ντο ματζόρε και παίζουμε πιά ντο ράστ για όση ώρα μας αρέσει μέχρι να αποφασίσεις να ξαναγυρίσεις με έναν από τους πάρα πολούς τρόπους που υπάρχουν στο ρε ουσάκ.

Σενάριο 2.(πάρτο σαν συνέχεια του 1 )Επειδή ο ντο ράστ εμπεριέχει το τρίχορδο σεγκιά (μι,φα,σολ) το οποίο έχει την ιδιότητα να 'ελκει την προηγουμενη του βαθμίδα(ρε# στην περίπτωση μας) μπορείς να παίξεις ντο σεγκιά(κατά προτίμηση στο χαμηλό πεντάχορδο ώστε να μήν το χαρακτηρίσεις σαν σεγκιά ή χουζάμ δρόμο και έτσι να μπορείς να ξεφύγεις πιο εύκολα από την περιπέτεια που έμπλεξες μ αυτό το μί) και πάλι για όση ώρα θέλεις ,ο κιθαρίστας έτσι και αλλιώς ντό θα παίζει.Σ αυτήν την περίπτωση είναι λίγο άκομψο να γυρίσεις κατευθείαν σε ρε ουσάκ εκτός αν θέλεις να μας ξαφνιάσεις.Θα σου πρότεινα έτσι όπως κάθεσαι πάνω στο μι να κάνεις λίγο δίπλα, στο φα και να παίξεις ένα ολόκληρο μεγαλοπρεπές Φα νικρίζ και πάλι για όση ώρα θές βλέποντας που και πού το αφεντικό μήν τυχόν και στραβώσει γιατί το τραγούδι αργεί.Μόνο πρόσεχε μην ξεχαστείς στο Νικρίζ και αντί για το βγήκε ο χάρος παίξεις την προύσα.Στο μυαλό σου να έχεις ότι είσαι σε ρε καρσιγάρ(ναι τώρα είσαι σε ρε καρσιγάρ, βλέπε κλίκα τεύχος 5).Αν θές να συνεχίσεις την βόλτα γιατί το αφεντικό είναι μερακλής και γουστάρει πέρνα κι από το σολ και κάνε ένα χιτζάζ.Απο κεί και μετά είναι πολύ εύκολο να ξαναγυρίσεις στο ρε ουσάκ με πάρα πολούς τρόπους.

Αυτά δυστυχώς ή ευτυχώς είναι μόνο δύο απο τά πάρα πολλά σενάρια που μπορείς να φτιάξεις.
Keep walking..

Φιλικά και με διάθεση χιούμορ,μην παρεξηγηθούμε κιόλας.

Πάνος Καραγιώργος
28.03.2008, 17:02
Μυστακίδη, έπαθα εγκεφαλικό βραχυκύκλωμα... άλλη φορά πιο απαλά. :019:

Ισαάκ
28.03.2008, 17:22
τελικά η μουσική έχει μόνο...αρχή :082:

oxtaxordos
28.03.2008, 17:37
:109:εισαι θεος , πολυ ωραια επεξηγηση

Μήτσος
29.03.2008, 04:56
...Αν δεν κατσικωθείς πάνω στο σι και απλώς περάσεις...

Με λίγα λόγια εννοείς να "κατσ-σηκωθεί" εκεί πάνω, δηλαδή να κάτσει αλλά να σηκωθεί αμέσως και να πάει αλλού!!! :019:
Πάντως μεταξύ σοβαρού κι αστείου (μεταξύ Subaru κι αστείου Daihatsu) διάβασα το τεύχος της Κλίκας, όπως παρέπεμψες, φίλτατε Μυστακίδη (αν και δεν γνωριζόμαστε...), σχετικά με το karcιgar, καθώς και μερικές πάρτες με τραγούδια που παρέθετες και οφείλω να σε συγχαρώ για τη δουλειά που έκανες. Ομολογώ ότι δεν την είχα υπόψιν μου.:230: Τυχεροί οι μαθητές σου!!! Είναι οι πληρέστερες παρτιτούρες που έχω δει (για το συγκεκριμένο είδος μουσικής βέβαια) μέχρι στιγμής και πρέπει να αποτελούν υπόδειγμα γραφής.

