PDA

Επιστροφή στο Forum : Σύλλογοι/Σχολές λαϊκών και παραδοσιακών χορών



mortis_junior
25.10.2008, 18:05
Καλησπέρα,

Αναρωτιόμουν αν κάποιος γνωρίζει και μπορεί να με ενημερώσει σχετικά με την διδασκαλία λαϊκού και παραδοσιακού χορού. Σκέπτομαι να ασχοληθώ με μια τέτοια δραστηριότητα ως χόμπι, για αλλαγή, και μιας είμαι φρέσκος κάτοικος Αθηνών, αλλά και αυτού του είδους δραστηριότητας (που να αξιωθώ να σηκωθώ από την καρέκλα :) ) , ψάχνω να βρω πληροφορίες για αξιόλογους συλλόγους/σχολές και γενικός ότι υπάρχει διαθέσιμο.

Να σται καλά

Κώστας

zabe
25.10.2008, 18:13
Φιλε Μορτη εχω μια σχολη κοντα στο σπιτι μου, στον Κολωνο αν σε βολευει πεταγομαι να ρωτησω

ΑΡΗΣ_86
25.10.2008, 19:53
ΝΑ'Ι'ΑΔΕΣ στο Παγράτι πολύ μπροστα!!!!:109:

oxtaxordos
25.10.2008, 20:28
ο πεπλος ασχολειτε με αυτα στειλτου ενα μυνημα

mortis_junior
25.10.2008, 20:43
Καταρχήν σας ευχαριστώ και τους δυο. Αυτο θα πει εξυπηρέτηση :).

Φίλε Ζάμπε επειδή και εγώ απο δυτικά προάστια είμαι αν δεν σου κανει κόπο να παρεις πληροφορίες θα ήταν άψογα. Πάντως μην σε βάλω και σε τρεχάματα.. Σχολή χορού ειναι ή πολιτιστικός σύλλογος;

Φίλε Άρη ευχαριστώ βρήκα και το σχετικό σαιτ για πληροφορίες ;)

Οχτάχορδε Πεπλος είναι το username του φίλου;

KwstasP
25.10.2008, 21:08
Οχτάχορδε Πεπλος είναι το username του φίλου;

Στείλε στον peplo (http://www.rembetiko.gr/forums/member.php?u=17269) ένα Π.Μ. Όπως λέει και ο Οχτάχορδος αυτός ασχολείτε με αυτά!! Διδάσκει κιολας.

voulpan
25.10.2008, 22:18
......και μιας είμαι φρέσκος κάτοικος Αθηνών...

Καλως όρισες Κώστα.
Και στο forum, και στην Αθήνα.
Αλλα, βρε παλληκάρι μου στην Αθήνα ήρθες κι εσύ?
Δεν μας ρώταγες πρώτα?

Πάνος

mortis_junior
26.10.2008, 00:54
......και μιας είμαι φρέσκος κάτοικος Αθηνών...

Καλως όρισες Κώστα.
Και στο forum, και στην Αθήνα.
Αλλα, βρε παλληκάρι μου στην Αθήνα ήρθες κι εσύ?
Δεν μας ρώταγες πρώτα?

Πάνος

Καλώς σας βρήκα παιδιά...

Φίλε Πάνο Αθήνα γεννήθηκα και μεγάλωσα. Απλός έζησα και στο εξωτερικό για 9 χρόνια περίπου και μόλις επέστρεψα. Εκεί δένει το «είμαι φρέσκος». Από την άλλη θα μου πεις και τι κατάλαβες; Εδώ η απάντηση είναι έλα μου ντε!! Απλός δεν το έχω συνειδητοποιήσει ακόμα. Αντί να πεταχτώ σε καμιά δημόσια υπηρεσία να πάρω μια γερή δόση Ελληνικής πραγματικότητας και να φύγω τρέχοντας, μπήκα στο ρεμπέτικο φόρουμ και ψάχνω για χορούς και πανηγύρια :)

Πάνος Καραγιώργος
26.10.2008, 03:37
έζησα και στο εξωτερικό για 9 χρόνια περίπου και μόλις επέστρεψα.
Ρε συ... μην ήσουν Λονδίνο;

mortis_junior
26.10.2008, 13:08
Ρε συ... μην ήσουν Λονδίνο;

Λίγο πιο έξω. Κολτσεστερ τα τελευταία τέσσερα χρονάκια.

tountas priest
27.10.2008, 12:20
Στο κέντρο της Αθήνας, στο κτίριο Ρουμελιωτών στη Σίνα, κάθε Δευτέρα και Τετάρτη. Πολύ καλός ο δάσκαλος! (www. hellenicdances.com):)

voulpan
27.10.2008, 16:11
Επίσης στο Μέγαρο Ηπειρωτών, πίσω απο το Δημαρχείο Αθηνών. Διδάσκονται παραδοσιακοί χοροί. Δυστυχώς δεν γνωρίζω τηλέφωνο.
Πάνος

Gilles
10.01.2009, 05:09
Αφου είσαι στην Αθήνα θα σου προτείνω την Νο1 Σχολή. Λέγεται εργαστήρι τέχνης και πολιτισμού.Όχι μόνο θα μάθεις να χορεύεις πολύ καλά αλλα και γιατί.Είναι η Νο1 σχολή της Ελλάδας.Δες εδώ: http://www.etepo.gr/

ΑΡΗΣ_86
10.01.2009, 17:13
http://thenaiads.blogspot.com/

ρίξτε μια βλεφαριά!!!!
:257:

theos
10.01.2009, 20:41
Επειδη στην πορεια, περα απο τον χορο(που καποια στιγμη θα μαθεις, υποτιθεται) , αν μπορεις πηγαινε και κανε εγγραφη στο Λυκειο των Ελληνιδων. Πρωτον, βαδιζουν πιστα πανω στην παραδοση( αν σε ενδιαφερει αυτο), αλλα το κυριοτερο, με το που θα μπεις για τα καλα στο νοημα, θα ευχαριστηθει η ψυχη σου ταξιδια( στο εξωτερικο εννοω) με τα εξοδα πληρωμενα απο αυτους που σε καλουν. Επειδη εχω ιδια πειρα, σου λεω οτι καποια στιγμη, θα το εκτιμησεις και με το παραπανω αυτο.Κι επειδη αυτος ο συλλογος ειναι γνωστος παντου, εχει τις περισσοτερες προσκλησεις απο ολους τους αλλους( εκτος αυτου εχει και δυνατες γνωριμιες εκει που πρεπει). Τωρα βεβαια εγω μιλαω για το παραρτημα της Λαρισας, αλλα φανταζομαι πως ετσι λειτουργουν και οι αλλες πολεις.Αυτα....

Δημήτρης Ν.
10.01.2009, 20:57
... στο Λυκειο των Ελληνιδων. Πρωτον, βαδιζουν πιστα πανω στην παραδοση
Ε, όχι και τόσο πιστά. Της Αθήνας, τουλάχιστον!

