PDA

Επιστροφή στο Forum : Αρθρο Ντουζένια



alk
28.09.2009, 02:49
Λίγο βοήθεια κάποιος παρακαλώ: έχω μπερδευτεί με ένα παλιό αρθρο του Σταύρου Κ στην Κλίκα (http://www.klika.gr/cms/index.php?option=com_content&task=view&id=220&Itemid=31)σχετικά με τα ντουζένια. Το άρθρο πολύ χρήσιμο (μπράβο Στάυρο) αλλα νομίζω ( με όλο το σεβασμό-θάρρος-δέος) οτι κάτι τρέχει με τα κουρδίσματα των παραδειγμάτων
Παράδειγμα 2: Ανοιχτό ντουζένι Μάρκος Κούρδισμα Ρε-Σολ-Σολ. Εγώ ακούω την μπουργάνα Λα Μπεμόλ
Παράδειγμα 3 Καραντουζένι, Κερομύτης, Κούρδισμα Ρε-Σολ-Λα Εγώ ακούω την μπουργάνα Σι
Παράδειγμα 4 Συριανό, Κερομύτης Κούρδισμα Ρε-Σολ-Λα# Εγώ ακούω την μπουργάνα Σι (πάλι)
(Στο παράδειγμα 5 Αραμπιέν η μπουργάνα είναι πάλι Σί όπως πολύ σωστά αναφέρεται)

Στο 6 πάλι κάτι παίζει αλλα δεν μπορώ ακόμα να το βρώ
Καταλαβαίνω οτι δεν είχαν όλοι το ίδιο "λα" να κουρδίσουν αλλα δεν καταλαβαίνω ρε παιδία...

βοήθεια κανείς; έχω αρχίσει και κουφαίνομαι;

ΣΤΑΥΡΟΣ Κ
28.09.2009, 09:17
Φιλε μου το πιτς φταιει σε αυτη την ηχοφραφηση δηλαδη ο τονος ,γιατι η κασσετα γραφτηκε γρηγορα και οχι ο Κερομυτης. Αυτο επισης συμβαινει και σε ηχογραφησεις γραμμοφωνου που καποιοι δισκοι δεν ειναι πραγματικα γραμμενοι σε 78 στροφες αλλα σε πιο λιγες ,μην κολλατε σε τετοιες λεπτομερειες για τα ονοματα των νοτων ,η ουσια ειναι οτι αν το κουρδισεις οπως λεει το παραδειγμα θα το παιζεις οπως και ο Κερομυτης .

Νίκος Πολίτης
28.09.2009, 10:55
Πολύ σωστά μας τα λές βρε Σταύρο, αλλά στις περιπτώσεις που έχουμε κακή μεταγραφή με αλλοίωση της συχνότητας (pitch), και είναι αρκετές αυτές, θα έχουμε αλλοίωση σε όλες τις νότες. Αν λοιπόν κάπου ακούγεται λα μπεμόλ και όχι λά, τότε και το ρε θα πρέπει να ακούγεται ρε ύφεση και αυτό θα έπρεπε να ξεκαθαρίσει τα πράγματα.

Δημήτρης Ν.
28.09.2009, 11:59
Αν λοιπόν κάπου ακούγεται λα μπεμόλ και όχι λά, τότε και το ρε θα πρέπει να ακούγεται ρε ύφεση και αυτό θα έπρεπε να ξεκαθαρίσει τα πράγματα.
Έτσι ακριβώς. :088: Να προσθέσω ότι το pitch αλλάζει πολλές φορές από την εγγραφή αλλά λίγο, ένα ημιτόνιο έως ένα τόνο.
http://www.qtl.co.il/img/copy.pnghttp://www.google.com/favicon.ico (http://www.google.com/search?q=%CE%A4%CE%BF%20%CF%81%CE%B5%20%CF%8C%CE%B C%CF%89%CF%82%20%CE%B4%CE%B5%CE%BD%20%CE%B3%CE%AF% CE%BD%CE%B5%CF%84%CE%B1%CE%B9%20%CE%BB%CE%B1b...)h ttp://www.google.com/favicon.ico

alk
28.09.2009, 13:11
Καταλαβαίνω αυτό για τις απώλειες αλλα:
Στα παραδείγματα 3,4,5 η μπουργάνα είναι η ιδια νότα , η νότα σι. και τα τρία παραδείγματα είναι σε τονικότητα Σι (το μεσαίο λίγο ψηλότερα σε κούρδισμα). Μόνο το 5 πρέπει να ακούγεται Σι και όλα ακούγονται Σι.
Αυτό πως εξηγείται;
Ποιός και πώς κατάλαβε οτι τα συγκεκριμένα παραδείγματα έχουν αυτά τα κουρδίσματα; Εφόσων η ποιότητα της ηχογράφησης είναι τέτοια.....