Υ.Γ.: Παρεμπιπτόντως, έμαθα ότι έρχεσαι κατά Σύρα μεριά αυτό το καλοκαίρι! Πολύ θα γούσταρα να πολεμάγαμε με τα όργανα και με κανα ποτήρι φυσικά... (ζητώ συγγνώμη από τα υπόλοιπα μέλη για το προσωπικό του μηνύματος, αλλά δεν άντεχα!):085:

Δημήτρης Ν.
29.03.2008, 14:20
Αν είναι τα πράγματα έτσι όπως τα λες αγαπητέ μου συνονόματε συμφορουμίτη (Δημήτρη Ν.), τότε σ' ένα ταξίμι που ξεκινάει από το μακάμι Ρε ουσάκ, να "κάτσουμε" πάνω στο σι, θεωρώντας το πρώτη νότα της κλίμακας σι μείζωνος (ματζόρε) και να αναπτύξουμε εκεί τη φαντασία μας!!! :258:
Δοκίμασε να το ακούσεις! (Εγώ δεν το τολμώ!) "Θέλει βέβαια πειραματισμό και πολύ παίξιμο", όπως λες, αλλά και λίγη (;) γνώση δε θα έβλαπτε...
Ο άλλος συνονόματος Μυστακίδης, προηγουμένως, απλώς(;) έδωσε ένα ωραίο παράδειγμα για πέρασμα από το ένα μακάμ σ' ένα άλλο, το οποίο βέβαια συνηθίζεται, ακολουθεί κάποιους κανόνες και βέβαια είναι ευχάριστο τόσο στο αυτί όσο και στην ψυχή (ήθος του ήχου...).

Βέβαια, τώρα που έγραψα τα παραπάνω κάτι μου λέει να το σβήσω αυτό το μήνυμα, αλλά αφού έκανα τον κόπο, ας το στείλω να δούμε...:241:
Με τιμή.


Φίλε μου, μην μπερδεύεις αυτά που είπα...
1. Σου είπα μερικές ιδέες (διαφορετικές από του Μυστακίδη),για να πας από ουσάκ κάπου αλλού. Και φυσικά, δεν είναι μόνο αυτές έτσι;
2. Εγώ δεν πρότεινα να μπεις σε Σι ματζόρε αλλά σε Μι νιαβέντ (έχει λίγη διαφορά).
3. Εννοείται ότι θέλει και γνώση, αλλά στην προκειμένη περίπτωση είχες τις δικές μας γνώσεις δεδομένες.
και 4. Μία νότα μπορεί να είναι κατάληξη μιας φράσης και αρχή μιας άλλης σε άλλο δρόμο. Μπορεί, είπα, όχι είναι πάντα. Μάλλον το δοκίμασες με λάθος επιλογές. Αυτό είναι και ο πειραματισμός άλλωστε. Δεν κολλάει το ένα; θα κολλήσει το άλλο...Και είναι μια γενική θεώρηση βέβαια.
Για παράδειγμα... από Ρε ουσάκ κάτσε σε λα και έμπα Λα σαμπάχ.Μια χαρά κολλάει(σχετικό βέβαια..)