Νίκος Πολίτης
10.01.2009, 21:43
Και στο "Θέατρο Δώρα Στράτου" διδάσκουν χορούς για το ευρύ κοινό, όχι μόνο για επαγγελματίες χορευτές. Η ιστοσελίδα τους:

http://www.grdance.org/index.php

Και όσο είναι εκεί ο Άλκης Ράφτης, η παράδοση θα είναι απόλυτα σεβαστή.

anna
12.01.2009, 11:30
θεωρώ πως το ζητούμενο κάθε χορευτή που σέβεται τον εαυτό του και αγαπαει αυτό που κάνει είναι να παίρνει μέρος σε παραστάσεις όπου οι χορευτές είναι ο ένας καλύτερος απο τον άλλον!επίσης ο δάσκαλος να είναι τεχνικά πολύ καλός(σαν χορευτής να είναι ο καλύτερος)και να σέβεται και να τιμά το αντικείμενο της διδασκαλίας του.απο εκεί και μετά..τί πραγματικά συμβαίνει?
η αλήθεια όσον αφορά ταξίδια και ευκαιρίες χορευτών να παρουνε μέρος σε μεγάλες παραστάσεις με δυνατές ορχήστρες είναι το λύκειο ελληνίδων.εκεί λόγου αυτών των ευκαιριών η προσέλευση ειναι μεγάλη(σε αντίθεση με άλλους συλλόγους και ομάδες)που σημαίνει πως σε παραστάσεις παίρνουνε μέρος οι καλύτεροι,γι αυτό και οι παραστάσεις τους είναι δυνατές!και αξιοζήλευτες.όταν έχεις 100 χορευτές και θέλεις 20..εννοείται πως είναι προτιμότερο απο το να έχεις 15 και να θέλεις 20.αυτό απλά σημαίνει πως οι 20απο τους 100 θα είναι δυνατοί χορευτές ενώ αντίθετα όταν υποχρεωτικά χορεύουνε όλοι απο μιά ομάδα(χορευτές διαφορετικού επιπέδου) σε παράσταση,η παρασταση δεν είναι τόσο καλή.
για να γίνεις καλός χορευτής βοηθά εκτός απο το ταλέντο, την επιθυμία,το χρόνο και τον κόπο σου να είσαι σε μια ομάδα με καλύτερους απο εσένα.άν εσύ είσαι ο καλύτερος τότε εσύ μένεις λιγάκι πίσω και βοηθιούνται άλλοι απο σένα.αυτό όσον αφορά το πρακτικό κομμάτι.
δυστυχώς η επιλογή του χορευτή για του πού θα ακουμπήσει το μεράκι του..είναι θέμα τύχης,ατυχίας..επιλογής..όλα παίζουνε.όταν ξεκινάς απο μικρή ηλικία συνήθως επηρεάζεσαι πολύ απο το δάσκαλο(παίζεται άν είναι καλό αυτό,εξ'αιτίας της τύχης ή της ατυχίας να έχεις σωστό δάσκαλο).μεγαλύτερος είσαι πιό συνειδητοποιημένος για το τί θέλεις οπότε επιλέγεις?άν έχεις τη δυνατότητα, που θαέισαι, και γιατί.καποια στιγμή στο παρελθόν σκέφτηκα να γίνω μέλος στο λύκειο ελληνίδων λάρισας(1)χορεύοντας με τους καλύτερους,θα γίνόμουνα καλύτερη.2)θα έπαιρνα μέρος σε μεγάλες παραστάσεις..που ζήλευα!3)θα φόραγα τις υπέροχες στολές..και τέλος και για τα δελεαστικά ταξίδια).βρέθηκα λοιπόν σε καζάνι(τσίπουρα)την περίοδο που το σκεφτόμουνα..μεγάλη παρέα και 2 παιδιά απο το λύκειο ελληνίδων(χρόνια χορευτές απο μικροί).λυπάμαι φίλε μου απο λάρισα..αλλα΄φρίκαρα με τη λογικη΄του απόλυτου ανταγωνισμού!που είχε περάσει ο δάσκαλος σε αυτά τα παιδιά!όταν μίλησα λιγο με την κοπέλα και φανερά δυσαρεστημένη της είπα πως λυπάμαι για τον τρόπο που ''νιώθετε''αυτό που κάνετε μου απάντησε:έτσι έμαθα!έτσι διδάχτηκα!
έχασα τη διάθεσή μου για μεγάλες εκδηλώσεις ταξίδια και στολές..αυτό που ποτέ δεν θα χαθεί ποτέ είναι την αγάπη μου γι αυτό που κάνω,και η εκτίμησή μου σε δασκάλους που το αγαπάνε και το τιμούν.

sonya
12.01.2009, 21:04
θελω να προσθεσω σε αυτά που λεει η φιλη Αννα οτι εγω εφυγα απο το Λυκειο Ελληνιδων γιατι έπρεπε να πηγαίνουμε στα μαθήματα με...φουστα! φανταζεσαι να τρεχεις απο το γραφείο για να προλαβεις το μαθημα (των αρχαρίων...) και να σε κατσαδιαζουν γιατι πήγες με παντελονι!!

:mad:

Νίκος Πολίτης
12.01.2009, 21:14
Αυτό όμως, Sonya, σημαίνει προσήλωση στην παράδοση. Υπάρχουν πάρα πολλοί (μικτοί) χοροί όπου τα βήματα ανδρών και γυναικών διαφοροποιούνται, ακριβώς λόγω των ιδιαιτεροτήτων της φούστας. Αλλά και σε καθαρά γυναικείους χορούς το σωστό είναι να χορεύονται με φούστα.

Καλώς ήρθες στο φόρουμ.

sonya
12.01.2009, 21:30
δεν διαφωνώ με αυτο που λες, ομως εγω σου λεω για αρχαριες , μονο γυναικες, και τη φουστα πανω απο το παντελονι, οπως στα μοναστηρια και η δικαιολογια ήταν οτι είναι πολιτική του λυκείου (οπως στο κατηχητικο!). Σαφως και σε τμήματα προχωρημένων η ΜΑΚΡΙΑ φουστα θα ειχε καποιο νοημα , αλλα μια μινι φουστα πανω απο το παντελονι;!! :083:

theos
13.01.2009, 00:58
Αννα, εχεις απολυτο δικιο σ'αυτα που λες, απλως οταν μιλαω για ταξιδια, δεν εννοω να γινει αυτοσκοπος γιατι προεχει το να με εκφραζει αυτο που κανω. Χορευοντας για λιγα χρονια σ' αυτον τον συλλογο, καταλαβα οτι κανοντας λιγο τον ''χαζο'' περνας καλα, αλλα μεγαλωνοντας παιρνεις χαμπαρι πως δεν ειναι ολα προς ''ισοπεδωσιν'' και δεν μπορεις να δεχεσαι ασχημες συμπεριφορες, διοτι καποια παρασταση δεν απεδωσε τα αναμενομενα( προς οφελος βεβαιως καποιων κρατουντων).Και ευτυχως που το ιδιο με μενα καταλαβανε κι αλλοι χορευτες και την '' κανανε''. Αυτο δεν σημαινει πως ο συλλογος ειμαι κακος( παραγει καλο εργο), μονο που δεν αγγιζει την νοοτροπια μου πλεον.Γι' αυτο προτεινα στον φιλο να ξεκινησει απο εκει- ωστε στην πορεια να καταλαβει τι παιζεται και απο ποιους και αναλογως να πραξει, αφου ομως εχει αποκομισει, εστω , καποια ταξιδακια μεχρι να κατασταλαξει.