Σίγουρα δεν μπλεχτήκανε τα links;

babis
30.09.2009, 12:26
ΑΛέξανδρε,
τα τρία συγκεκριμένα κουρδίσματα είναι όπως ακριβώς τα περιγράφει ο ΣΤΑΥΡΟΣ.
Άκουσα τα αποσπάσματα, ο ήχος είναι φανερά παραμορφωμένος.
Έχω ολόκληρη την εκπομπή της Μιχαλίστη από την οποία προέρχονται τα αποσπάσματα, όπου ο Κερομύτης κουρδίζει "on air" τα ντουζένια, κι ακούγονται οι τονικότητες και οι μουργκάνες ξεκάθαρα.
Όπως έχω υποσχεθεί, θα ανεβάσω τις εκπομπές στο You Tube, τις έχω ήδη ψηφιοποιήσει, μένει να ξεκλέψω λίγες ώρες κάποια στιγμή.
Λίγο υπομονή παιδιά:230:

babis
17.11.2009, 15:16
Με χαρά μοιράζομαι μαζί σας το πρώτο απόσπασμα από την συνέντευξη του Κερομύτη στην Σ. Μιχαλίτση, το οποίο διαρκεί περίπου 30 λεπτά (όσο μια πλευρά κασέτας...). Στο 10ο λεπτό περίπου ξεκινά ο θεός Κερομύτης να κουρδίζει on air και να παίζει τα ντουζένια !!!!!!

Καλή απόλαυση :).

Υπενθυμίζω ότι ακριβείς μεταγραφές σε παρτιτούρα των μουσικών αποσπασμάτων και μικρή ανάλυση θα βρείτε σε ένα άρθρο μου στο περιοδικό ΛΑΙΚΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ τεύχος 16.

http://rapidshare.com/files/308283095/__________________-_____________3___-01.mp3.html

ΥΓ δεν ξέρω πως μπορεί να μείνει κάπου ανεβασμένο ώστε να το βρουν όσοι θέλουν. Αν μπορεί κάποιος από τους 10 που θα το κατεβάσουν ας το κάνει:088:

lixouriotis
17.11.2009, 17:27
Αν καποιος απο τους 10 πρώτους τυχερούς το ξαναανέβαζε στο rapidsare,θα γινόμασταν περισσότεροι οι τυχεροι...:089:!!!!

neapoliotis
17.11.2009, 17:29
Αν καποιος απο τους 10 πρώτους τυχερούς το ξαναανέβαζε στο rapidsare,θα γινόμασταν περισσότεροι οι τυχεροι...:089:!!!!

Εδω ειναι μαγκα μου!!!!

http://rapidshare.com/files/308340885/___________________NTOKO__MENTO___________________ _____________________.mp3

Και ενα μεγαλο ευχαριστω στον Μπαμπη που δινει σε ολους μας τοσο απλοχερα αυτο το ντοκουμεντο!!!

lixouriotis
17.11.2009, 18:17
Επίσης μπορείτε όσοι επιθυμείτε και δεν προλάβατε,απο εδώ. (http://rapidshare.com/files/308360522/___________________NTOKO__MENTO___________________ _____________________.mp3.html)

Μπάμπη....ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΟΣ!!!!Να ΄σαι καλά και ευχαριστούμε:109::109::109:

ΑΓΗΣ
17.11.2009, 18:39
http://rapidshare.com/files/308368239/__________________________________________________ _________________1.mp3.html

μπράβο μου κι εμένα

pelagia
17.11.2009, 20:12
ΣΤΕΛΙΟΣ ΚΗ(Ε)ΡΟΜΥΤΗΣ
-------------------------------------

Βιογραφικά στοιχεία

http://rebetiko.sealabs.net/wiki/mediawiki/images/thumb/8/86/Kiromitis_1.jpg/150px-Kiromitis_1.jpg (http://rebetiko.sealabs.net/wiki/mediawiki/index.php/%CE%95%CE%B9%CE%BA%CF%8C%CE%BD%CE%B1:Kiromitis_1.j pg) http://rebetiko.sealabs.net/wiki/mediawiki/skins/common/images/magnify-clip.png (http://rebetiko.sealabs.net/wiki/mediawiki/index.php/%CE%95%CE%B9%CE%BA%CF%8C%CE%BD%CE%B1:Kiromitis_1.j pg)
Στέλιος Κηρομύτης