Καλές πενιές
φιλικά πάντα


Υ.Γ. Το μακάμ του Μυστακίδη λες, ακολουθεί κάποιους κανόνες, ποιους;

Μήτσος
08.04.2008, 04:52
...Το μακάμ του Μυστακίδη λες, ακολουθεί κάποιους κανόνες, ποιους;
Το "Μυστάκ μακάμ" :) το ανέπτυξε όσο πιο απλά μπορούσε ο τρίτος συνονόματος!:109:
Ο άνθρωπος μίλησε για τρίχορδα, τετράχορδα και πεντάχορδα, για δεσπόζοντες φθόγγους, για διαστήματα, για ανιούσα ή κατιούσα συμπεριφορά κι ένα σωρό άλλα χαρακτηριστικά ενός ήχου, π.χ. γένος, σύστημα, ήθος, κ.λ.π. Ψάξε και λίγο έξω από το κεφάλι σου για να τα ανακαλύψεις!!!
"Φιλικά πάντα"...:230:

Υ.Γ.: Κι επειδή βλέπω ότι "διαφωνούμε" και σε άλλο θέμα αυτού του Φόρουμ, δεν θα ήθελα να παραξηγηθούμε. Με καλή διάθεση, πάντα και χάριν γόνιμου διαλόγου...

dimitris_a
08.04.2008, 13:15
Στα μισα τραγουδια του ο Γιοβαν Τσαους, ο οποιος ηταν φαν του Ρε ουσακ, εαν κανεις την διασκευη για συγκερασμενο οργανο, κανει ακριβως αυτο το περασμα ανοδικα σε σι , καθοδικα σε σι υφεση. Στον Ουσακ ειναι ενας πολυ ωραιος τροπος να δοθει η αισθαντικοτητα του μακαμιου, στην ανοδικη και καθοδικη φραση. Επισης και χρωματικα το τετραχορδο λα σι(υ) σι ντο , υπαρχει και αυτουσιο στα τραγουδια και φρασεις πολλων απο του μεγαλους του Ρεμπετικου σε πολλους δρομους.
Γενικοτερα στα ταξιμια δεν υπαρχει λογος να υπαρχει κανενα αγχος για το "εαν ειμαστε ακομα στο δρομο ή οχι" αφου σε ενα ταξιμι μπορεις να αλλαζεις δρομο και σε καθε φραση , εαν το κανεις σωστα. Οι δρομοι και τα μακαμια ειναι ενας μπουσουλας - απο εκει και περα υπαρχει απεριοριστη μουσικη ελευθερια. Εαν κανεις το προσεξει, σχεδον στα περισσοτερα ρεμπετικα τραγουδια υπαρχουν δανεισμενες νοτες απο τον ενα δρομο στον αλλο.

Δημήτρης Ν.
09.04.2008, 02:37
αποφασισα να ασχολιθω αποκλειστικα με ταχιμια αυτον τον καιρο θα ηθελα να μαθω τι ρολο παιζει η νοτα σι στον ρε ουσακ , το ξερω οτι δε υπαρχει σι στον δρομο σε αυτον τον τομο ομως προσθετει καποιο υφος στο ταξιμι , και επηδει θελω να ξερω τι παιζω θα ηθελα μερικες πληροφωριες σχετικα με την νοτα αυτη στον ρε ουσακ , μηπως αλλαζει δρομο? μπορουμε να την χρησιμοποιουμε και να ειμαστε σε ουσακ ? η παμε αλλου? πχ κιουρντι .


Δεν παίζει κύριο ρόλο στο ρε ουσάκ.
Θα μπορούσε να είναι πάτημα για αλλαγή δρόμου Π.χ. σε Σολ χιτζάζ ή Φα νικρίζ ή κάτι άλλο....!!
Ναι, εάν χρησιμοποιηθεί σαν προσαγωγική έλξη στη ντο μινόρε,η οποία είναι συγχορδία της ρε ουσάκ.
Σε ένα ταξίμι, μάς καθοδηγεί και το αυτί μας εκτός από το μυαλό μας
Επίσης,αν κάτσεις πάνω στο σι, μπορείς να το θεωρήσεις και 5 νότα της Μι νιαβέντ...και πόσες άλλες επιλογές!!