Παρεπιμπτοντως , υπαρχει και αλλος Αμπελωνας στην Ελλαδα, η εισαι απο τον δικο μας τον 'γνωστο'' Α μπελωνα?

anna
13.01.2009, 09:37
συμφωνούμε..κυρίως στο ότι δυστυχώς έχουμε συνηθίσει τον ''χαζό''να τον κάνουμε σχεδόν σε όλα πιά για να μπορούμε να περνούμε καλα!και κυρίως για να μην αφήνουμε πίσω μας ότι αγαπάμε.(το χορό στην συγκεκριμένη κουβέντα).
υ.σ....πατριωτάκια είμαστε.

Παραδοξολόγος
16.01.2009, 15:36
Και στο "Θέατρο Δώρα Στράτου" διδάσκουν χορούς για το ευρύ κοινό, όχι μόνο για επαγγελματίες χορευτές. Η ιστοσελίδα τους:

http://www.grdance.org/index.php

Και όσο είναι εκεί ο Άλκης Ράφτης, η παράδοση θα είναι απόλυτα σεβαστή.


Περισσότερες πηροφορίες για τα μαθήματα στο "Θέατρο Δώρα Στράτου":

"ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΧΟΡΩΝ


- Χωριστά τμήματα για αρχάριους, για προχωρημένους ενήλικες και για παιδιά. Ιδιαίτερα μαθήματα μετά από συνεννόηση.
- Δάσκαλοι με πολυετή εμπειρία και εκατοντάδες παραστάσεις στο ενεργητικό τους.
- Διδάσκονται οι πιο διαδεδομένοι χοροί από όλες τις περιοχές της Ελλάδας, στη γνήσια μορφή τους.
- Το κάθε μάθημα διαρκεί μιάμιση ώρα, μία φορά την εβδομάδα. Ο μαθητής επιλέγει την ημέρα και ώρα προτίμησής του.
- Η κάθε σειρά μαθημάτων διαρκεί ένα τρίμηνο. Στο τέλος του τριετούς κύκλου χορηγείται βεβαίωση.
- Οι μαθητές έχο&upsi! lon;ν έκπτωση στις εκδόσεις του Θεάτρου (δίσκοι, κασέτες, βιβλία κλπ.) και παρακολουθούν τις άλλες δραστηριότητες.
- Τα τρίμηνα αρχίζουν την πρώτη εβδομάδα του Οκτωβρίου, του Ιανουαρίου και του Απριλίου αντίστοιχα.
- Μεγάλη αίθουσα μαθημάτων στο Θέατρο "Δόρα Στράτου", στον πευκόφυτο Λόφο Φιλοπάππου, μέσα στο Αρχαιολογικό Πάρκο. Μετρό "Πετράλωνα", τρόλεϊ 15, στάση Φιλοπάππου. Ανετος χώρος στάθμευσης.

Αλλες εκπαιδευτικές δραστηριότητες

- Μαθήματα ελληνικών χορών για ενήλικες, ομαδικά ^! 2; ιδιαίτερα. Μαθήματα για παιδιά.
- Εντατικά σεμινάρια στα αγγλικά για αλλοδαπούς, το καλοκαίρι.
- Μαθήματα παραδοσιακών μουσικών οργάνων και κεντήματος.
- Σεμινάρια για δασκάλους και στελέχη χορευτικών συγκροτημάτων.
- Βραδιές κάθε Πέμπτη με παρουσιάσεις θεμάτων χορού από ειδικούς.
- Σεμινάρια και διαλέξεις σε πανεπιστήμια του εξωτερικού. Διεθνή συνέδρια.
- Ομάδα ερευνητών με επιστημονική μεθολογία, σε διάφορα προγράμματα.
- Εκδοση εκπαιδευτικών βοηθημάτων (βιβλία, δίσκοι, λευκώματα, κάρτες, DVD).


Ζητήστε να σας ταχυδρομηθούν έντυπα δωρεάν.



Το Θέατρο Ελληνικών Χορών “Δόρα Στράτου”, το ζωντανό μουσείο του ελληνικού χορού από το 1953, είναι μη-κερδοσκοπικός οργανισμός επιχορηγούμενος συστηματικά από το Υπουργείο Πολιτισμού και τον ΕΟΤ. Οι καθημερινές του παραστάσεις, τα μαθήματα και οι εκδόσεις του βασίζονται σε επιτόπια προγράμματα επιστημονικής έρευνας. "

gplom
17.01.2009, 02:07
http://www.etepo.gr/

το προτεινω ασυζητητι!

Χασκίλ
17.01.2009, 03:07
Έχει κανείς καμιά καλή πρόταση για Θεσσαλονίκη?

Gogos
17.01.2009, 03:54
Έχει κανείς καμιά καλή πρόταση για Θεσσαλονίκη?

Κι εγώ αυτό είχα στο μυαλό μου. Βέβαια που χρόνος για τέτοια. Ρημάδα μεγαλούπολη μας ρήμαξες. Αλλά για κανα ποντιακό θα γούσταρα να πάω να μάθω. Αφού στα άλλα κάτι στραβοκλωτσάμε, έτσι κι αλλιώς για να μπορούμε να κάνουμε καμια γύρα σε κανα γλέντι θέλουμε:78:

Sοφία
05.11.2009, 18:51
Θαρρώ πως πρέπει ο καθένας να ξέρει γιατί επιλέγει να πάει σε μια σχολή χορού.
Σε όποια σχολή και να πάει όμως, από την πλέον άγνωστη έως την πιο γνωστή και πολυσυζητημένη (Λύκειο, Στράτου κ.τ.λ.), δεν γίνεται να αποφύγει τα παγιοποιημένα βήματα και χορευτικά μοτίβα. Και όσο περισσότερο θα εμπλακεί κανείς με ταξίδια στο εξωτερικό και χορευτικές παραστάσεις, τόσο περισσότερο θα περιορίζεται στο χορευτικό ύφος και το βηματολόγιο που θα πρέπει να χορεύει...αφού θα πρέπει να εκτελεί χορογραφίες πια!

Βέβαια ότι τον ενδιαφέρει τον καθένα...

Αν κάποιος έχει ρυθμό και μπορεί και τα πιάνει σχετικά εύκολα,
το καλύτερο - κατ' εμέ - είναι να "πιάνεται στον χορό" όταν αυτό συμβαίνει στο γλέντι.
Την ώρα που ο μουσικός θα είναι στον ίδιο χώρο και θα μπορεί να υπάρχει οπτική επαφή
και επικοινωνία. Εκεί όπου θα υπάρχουν άνθρωποι στα διπλανά τραπέζια που θα σε συνοδεύουν με τα παλαμακιά τους και το χαμόγελο τους.
Πολλά πράγματα μαθαίνονται την ώρα που συμβαίνει ο χορός στο γλέντι.
Πιο σημαντικά και από τα βήματα...
Αν κάποιος λαχταράει να χορέψει αλλά δεν σηκώνεται επειδή δυσκολεύεται να ακολουθήσει τα βήματα στο ρυθμό, μπορεί να πάει σε κάποια σχολή χορού για να μάθει έστω τα βασικά.
Έτσι θα συμμετέχει στο γλέντι χωρίς ανασφάλεια και θα μάθει από τον κύκλο που θα τον περιβάλει.

Αρκεί να παρατηρεί...

Τώρα κακά τα ψέματα.
Άλλο πράγμα να σε βάζουν μπροστά σε έναν καθρέφτη (γι' αυτό λίγο πολύ όλοι οι επαγγελματίες χορευτές πάσχουν από Ναρκισσισμό! εξαιτίας του ότι βλέπουν πολλές ώρες τον εαυτό τους στον καθρέφτη της αίθουσας) για 1 ώρα και να σου λένε
"ένα, δύ-ο, τρι-α, τέ-σσερα, πέ-ντε, έ-ξι, εφτά, οχτώ, ενέεεα, δέκα. έντεκα, δώδεκα" (έτσι κατάντησε να μαθαίνεται στα παιδιά το Καλαματιανό από τους Γυμναστές στο σχολεία...)
και να στο φραζάρουν με το στόμα πάλι και πάλι χωρίς μουσική!....
και άλλο πράγμα να είσαι σε ένα οικείο περιβάλλον, να δροσίζεις την καταπιόνα σου με
ωραίο κρασί και να σε συμπαρασύρει όλο αυτό που συμβαίνει γύρω σου! Να έχεις απέναντι σου
σε έναν καρσιλαμά έναν άνθρωπο ζωντανό και να του "μιλάς" χορεύοντας και όχι να βλέπεις το είδωλο σου και ο "δάσκαλος" να σου λέει "πάμε από την αρχή και πρόσεχε τους βραχίονες σου να τους έχεις πιο ψηλά" .

. . .

nikos forlan
06.11.2009, 11:05
Καλημέρα σας.
Όποιος έχει κάνει χωρούς ελπίζω να συμφωνεί μαζί μου οτι ακόμα και έτσι να είναι- που λέει η Χιονονυμφάδα-που έτσι είναι,οτι βρίσκεσαι σ ένα καθρέφτη και σε οδηγάνε, και πάλι έχει την χάρη του.
Προφανως και καμία σχέση δεν έχει το πανηγύρι με αυτο που θα χωρέψεις στην αίθουσα και κανένας λόγος να το συζητάμε κιώλας αφού είναι αυτονόητο.Αυτό δεν σημαίνει όμως οτι το πρωινό που θα πας και θα χωρέψεις στην αίθουσα για μάθημα δεν θα είναι όμορφο.Η ενασχόληση και μόνο με αυτό αρκεί.
Όσο για τα σχολεία και τα πιτσιρίκια,δεν μπορεί να γίνει αλλιώς.Τα παιδιά δεν θέλουν να μάθουν "οχι πάλι χωρούς λένε οχι".Και αν τους κάνεις τελικά μάθημα δεν μπορείς να ξεφύγεις απο τα πολύ στενά όρια.Τα βασικά και γρήγορα σχεδόν πασαλίματα.Είναι δύσκολο.

anna
06.11.2009, 13:02
καλημερα,προσωπικά θα ''ηθελα''να υπαρχει καθρεφτης στην αιθουσα της προβας,θα αντιλαμβανομουνα ευκολοτερα τα λαθη μου και θα γλυτωνα κοπο και χρονο.(εχω δει πολλες φορες σε βιντεο..τα λαθη μου!εγω ομως ειχα την εντυπωση πως χορευα σωστα).
αυτος που εχει ρυθμο και πιανει ευκολα τα βηματα(αν και δεν ειναι παντα ευκολο αυτο,και ας εχει καλη αισθηση του ρυθμου)θα πιαστει σιγουρα στο γλεντι.στο γλεντι απολαμβανεις!αν δυσκολευεσαι να ακολουθησεις απλα προσπαθεις κια χαιρεσαι αν το καταφερεις.αν οχι παλι καλο ειναι γιατι μπορει ναναι ερεθισμα να ξεκινησεις μαθηματα.δεν ειναι παντως ευκολο να ακολουθησεις ενα κυκλο σε γλεντι..πολλες φορες δεν χορευουνε σωστα ουτε αυτοι που σηκωνονται:)γι αυτο και εκει πρεπει απλα να απολαμβανεις!!!και να γλεντας!δεν μπορεις να μαθεις χορο στο γλεντι επανω,απλά επειδή μετα δεν θα θυμασαι να το επαναλαβεις.δεν αναφερομαι σετοπικους χορους που οι περισσοτεροι μαθαμε χωρις να ξερουμε πως!αναφερομαι στο μερακι του καθενα να ακολουθησει σε οποιοδηποτε γλεντι.
οσο για τις λεπτομερειες..εδω θα διαφωνησω λιγακι.οι λεπτομερειες σε κανουνε καλυτερο χορευτη(σαν ανθρωπο εννοώ το ''χορευτης''που εχει μερακι να χορευει και να μαθαινει)οπως επισης,ποσοι άνθρωποι δεν βαραινουνε τον διπλανο στο χορο επειδή κανεις δεν τους εδειξε πως να στηριζουνε τα χερια τους...απλά πραγματα αλλά ουσιαστικα.
οσο για τα παιδια..το θεωρω εξαιρετικα δυσκολο να διδαξεις παραδοσιακους χορους σε παιδια.βαριουντια ευκολα και δε δινουνε πολυ΄σημασια.πρεπει ο δασκαλος να εχει το χαρισμα να ''κερδισει ''τα παιδια,κια απο κει και μετα τα πραγματα ειναι ευκολα.

pelagia
06.11.2009, 13:26
Ενα ξερω , εαν ο χορός δεν ειναι στο αιμα καποιου και βηματα να διδαχθει ,
μια ζωη θα χορευει σωστα μεν , σφιγμενα και ακομψα δε ...

Μεγαλο χαρισμα ( εμφυτο ) ειναι το να χορευεις "ονειρικα" !!!

Εαν παρατηρησετε χορευτες μεσα στο ιδιο γκρουπ και στον ιδιο χορό ,
θα δειτε πολυ ευκολα ποιοι ξεχωριζουν και ποιοι "απλα χορευουν" ...