Μία νότα, μπορεί να θεωρηθεί τέλος μιας φράσης σε α' δρόμο και αφετερία μιας άλλης σε β' δρόμο.
Διάλεξε κάτι από τις επιλογές που σου δώσαμε και παίξε μέχρι να σου αρέσει το δέσιμο των δρόμων. Θέλει πειραματισμό και πολύ παίξιμο..[/quote]


Δεν έχω καμία διάθεση να παρεξηγηθώ μαζί σου ρε Μήτσο. Ίσα ίσα μάλιστα. Δεν μπορώ όμως να μην σου απαντάω.
Σου υπενθυμίζω, λοιπόν, την απορία του Οχτάχορδου και τις απαντήσεις μου.
Βλέπεις ότι προτείνω κάποια περάσματα που λειτουργούν εύηχα. Σίγουρα δεν είναι τα μόνα ή αν θες τα πιο εύκολα, αλλά κάτι προτείνω. Να τον βοηθήσω προσπαθώ με απλά λογάκια, δεν του κάνω μάθημα ανάλυση δρόμων. Εξάλλου, του τα έδωσε ο Μυστακίδης μια χαρά σαν θεωρία συν κάποιες προτάσεις ακόμα.

[quote=Μήτσος;159346]..... Ψάξε και λίγο έξω από το κεφάλι σου για να τα ανακαλύψεις!!!
quote]

Εγώ τα έχω ανακαλύψει προ πολλού. Είμαι καθηγητής θεωρητικών από το '95 και έχω γυρίσει την μισή ηπειρωτική Ελλάδα με ορχήστρες παίζοντας(όχι μόνο ρεμπέτικα βέβαια). Μπορεί να μην είμαι Γιοβάν Τσαούς ή Τομπούλης, αλλά κάτι κάνω.
Γι' αυτό καλό θα ήταν να αποφεύγεις τέτοιου είδους..."συμβουλές" σε άτομα που δεν τα ξέρεις.

Πάλι ξενύχτησα κι έχω δουλ....χρρρρρρρρρρρ!! το .....χρρρρρρρρ!!πρωί....χρρρρρρρρρρ!!:047:

Μήτσος
09.04.2008, 15:47
...Δεν μπορώ όμως να μην σου απαντάω...
...Σου υπενθυμίζω, λοιπόν, την απορία του Οχτάχορδου και τις απαντήσεις μου...
...Βλέπεις ότι προτείνω κάποια περάσματα που λειτουργούν εύηχα.
...Εγώ τα έχω ανακαλύψει προ πολλού. Είμαι καθηγητής θεωρητικών από το '95...
...Γι' αυτό καλό θα ήταν να αποφεύγεις τέτοιου είδους..."συμβουλές" σε άτομα που δεν τα ξέρεις...

Αγαπητέ Δημήτρη Νου, ζητώ συγγνώμη αν σε στενοχώρησα ή σε προσέβαλα! :230:
1. Κάθε απάντηση και συμβολή στο φόρουμ αυτό (θα πρέπει να) είναι ευπρόσδεκτη και σεβαστή.
2. Απ' ό,τι κατάλαβα εγώ, ο oxtaxordos έβαλε τίτλο του θέματος και ρώτησε για το ουσάκ (ussak και όχι "you suck!" :019:)
3. Συγγνώμη, αλλά κι εγώ "εύηχα" --> έβηχα, όταν διάβασα κάποια περάσματα που πρότεινες...:242:
4. Εγώ προσπαθώ από το 1979 -κι ακόμα συνεχίζω- να ανακαλύψω τα περί μουσικής (και δη της καθ' ημών...)
5. Καλό θα ήταν τις συμβουλές που δίνουμε να προσπαθούμε να τις τηρούμε κιόλας, όσο μπορούμε!
6. Ας επανέλθουμε στο θέμα μας λοιπόν...:241:

Δημήτρης Ν.
10.04.2008, 01:11
Αγαπητέ Δημήτρη Νου, ζητώ συγγνώμη αν σε στενοχώρησα ή σε προσέβαλα! :230:
1. Κάθε απάντηση και συμβολή στο φόρουμ αυτό (θα πρέπει να) είναι ευπρόσδεκτη και σεβαστή.
2. Απ' ό,τι κατάλαβα εγώ, ο oxtaxordos έβαλε τίτλο του θέματος και ρώτησε για το ουσάκ (ussak και όχι "you suck!" :019:)
3. Συγγνώμη, αλλά κι εγώ "εύηχα" --> έβηχα, όταν διάβασα κάποια περάσματα που πρότεινες...:242:
4. Εγώ προσπαθώ από το 1979 -κι ακόμα συνεχίζω- να ανακαλύψω τα περί μουσικής (και δη της καθ' ημών...)
5. Καλό θα ήταν τις συμβουλές που δίνουμε να προσπαθούμε να τις τηρούμε κιόλας, όσο μπορούμε!
6. Ας επανέλθουμε στο θέμα μας λοιπόν...:241:


:019:Δεν περίμενα να δω άλλο είδος απάντησης. Με διευκολύνεις με τις αριθμήσεις, ευχαριστώ.

1. Στις δικές μου απαντήσεις δεν φάνηκες και πολύ σεβαστικός:089:
2. Το θεωρώ αστείο :019:
3. Στα λογοπαίγνια είσαι καλός. Στο μπουζούκι? Τα διάβασες αλλά δεν τα έπαιξες(πιθανόν). Πώς απαξιώνεις μια μουσική πρόταση χωρίς να την παίξεις(την ιδέα):). Εξάλλου, πρότεινα πάνω από μία ιδέα. Ήταν όλες για ..."βήξιμο"? Τότε, θα περάσω τον Σεπτέμβρη για επανεξέταση κύριε καθηγητά...!!
4. Μάλλον δεν ανακάλυψες και πολλά γιατί δεν είδα να προτείνεις καμία ιδέα σου. Απλά, εκ του ασφαλούς κριτικάρεις τις δικές μου.
5. Συμβούλεψα, αλλά μόνο μουσικά.Κάποιον που ρώτησε τί ρόλο παίζει το Σι στον ουσάκ. Όχι εσένα.
6. Το θέμα μας είναι το Σι στον ουσάκ. Ποια είναι η γνώμη σου? Τι προτείνεις?

Γκούχου γκούχου(προκαταβολικά):019:

Μήτσος
11.04.2008, 06:12
Τι νέα; Χε χε...

...Είμαι καθηγητής θεωρητικών από το '95...


...Στο μπουζούκι? Τα διάβασες αλλά δεν τα έπαιξες(πιθανόν)...
...Τότε, θα περάσω τον Σεπτέμβρη για επανεξέταση κύριε καθηγητά...!!
...Μάλλον δεν ανακάλυψες και πολλά...


Μπουζούκι δεν έχω (το' χω ξαναπεί...) Και βέβαια διάβασα αυτά που πρότεινες και "τά 'παιξα".
Ε, και δεν είμαι εγώ ο καθηγητής...!
Όσο για τα περί ανακαλύψεων, όπως έλεγε κι ένας Δάσκαλος: "Η Μουσική πηγή ακένωτος και μελίρρυτος"! :039:

Δημήτρης Ν.
12.04.2008, 04:20
1. Μπουζούκι δεν έχω (το' χω ξαναπεί...)
2. Και βέβαια διάβασα αυτά που πρότεινες και "τά 'παιξα".
3. Ε, και δεν είμαι εγώ ο καθηγητής...!
4. Όσο για τα περί ανακαλύψεων, όπως έλεγε κι ένας Δάσκαλος: "Η Μουσική πηγή ακένωτος και μελίρρυτος"! :039:

Γεια σου ρε Μητσάρα, είπα κι εγώ δεν θα ζαλίσουμε άλλο τους συνφορουμίτες?
1. Βασικά, παίζεις κάποιο όργανο?
2. Από λογοπαίγνια καλά το πας.
3. Σωστά, εσύ είσαι ο κριτής στις γνώσεις των άλλων. Πάντως ούτε εγώ είμαι Ο καθηγητής.
4. Ο Δάσκαλος καλά τα είπε για την μουσική. Εσύ δεν μας είπες τίποτα(περί ουσάκ).