Βεβαια το δικαιωμα του "χορευειν" ειναι σε ολους το ιδιο ...
Απλα η αγαπη για το χορο , σε κανει να μη μπορεις να δεις ακριβοδικαια
τις δυνατοτητες σου ...

anna
06.11.2009, 14:11
δε θα χορεψω ποτε τσαμικο οπως η μανα μου.
το αγαπαω οσο εκεινη,εγω το διδαχτηκα ενω εκεινη οχι.
δεν θα χορεψει η μανα μου ζωναραδικο οπως εγω.(ουτε εγω οπως ενας βορειοελλαδιτης)
τον αγαπα οπως εγώ,αλλα΄δεν τον διδαχτηκε.΄
με βρισκει απολυτα συμφωνη το δικαιωμα του ΄΄χορευειν''
γνωριζω ατομο,αρυθμο..που το μερακι του η αγαπη του και το πεισμα του υπερισχυουν της αρυθμιας του... απολαμβανω το χορο μαζι του, και ας εχω το νου μου μη μου βγει εκτος!:)
πελαγια μου την τελευταια προταση σου δεν την καταλλαβα...
η αγαπη για το χορο σε κανει να μη μπορεις να δεις ακριβοδίκαια τις δυνατοτητες σου?

pelagia
06.11.2009, 14:15
Ναι , Αννα μου , που λεμε "εχω ιδέα" , το εχω ψιλοκαβαλισει ενδεχομενως και μπαινει στη μεση
και η αγαπη για το "αθλημα" και δε μ` αφηνει να "δω" , οτι η Αννα λογου χαριν , χορευει καλυτερα
απο την Πελαγια ...




σημειωση = πρεπει να υπαρχει κι ενα "μπαρμπαλικι" που να δηλωνει ζηλια , για να το κοπαναμε !!!

anna
06.11.2009, 14:20
οποιος χορευει γενικα..το ματι του παει παντα στους καλυτερους..απο τον ιδιο.
ετσι και το δικο σου επεσε πανω μου :)

Sοφία
07.11.2009, 01:39
Καλημέρα σας.
Όποιος έχει κάνει χωρούς ελπίζω να συμφωνεί μαζί μου οτι ακόμα και έτσι να είναι- που λέει η Χιονονυμφάδα-που έτσι είναι,οτι βρίσκεσαι σ ένα καθρέφτη και σε οδηγάνε, και πάλι έχει την χάρη του.
Προφανως και καμία σχέση δεν έχει το πανηγύρι με αυτο που θα χωρέψεις στην αίθουσα και κανένας λόγος να το συζητάμε κιώλας αφού είναι αυτονόητο.Αυτό δεν σημαίνει όμως οτι το πρωινό που θα πας και θα χωρέψεις στην αίθουσα για μάθημα δεν θα είναι όμορφο.Η ενασχόληση και μόνο με αυτό αρκεί.
Όσο για τα σχολεία και τα πιτσιρίκια,δεν μπορεί να γίνει αλλιώς.Τα παιδιά δεν θέλουν να μάθουν "οχι πάλι χωρούς λένε οχι".Και αν τους κάνεις τελικά μάθημα δεν μπορείς να ξεφύγεις απο τα πολύ στενά όρια.Τα βασικά και γρήγορα σχεδόν πασαλίματα.Είναι δύσκολο.

Καλησπέρα κύριε nikos forlan.

Λέτε παραπάνω πως καμία σχέση δεν έχει το πανηγύρι με αυτο που θα χορέψεις στην αίθουσα και κανένας λόγος να το συζητάμε κι όλας αφού είναι αυτονόητο.

Εγώ συμφωνώ απόλυτα με αυτό που λέτε. Εσείς όμως αντιλαμβάνεστε αυτό που λέτε;
(οι προθέσεις μου είναι πάντα καλοπροαίρετες και μοναδικός στόχος μου με τα ερωτηματικά είναι να δημιουργήσω προβληματισμούς και τίποτε άλλο. Αυτό σας το βεβαιώνω εξ' αρχής, απλά δεν με βοηθά ο πίνακας με τα 'smilies' για να σας το δείξω...)

Αφού λοιπόν είναι αυτονόητο..γιατί τόσα χρόνια οι χοροδιδάσκαλοι χτυπιούνται να "χωρέσουν" το τελεστικό/χορευτικό γεγονός που λαμβάνει χώρα στο πανηγύρι και διαμορφώνεται και ορίζεται κάθε φορά εκ νέου..μέσα στους 4 τοίχους της Σχολής Χορού;...
Αφού ο "τόπος" που ορίζει και ορίζεται από το γλέντι στο πανηγύρι είναι διαφορετικός από αυτόν της Σχολής Χορού. Άλλο σκοπό εξυπηρετεί το ένα και άλλο το άλλο. Γιατί επιμένουν να πιστεύουν ότι διδάσκουν το ίδιο πράγμα; Πότε θα καταλάβουν οι άνθρωποι ότι με το να απομονώνουν τα βήματα ενός χορού - τα οποία είναι φοβερό (!) συνεχώς αλλάζουν και αυτό είναι αναμενόμενο να συμβαίνει σε κάθε ζωντανό πολιτισμικό μόρφωμα - και να τα μεταφέρουν στην αίθουσα χορού, δεν διδάσκουν "παραδοσιακούς" χορούς αλλά κάτι άλλο. Αυτό που οι ενδιαφερόμενοι ερευνητές του είδους ονομάζουν "νέο-παραδοσιακούς" χορούς (= μορφολογικά στιλιζαρισμένες χορογραφίες που φέρουν στοιχεία που θυμίζουν "παραδοσιακούς" χορούς).
Τρέχα γύρευε λέω εγώ αλλά εν' πάση περιπτώσει πάμε παρακάτω γιατί προσωπικά δεν με αφορά πλέον καθόλου το ζήτημα της κατασκευής εθνικής πολιτισμικής ταυτότητας και οι κρατικοί μηχανισμοί που το στήριξαν στο παρελθόν και συνεχίζουν να το διατηρούν μέχρι και σήμερα για λόγους καθαρά πολιτικού συμφέροντος (όποιοι ενδιαφέρονται μπορούν να κοιτάξουν ανάλογες βιβλιογραφικές έρευνες επί του θέματος).

Αυτό που θεωρώ πολύ σημαντικό και θα σταθώ γιατί πραγματικά με ενδιαφέρει και πιστεύω πως έχει ουσία, είναι αυτό που πιστεύετε για τα σημερινά παιδιά και την σχέση τους με τους τοπικούς χορούς. Πιστεύετε πως δεν μπορεί να γίνει αλλιώς, πως τα παιδιά δεν θέλουν να μάθουν και πως αν τους κάνεις τελικά μάθημα δεν μπορείς να ξεφύγεις απο τα πολύ στενά όρια.Τα βασικά και γρήγορα σχεδόν πασαλείμματα.

Πιστεύω πως μπορεί να γίνει αλλιώς και θα πρέπει να πάψει να γίνεται όπως γίνεται, δηλαδή με την αρίθμηση των βημάτων όπως για παράδειγμα με το Καλαματιανό που ανέφερα. Δεν είναι καθόλου τυχαία η ταύτιση των βημάτων με αριθμούς από τους καθηγητές των σχολών Τ.Ε.Φ.Α.Α. Οι άνθρωποι την δεκαετία του 80 ενσωμάτωσαν στον οδηγό σπουδών τους την διδασκαλία των παραδοσιακών χορών στην προσπάθεια τους να τονώσουν το εθνικό φρόνημα των μαθητών, προσεγγίζοντας το σώμα και την κίνηση ως μέσο για την καλή φυσική κατάσταση, την φυσική αγωγή. Έτσι μου το έμαθε και εμένα η γυμνάστρια όταν πήγαινα Δημοτικό. Ήταν η κυρία Τζορτζίνα! μια ψιλή μελαχρινή πολύ όμορφη νεαρή γυναίκα με σφριγηλό σώμα, με όμορφο χαμόγελο και καρέ κατσαρά μαλλιά!Της είχα αδυναμία γιατί μας έκανε το καλύτερο μάθημα από όλα..την γυμναστική που παίζαμε ομαδικά παιχνίδια με τις μπάλες, τα στεφάνια, κάναμε τούμπες πάνω στα στρώματα (περνούσαμε τέλεια δηλαδή!)..τρέχαμε στο προαύλιο για 45 ολόκληρα λεπτά! Φοβερό πράγμα όταν για τις υπόλοιπες ώρες κάθεσαι στην καρέκλα του θρανίου....έτσι λοιπόν όταν ερχόταν και η ώρα των χορών εγώ πάλι χαιρόμουν γιατί θα σηκωνόμουν από το θρανίο!

Σήμερα όμως που με ενδιαφέρει η Αγωγή μέσω του χορού, πιστεύω πως καλύτερο θα ήταν να βοηθάμε τα παιδιά να αντιληφθούν άμεσα τι κάνουν όταν χορεύουν. Αντί να τους φραζάρουμε αριθμούς την ώρα που χορεύουμε και αυτά να μας κοιτούν κάπως έτσι :082:..καλύτερα να τους λέμε με το στόμα - αν τελικά αυτό βοηθάει - την πράξη που κάνει το σώμα!
Η λεκτική απεικόνιση να ταυτίζεται μες το μυαλό τους με την ίδια την κίνηση του σώματος τους.
Έτσι θα αποκτήσει και νόημα! Έτσι θα το μάθουν πολύ πιο γρήγορα και δεν θα το ξεχάσουν γιατί θα το κατανοήσουν. Οι φυσικές κινήσεις του σώματος μας (τουλάχιστον από την μέση και κάτω που παρουσιάζονται κατά κύριο λόγο στους ελληνικούς παραδοσιακούς χορούς με κάποιες εξαιρέσεις πάντα) αποτελούνται από το 'βήμα', το 'σταύρωμα', το 'λύγισμα' ή αλλιώς 'σκίρτημα', το 'πάτημα', το 'κουτσό' κ.ο.κ.
Δεν θα μπορούσαμε λοιπόν, αντί να φραζάρουμε αριθμούς με το στόμα, να φραζάρουμε λέξεις;
Να λέμε π.χ. για το Καλαματιανό:


σκίρτημα - βήμα, βήμα (3 + 2 + 2)
σκίρτημα - βήμα, βήμα (3 + 2 + 2)
σταύρωμα μπρος (ή πίσω) (3 + 2 + 2)
σταύρωμα μπρος (ή πίσω) (3 + 2 + 2)


θα μπορούσαμε...

Δεν πιστεύω πως υπάρχουν παιδιά που δεν θέλουν να μάθουν γιατί είμαι πεπεισμένη πως είναι στην φύση τους να ρωτούν για να μαθαίνουν για τα πάντα! Άλλο αν οι μεγάλοι και ακόμα χειρότερα οι δάσκαλοι φροντίζουν με χίλιους δυο τρόπους έτσι ώστε το μάθημα τους να χάνει κάθε ενδιαφέρον και τα παιδιά όποτε ακούν λόγου χάρη για παραδοσιακούς χορούς να μην νιώθουν έτσι :241: αλλά να κάνουν κάπως έτσι :079: ή κάπως έτσι :240: ή ακόμα χειρότερα να κάνουν κάπως έτσι :258:... Βασικά το χείριστο όλων είναι όταν τα παιδιά θα νιώθουν κάπως έτσι :016: (στις δύο τελευταίες περιπτώσεις εντοπίζεται τραυματική εμπειρία εξαιτίας της όλης διαδικασίας. Πάει να πει...πολύ κακό πράγμα!).
Συμφωνώ πως είναι δύσκολο να μάθεις σε ένα παιδί Πεντοζάλη ή Ανωγειανό Πηδηχτό.
Πως να μην είναι από την στιγμή που δεν συνδέεται με κανένα τρόπο με την καθημερινότητα του ή ακόμα χειρότερα με μια ιδέα που να υπάρχει στο μυαλό του. Είναι δύσκολα τα πράγματα όταν όλα έχουν από ένα κινητό στο χέρι και περπατάνε στο δρόμο ακούγοντας αυτή τη μουσική που μοιάζει με μπλιμπλίκια...(γέα οου οου α(ν)χα α(ν)χα...που λέει και ο Ζουγανέλης).
Αλλά δεν φταίνε αυτά. Οι μεγάλοι φταίνε που αντί να κάτσουν στ' αυγά τους, πιάνουν και γράφουν τέτοια σκουπίδια για μουσική.
Ε όλα αυτά δυσκολεύουν πολύ τον δάσκαλο ή τον χοροδιδάσκαλο ή τον δάσκαλο της μουσικής! Χρέος του είναι όμως πριν πειστεί κι όλας πως είναι ικανός να διδάξει (πάει να πει μεγάλη κουβέντα..) να ξεκινήσει να μιλήσει με τα παιδιά. Να τα ρωτήσει και να ακούσει τι θα του πουν κι αυτά.
Να τους εξηγήσει για ποιο λόγο αξίζει να μάθουν 2-3 πράγματα που συνέβαιναν παλιά και τι αξίζει από αυτά να συμβαίνει και σήμερα (Βασική προϋπόθεση ο δάσκαλος πρώτος από όλους να πηγαίνει "διαβασμένος" στο μάθημα).

Το δέχομαι πως τα όρια είναι περιορισμένα αλλά αυτό θα πρέπει να είναι το τελευταίο πράγμα που να περνά από το μυαλό ενός δασκάλου και όχι η πρώτη του κουβέντα και με αυτή να ξεγλιστρά έτσι εύκολα και γρήγορα:089:. Για να μην πω να μην το αναφέρει καν αλλά να κοιτά πως θα δώσει το καλύτερο στους μαθητές του και όχι πασαλείμματα.

Καλύτερα να μην το κάνει καθόλου κύριε Νίκο παρά να δώσει πασαλείμματα στα παιδιά.
Αλλιώς ας το κάνει αφιλοκερδώς στον ελεύθερο του χρόνο.
Τι καλύτερο και για τον ίδιο αν τον ενδιαφέρει πραγματικά;! . . .









--- Νέο μήνυμα προστέθηκε στις 00:34 ::: Το προηγούμενο μήνυμα δημοσιεύθηκε στις 00:01 ---


οσο για τα παιδια..το θεωρω εξαιρετικα δυσκολο να διδαξεις παραδοσιακους χορους σε παιδια.βαριουντια ευκολα και δε δινουνε πολυ΄σημασια.πρεπει ο δασκαλος να εχει το χαρισμα να ''κερδισει ''τα παιδια,κια απο κει και μετα τα πραγματα ειναι ευκολα.