Πάντως το παρατραβήξαμε λίγο. Δεν ξαναμιλάω(χωρίς τον δικηγόρο μου):019:για αυτό το θέμα. Έχω και mail αν δες να συνεχίσουμε την πλάκα.

Aris
12.04.2008, 05:13
Δεν πάτε να πιείτε κανα να ποτήρι, λέω εγώ και να βρείτε την άκρη, εσείς οι δυο Μήτσοι;

Μήτσος
21.04.2008, 13:23
Μετά από αρκετά ποτήρια :102:αγαπητέ Άρη (αλλά και πριν απ' αυτά), χωρίς όμως την παρέα του Δημήτρη Ν., αφού διαμένει μακριά μου, αλλά κι αφού δεν διευκρίνισες αν θα έπρεπε να τα πιούμε μαζί ή ξεχωριστά και ακόμη, τι θα έπρεπε να περιέχουν τα ποτήρια (κρασί, τσίπουρο ή πορτοκαλάδα), κατέληξα στο ότι δεν μπορώ να πω κάτι δικό μου για το ussak ή αλλιώς τον Πρώτο ήχο ή αλλιώς τον Δώριο τρόπο. Τα έχουν πει άλλοι (παλαιότεροι). Για παράδειγμα, οι ιαμβικοί στίχοι της Οκτωήχου, αποδιδόμενοι εις τον μέγαν Δαμασκηνόν, χαρακτηρίζουν τον Α' ήχον ως ακολούθως:
" Τέχνη μελουργός σους αγασθείσα κρότους,
πρώτην νέμει σοι τάξειν. Ω, της αξίας!
Ήχος ο πρώτος μουσική κληθείς τέχνη,
πρώτος παρ' ημών ευλογείσθη τοις λόγοις.
Τα πρώτα, πρώτε, των καλών λαχών φέρεις
πρωτεία νίκης πανταχού πάντων έχεις"

Δυστυχώς δεν ξέρω πώς μπορώ να βάλω σωστά τους τόνους και τα πνεύματα στα παραπάνω...

Και δεν αναφέρω κάτι άλλο θεωρητικής φύσεως, αλλωνών δασκάλων. Τι παραπάνω μπορούμε να πούμε εμείς οι ταπεινοί φορουμίτες, εκτός από το να αναμασάμε τα ίδια και τα ίδια; :242:Να ανακαλύψουμε πάλι τον τροχό;

Δημήτρης Ν.
21.04.2008, 14:45
Έχω τον δικηγόρο μου μαζί και λέω ότι, σίγουρα, δεν μπορούμε να ανακαλύψουμε πάλι τον τροχό. Μήπως όμως τον φτιάξαμε από άλλα υλικά? Μήπως τον χρησιμοποιήσαμε και σε άλλες ανάγκες εκτός απ' τα κάρα? Ρητορικά τα ερωτήματα.

Βαρέθηκα όλο ουσάκ, ας πιάσω και λίγο χιτζάζ:246:

ΒΟΥΖΟΥΚΑΣ
12.06.2008, 05:56
ΤΟ ΠΑΝ ΦΙΛΕ ΜΟΥ Σ ΕΝΑ ΤΑΞΙΜΙ ΟΤΙΔΗΠΟΤΕ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟ ΑΠΟ ΜΙΑ ΑΠΛΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ 10 ΝΟΤΩΝ ΕΩΣ ΚΑΙ ΤΑΞΙΜΙ ΕΝΟΣ ΜΙΣΑΩΡΟΥ ΕΙΝΑΙ 1) Η ΚΑΛΗ ΓΝΩΣΗ ΤΩΝ ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΔΡΟΜΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΟΠΟΙΩΝ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙΣ ΓΙΑ ΝΑ ΒΓΑΛΕΙΣ ΤΟΝ ΑΥΤΟΣΧΕΔΙΑΣΜΟ ΣΟΥ 2) ΤΙΣ ΣΥΓΓΕΝΙΚΕΣ ΚΑΤΑΛΗΞΕΙΣ ΤΙΣ ΟΠΟΙΕΣ ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΜΕΤΑΒΕΙΣ ΤΗΝ ΚΑΤΑΛΛΗΛΗ ΣΤΙΓΜΗ ΓΙΑ ΝΑ ΑΛΛΑΞΕΙΣ ΔΡΟΜΟ Η ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΤΟΝΟ ΜΕΣΩ ΤΗΣ ΑΡΜΟΝΙΑΣ ΤΟΥ ΕΚΑΣΤΟΤΕ ΔΡΟΜΟΥ 3) ΤΟ ΑΥΤΙ ΠΟΥ ΑΝ ΜΗ ΤΙ ΑΛΛΟ ΕΙΝΑΙ Ο ΟΔΗΓΟΣ ΠΕΡΑ ΤΩΝ ΓΝΩΣΕΩΝ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΓΙΑΤΙ ΘΕΩΡΗΤΙΚΑ ΚΑΠΟΙΟΙ ΔΡΟΜΟΙ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΠΑΝΤΡΕΥΟΝΤΑΙ ΜΕΤΑΞΥ ΤΟΥΣ ΑΛΛΑ ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΤΟ ΠΟΤΕ ΑΚΡΙΒΩΣ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΤΟ ΚΑΘΟΡΙΖΕΙ ΤΟ ΑΚΟΥΣΜΑ ΚΑΙ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΚΑΙ ΤΟ ΠΟΙΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΟΣΟΝ ΑΦΟΡΑ ΤΟ ΤΑΞΙΜΙ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΕΙΝΑΙ Η ΨΥΧΗ Η ΑΛΛΙΩΣ ΤΟ FEEL. ΓΙΑΤΙ ΓΙΑ ΝΑ ΒΓΑΛΕΙΣ ΕΝΑ ΤΑΞΙΜΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΝΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑΤΙ ΤΟ ΚΑΝΕΙΣ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΔΕΝ ΘΑ ΕΠΑΝΑΛΗΦΘΕΙ ΠΟΤΕ ΤΟΥ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΠΛΟΥΣΤΑΤΟ ΛΟΓΟ ΟΤΙ ΟΙ ΝΟΤΕΣ ΑΥΤΕΣ ΠΟΥ ΘΑ ΠΑΙΞΕΙΣ ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΙ ΠΟΥ ΒΓΑΖΕΙΣ ΕΚΕΙΝΗ ΤΗΝ ΣΤΙΓΜΗ. ΕΓΩ ΑΥΤΑ ΠΙΣΤΕΥΩ ΣΑΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΑΣ ΜΟΥΣΙΚΟΣ. ΒΑΡΒΕΡΙΔΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΜΥΤΙΛΗΝΗ ΛΕΣΒΟΥ:246:

Νίκος Πολίτης
12.06.2008, 10:11
Αγαπητέ Βασίλη, αποφεύγουμε σε αυτό το φόρουμ να γράφουμε με κεφαλαία, γιατί είναι δύσκολο το άνετο διάβασμά τους. Τα κρατάμε για όπου χρειάζεται να «φωνάξουμε», πράγμα για το οποίο δεν υπάρχει κατάλληλο σημείο στίξεως.

Κατά τα άλλα όμως, προσπαθούμε να χρησιμοποιούμε τα υπάρχοντα σημεία στίξεως, που δίνουν στον ρέοντα λόγο ρυθμό και καλύτερο νόημα. Προσπάθησε και εσύ!

Για τα περί ταξιμιού συμφωνώ βεβαίως, έτσι ακριβώς είναι.