Είναι λογικό να βαριούνται όταν δεν γράφονται από μόνα τους
στον σύλλογό αλλά τα γράφει η μαμά και ο μπαμπάς και πριν φτάσουν στην
αίθουσα του χορού, έχουν περάσει πρώτα από την αίθουσα των αγγλικών,
των computer, του karate και μετά κατάκοπα να πηγαίνουν να μάθουν και το τσάμικο
για να "παρουσιάσουν" στο τέλος της χρονιάς στην εκδήλωση την σουίτα χορών
και να χαίρονται οι γονείς που θα βιντεοσκοπούν με την κάμερα μες τη χαρά...
Λογικό είναι να βαριούνται και να μην δίνουν
σημασία όταν το μάθημα γίνεται με βαρετό τρόπο και αυτό που
συμβαίνει μέσα στην αίθουσα να μην συνδέεται με κανένα τρόπο
με την ζωή τους εκτός της αίθουσας...
Δε λέω, και "χάρισμα" θέλει αλλά και να κοπιάζει ο δάσκαλος με τα χαράς θέλει...

Υ.Γ. Όλοι οι καλοί χορευτές δεν είναι και καλοί δάσκαλοι!
Προσοχή στις γενικεύσεις...

Καλή σας νύχτα!

--- Νέο μήνυμα προστέθηκε στις 00:39 ::: Το προηγούμενο μήνυμα δημοσιεύθηκε στις 00:34 ---


σημειωση = πρεπει να υπαρχει κι ενα "μπαρμπαλικι" που να δηλωνει ζηλια , για να το κοπαναμε !!!

Δεσποινίς Πελαγία μου εξηγείτε τι σημαίνει η λέξη "μπαρμπαλικι" γιατί δεν το κατέχω.:241:
Και αν πρέπει να το κοπανήσουμε, να το κοπανήσουμε και μια και δυο! :112: (κοπάνημα)
Βαρείτε μπας και δούμε άσπρη μέρα...!

pelagia
07.11.2009, 09:09
"Μπαρμπαλικια" αποκαλω καλη μου αυτα τα Smilies , που συνηθιζω να τα "κοπανω"
κατα κορον στα ποστακια μου , οποτε εκανα εκκληση , μηπως και βρεθει καποιο
που να υποδηλωνει "ζηλια" ... θα δουμε ...:089:

Υ.Σ. λεγε με απλα Πελαγια , το δεσποινις πεθανε ...:106:
το κυρια παραπαίει ...:102: ... σ` ευχαριστω ...:109:

Sοφία
07.11.2009, 09:28
"Μπαρμπαλικια" αποκαλω καλη μου αυτα τα Smilies , που συνηθιζω να τα "κοπανω"
κατα κορον στα ποστακια μου , οποτε εκανα εκκληση , μηπως και βρεθει καποιο
που να υποδηλωνει "ζηλια" ... θα δουμε ...:089:

Καλημέρα!
Τώρα κατάλαβα.
(άλλο νόμιζα πως εννοούσες με βάση τα συμφραζόμενα, αλλά οκ).

anna
07.11.2009, 12:13
ο δασκαλος κοπιαζει αλλά οσο και να κοπιασει αν δεν καταφερει να κερδισει τα παιδια(να χαιρονται οταν ειναι να πανε στη προβα)δεν θα καταφερει και πολλα.εχω την εντυπωση πως μιλαμε γι αμικρα παιδια?για αυτα τα παιδακια ο χορος πρεπει να λειτουργει σαν ενα ακομα παιχνιδι. το 1-2-3..ή αλλου τυπου ''προσταγματα''δεν νομιζω πως κανουν τη διαφορα.το θεμα ειναι ''για αρχη''ο τροπος μαθηματος να μην ειναι βαρετος και ο δασκαλος να ειναι αγαπητος στα παιδια.γι αυτο μιλησα για χαρισμα που για μενα εχει τη μεγαλυτερη σημασια.

pelagia
07.11.2009, 12:47
Με λιγα λογια εαν το παιδι θελει να μαθει χορο και εχει δασκαλο που ξερει να το προσεγγισει
με τον αλφα βητα τροπο , ολα θα εχουν και την αναμενομενη εξελιξη ...

Εαν παλι το παιδι , "δεν" , οσο και να το προτρεπει ο γονιος , θα παραμενει παντελως αδιαφορο
και καποια στιγμη θα σταματησει ...

Κλασσικο παραδειγμα αποτελει η αρνηση αγοριων , που οι πατεραδες τους ηταν ποδοσφαιριστες
στα νιατα τους , να ασχοληθουν με την μπαλα !!! Εκει ειναι που ο πατερας το παιρνει κατακαρδα ...

Κακως κατ` εμε τα τρεχουν απο τρυφερη ηλικια εδω κι εκει και δεν αφηνουν το ιδιο το παιδι
να ζητησει - αν ζητησει - να σχοληθει με ο,τι το "μαγνητιζει" ...

Υποχρεωση του γονιου ειναι να συζητα με το παιδι , να ρωτα τα θελω του κι οχι να "επιβαλει" ...

nikos forlan
07.11.2009, 16:33
Χιονονυμφάδα πριν συμφνήσω μαζί σου,ενα βασικό δεν είμαι κύριος.Η ηλικία μου δε είναι για να με λες κύριο.Χαριτολογώντας.Και δεύτερο μην διορθώνεις τα ορθογραφικά μου.Ασε τα ετσι.Τι να κάνω.Είμαι ανορθόγραφος...
Συμφωνώ μαζί σου.Και να συμπληρώσω οτι πολλές φορές το οτι τα παιδιά σ ενα σχολείο μπορεί να μην θέλουν να μάθουν χωρούς,μας το κάνει και εμας εύκολο λόγω της ανικανότητας μας η της βαρεμάρας μας να ασχοληθούμε με κάτι δύσκολο να διδαχτεί.
Μιας και το θέμα ήταν οι σχολές χωρού,εγω τους διδάχτηκα στο σχολείο εκτώς προγράμματος με μια γυμνάστρια που ερχόνταν και πηγέναμε απο μόνα μας,και μετα στην σχολή.Τον τρόπο τον ξέρεις.Διδάχτηκα κατι οχι για να το χαρώ η να το κάνω καλά,αλλά για να το διδάξω έστω με του βασικούς τύπους.
Καλημέρες σας

anna
07.11.2009, 18:30
αναφερομενη σε σχολες χορου,εννοώ τους συλλογους....δεν ξερω τη διαφορα οποτε αν μιλαμε για διαφορετικα πραγματα διορθωστε με.
δεν γνωρισα δασκαλους να προσπαθουν να διδαξουν το πανηγυρι..δεν χρειαζεται διδασκαλια για το πως θα γλεντησει καποιος και θα περασει καλα. οι δασκαλοι προσπαθουν(οσοι βεβαια παιρνουν σοβαρα το ρολο τους)να διδαξουν παραδοσιακους χορους.(δε χρειαζεται μεταφραση αυτο..)
αυτο που δεν καταλλαβα στη κουβεντα και με μπερδευει ειναι το οτι ...''γινεται απομόνωση βηματων χορων?και προστιθενται ..άλλα?κια μαλιστα αυτο ειναι αναμενομενο?''βεβαιως και συμφωνω πως αν συμβαινει αυτο φυσικά και αυτο δεν αποτελει διδασκαλια''παραδοσιακου χορου''αλλά,συμβαινει κατι τετοιο?αλλαζουνε τα βηματα στους χορους?προσθετουν άλλα δικα τους?!!!!τι προσθετουνε δηλ..στο πωγωνισιο?συγχωρεστε με αν κουραζω επειδή δεν πολυκαταλλαβα...
ο καθε δασκαλος εχει το δικο του τροπο προσεγγισης..αν εχεις(χιονονυμφαδα) να προτεινεις κατι καινουργιο και κατα τη γνωμη σου ποιο αποδοτικο καλα κανεις.υπαρχουνε βεβαια και δασκαλοι ήδη, που κανουνε πολύ καλή δουλεια με τα παιδια,εχουνε κερδισει το ενδιαφερον τους και την προσοχή τους.,και αυτο ειναι το ζητουμενο.

marmar
09.11.2009, 17:43
Ο παραδοσιακος χορος ειναι κανονικα ενα ζωντανο πραγμα που αλλαζει βηματα απο μερος σε μερος, απο γενια σε γενια, απο χωριο σε χωριο και απο χορευτη σε χορευτη. Εγω εμαθα τα βασικα βηματα των κρητικων χορων (μεγαλωσα στην Κρητη) στο δημοτικο σχολειο αλλα απο κει και υστερα εμαθα και πολλες παραλλαγες παρατηρωντας τους αλλους χορευτες στα πανηγυρια, κεντρα κλπ. Στο τελος εβγαλα και δικες μου φιγουρες οταν "ωριμασε" μεσα μου ο ρυθμος και ημουνα σε μεγαλα κεφια. Αρα δεν μπορεις να πεις οτι τα βηματα ενος χορου ειναι παντα συγκεκριμενα (εκτο ισως απο ορισμενους που δεν επιτρεπουν πολλες πρωτοβουλιες). Μπορεις να κανεις οτι θες φτανει να κρατας το ρυθμο και το μπρος-πισω (πως να το πω αλλιως?). Ωφειλεις ομως -και ειδικα οι σχολες χορου- να κρατας το υφος του. Να μην μοιαζει ο καλαματιανος με σαμπα ουτε με τη λιμνη των κυκνων!

anna
09.11.2009, 23:08
ηαναφορα δηλ(εκει που μπερδευτηκα εγω)για βηματα νεα κτλπ..εχει να κανει με τον πρωτοχορευτη?
βεβαιως και ο πρωτος του χορου εχει την ελευθερια να αυτοσχεδιασει..δεν μπορουν ομως να αλλαξουνε τα βασικα βηματα του χορου..ουτε ο καθενας να κανει οτι θελει μεσα σε ενα κυκλο.το εχω δει στη κρητη δυστυχως(η αγαπη μου προς το νησι κια τους κρητες ειναι αποδεδειγμενη,γι αυτο και με στεναχωρει που το αναφερω)ο μισος κυκλος να χορευει άλλιως απο τον υπολοιπο μισο.με ενοχλησε οσες φορες το ειδα.στη θεσσαλια εχουμε συνηθισει(και προσωπικα το βρισκω σωστο)να ακολουθει ο κυκλος την ΄΄πορεια΄΄του πρωτου.διαφορετικα φτιαχνουμε αλλο κυκλο.δεν μπαινουμε για να αλλαξουμε το χορο,ακολουθουμε...(απλά το θυμηθηκα και το ειπα.)

nikos forlan
08.10.2010, 18:18
Οι περισσότεροι που έγραφαν πέρυσι σ' αυτό το θέμα έχουν καιρό να φανούν, αλλά ακόμα κι έτσι θέλω να κάνω μια ερώτηση, μιας και τις τελευταίες μέρες στο φόρουμ μιλάμε γενικά για τους χορούς, και για προσωπικούς λόγους θα με βοηθήσουν οι απαντήσεις.

Ποιούς χορούς θα διαλέγατε ώστε να ταιριάζουν με την γιορτή της 28ης Οκτωβρίου; Αν έπρεπε να κάνετε ένα αφιέρωμα, μια γιορτή σχολική, και έπρεπε να έχει χορούς τι θα βάζατε μέσα; Ποίοι έχουν έστω και μια μικρή συγγένεια -θεματολογική φαντάζομαι κυρίως;

Νίκος Πολίτης
08.10.2010, 21:09
Κανέναν, Νίκο. Είναι τόσο απαραίτητο; Με τίποτα δεν συνδέεται η επέτειος της 28ης Οκτωβρίου με χορό. Γιατί λοιπόν “πρέπει” να έχει χορούς αυτή η σχολική γιορτή;

nikos forlan
08.10.2010, 21:47
Μακάρι να ήξερα το γιατί. Επειδή τα παιδιά είναι λίγο πιο εξοικειωμένα σε σύγκρηση με άλλα σχολεία, επειδή ζητήθηκε, για να εμπλουτιστεί φαντάζομαι.
Θα την βρούμε την άκρη αυτοσχεδιάζοντας ή απορρίπτοντας το.
Ψάχνοντας να βρω κάτι σχετικό έκανα πολλές συνδέσεις, αλλά σοβαρή και με αιτιολόγηση καμία.
Δεν είναι κάτι όμως οριστικό ακόμα κ. Νίκο θέλω να ελπίζω στις σκέψεις τους.

Νίκος Πολίτης
08.10.2010, 22:35
Μπορείτε να κάνετε και το εξής, αν στα παιδιά αρέσει να χορεύουν και αυτός είναι ο λόγος: Κάνετε τη γιορτή σας, λέτε τα μπλα μπλα σας, βάζετε μέσα και τους ηρωϊκούς αρχαίους, βυζαντινούς και φουστανελοφόρους άμα λάχει και, κάποια στιγμή λέτε “Τελειώσαμε. Ζήτω. Και τώρα αλλάζουμε κλίμα: Χορός”.

(ίσως, πολύ καλύτερα από το να επακολουθήσει μιλιταριστική Παρέλαση)

Στρατος Τσαχπινης
08.10.2010, 23:16
Καλησπερα! Ισως το... "βαζει ο ντουτσε την στολη του" αν δεν κανω λαθος μπορει να χορευτει σε χασαποσερβικο. Και ειναι και λεβεντικος χορος για την περισταση.

Gilles
08.10.2010, 23:32
Από βίντεο παλιό που έχουμε δει στην ΕΡΤ,είδαμε φαντάρους να χορεύουν ότι πιο απλό.Δηλαδή το γνωστό σε όλη την Ελλάδα ως χασαποσέρβικο!

nikos forlan
23.10.2010, 21:18
Την βρήκα τη λύση. Τα παιδιά θα χορέψουν σε χασάπικο το όνειρο του Μπενίτο. Οι πρόβες ξεκίνησαν.Το τραγούδι γράφτηκε το 1941 σαν διασκευή, οπότε ολα καλά.