ΒΟΥΖΟΥΚΑΣ
12.06.2008, 10:46
οκ αγαπητε νικο απο συνηθεια γραφω με κεφαλαια. τωρα ομως που το επισημανες για την σωστη διεξαγωγη λειτουργειας του φορουμ τα γυρισα:088:

oxtaxordos
04.08.2008, 00:06
Καλησπέρα , λόγω του ότι ήμουν στη θάλασσα Κάνα 5 ήμερο πήρα το μπουζουκιον αλλά επειδή δε μπορούσα να παίξω γιατί ακούγεται το έριξα στη μελέτη και συγκεκριμένα στην ανάλυση των δρόμων και ποιο συγκεκριμένα στον ρε ουσακ , ο λόγος που γράφω είναι για επιβεβαιώσω κάποια πράγματα αν είναι σωστά.

Έχουμε και λέμε ρε ουσακ αποτελείτε από ( ρε / ρε # /φα/ σολ / λα / λα# ντο ) αν δε κάνω λάθος όποτε για να αναλύσω αυτόν τον δρόμο πήρα κάθε μια νότα μέτρησα τις τρίτες δηλ προέκυψαν (σολ / σολ # / σι / ντο / ρε / ρε# και φα ) η καινούργιες νότες που βγήκαν από τις τρίτες είναι η σολ # και η σι όπως βλέπεται και σε ένα προχειρο ταξιμακι που έχω κάνει με βάση αυτά φαίνονται σωστά , από αυτό προκύπτουνε 2 φάλτσες νότες που αν παιχτούν αλλάζουν τον δρόμο και είναι η φα # και η ντο #

ταξιμιον is here http://boomp3.com/listen/bzo8pqqtp_6/taximi-re-oysak




φιλε μπουζουκα, συμφωνω ,δεν εχεις αδικο αλλα αν διαβασες το αρχικο μυνημα καπου εγραψα οτι θελω και ειναι καλο να ξερεις τι παιζεις και γενικα να εχεις ψαξει τι θα παιξεις ποιες φρασεις θα παιξεις , ασχετα ποιες και πως θα τις παιξεις σε ανυποπτο χρονο αλλα και τι αλλαγες θα κανεις σε τονο και δρομο .

Δημήτρης Ν.
04.08.2008, 23:50
...για να αναλύσω αυτόν τον δρόμο πήρα κάθε μια νότα μέτρησα τις τρίτες δηλ προέκυψαν (σολ / σολ # / σι / ντο / ρε / ρε# και φα ) η καινούργιες νότες που βγήκαν από τις τρίτες είναι η σολ # και η σι όπως βλέπεται και σε ένα προχειρο ταξιμακι που έχω κάνει με βάση αυτά φαίνονται σωστά , από αυτό προκύπτουνε 2 φάλτσες νότες που αν παιχτούν αλλάζουν τον δρόμο και είναι η φα # και η ντο #
Δεν κατάλαβα τίποτα...πώς μέτρησες τρίτες? και τι εννοείς τρίτες? μήπως το σεγόντο της ρε ουσάκ ή μια τρίτη ψηλότερα την τονικότητα?
Πάντως, ότι και να εννοούσες είναι λάθος γιατί η τρίτη νότα από το ρε είναι το φα. Εάν παίξουμε την Σολ ουσάκ, τότε θα πατήσουμε σολ-λαb(σολ#)-σιb-ντο-ρε-μιb(ρε#)-φα.

Στο ταξιμάκι, προς το τέλος, παίζεις και πεντατονική μινόρε (κατά λάθος μάλλον).

oxtaxordos
05.08.2008, 03:46
ναι μου βγηκε και πεντατονικη σε μια φαση :) ,
μαλλων δε μετρησα σωστα τις τριτες , οταν λεμε τριτες εννοουμε την τριτη τις νοτας της κλιμακας ουσακ πχ (για να βρουμε ενα σεκοντο ) και οχι τις νοτας σορρυ παιδια