Ο Στέλιος Κηρομύτης γεννήθηκε στα 1908 στου Βάβουλα τη γούβα στον Πειραιά. Καταγόταν από ευκατάσταστη οικογένεια. Ο πατέρας του Χαρίλαος, με καταγωγή από την Προύσσα, αν και ο ίδιος έπαιζε ερασιτεχνικά μπουζούκι (http://rebetiko.sealabs.net/wiki/mediawiki/index.php/%CE%BC%CF%80%CE%BF%CF%85%CE%B6%CE%BF%CF%8D%CE%BA%C E%B9), απαγορεύει στο νεαρό Στέλιο να το πιάσει στα χέρια του.
«Αν μάθει ο Στέλιος μπουζούκι, τον χάσαμε. Δε θα μάθει μπουζούκι!», έλεγε.
Παρ' όλες τις απαγορεύσεις και το ξύλο που έφαγε από τον πατέρα του, παίρνει τα πρώτα μαθήματα κρυφακούγοντας και βλέποντας τον πατέρα του, αλλά και άλλους παλιότερους μπουζουκτσήδες στα κουτούκια του Πειραιά. Από το 1923 γνωρίζεται με το Μάρκο Βαμβακάρη (http://rebetiko.sealabs.net/wiki/mediawiki/index.php/%CE%9C%CE%AC%CF%81%CE%BA%CE%BF%CF%82_%CE%92%CE%B1% CE%BC%CE%B2%CE%B1%CE%BA%CE%AC%CF%81%CE%B7%CF%82), με τον οποίο γίνονται καλοί φίλοι μετά το 1925, όταν, όντας φαντάρος στον Πειραιά ο Μάρκος, συχνάζει στο ίδιο καφενείο όπου πήγαινε και ο Κηρομύτης, για «να εξασκηθεί» στο μπουζούκι. Έχοντας αποκτήσει αυτοπεποίθηση για το παίξιμό του αρχίζει -όπως και άλλοι μπουζουκτσήδες της γενιάς του, ο Μάρκος, ο Δημήτρης Γκόγκος (Μπαγιαντέρας) (http://rebetiko.sealabs.net/wiki/mediawiki/index.php/%CE%94%CE%B7%CE%BC%CE%AE%CF%84%CF%81%CE%B7%CF%82_% CE%93%CE%BA%CF%8C%CE%B3%CE%BA%CE%BF%CF%82), ο Δελιάς, ο Καρυδάκιας- να παίζει σε διάφορα ιδιωτικά γλέντια αλλά και στους τεκέδες (http://rebetiko.sealabs.net/wiki/mediawiki/index.php/%CF%84%CE%B5%CE%BA%CE%AD%CF%82) του Πειραιά.
Στα 1934 η πρώτη ρεμπέτικη κομπανία υπό το Μάρκο Βαμβακάρη, εμφανίζεται επαγγελματικά πλέον στη μάντρα του Σαραντόπουλου στην Ανάσταση στον Πειραιά. Σύντομα ο Ανέστης Δελιάς (http://rebetiko.sealabs.net/wiki/mediawiki/index.php/%CE%91%CE%BD%CE%AD%CF%83%CF%84%CE%B7%CF%82_%CE%94% CE%B5%CE%BB%CE%B9%CE%AC%CF%82) μετά από διαφωνία με το Βαμβακάρη (καθώς θεωρούσε τον εαυτό του ριγμένο στο μεροκάματο και τη μοιρασιά της «χαρτούρας») αποχωρεί από τη θρυλική Τετράδα του Πειραιά, και ο Στέλιος Κηρομύτης παίρνει τη θέση του. Έτσι κάνει την πρώτη του εμφάνιση στα λαϊκά πάλκα, αρχικά στου Κερατζάκη στην Ανάσταση του Πειραιά και αργότερα στο "Δάσος" του Α. Βλάχου στο Βοτανικό.
http://rebetiko.sealabs.net/wiki/mediawiki/images/3/3b/%CE%9A%CE%B7%CF%81%CE%BF%CE%BC%CF%85%CF%84%CE%B7%C F%82-%CE%9C%CF%80%CE%B9%CF%81%CE%91%CE%BB%CE%BB%CE%B1%C F%87-%CE%9C%CE%B7%CF%84%CF%83%CE%AC%CE%BA%CE%B7%CF%82.j pg (http://rebetiko.sealabs.net/wiki/mediawiki/index.php/%CE%95%CE%B9%CE%BA%CF%8C%CE%BD%CE%B1:%CE%9A%CE%B7% CF%81%CE%BF%CE%BC%CF%85%CF%84%CE%B7%CF%82-%CE%9C%CF%80%CE%B9%CF%81%CE%91%CE%BB%CE%BB%CE%B1%C F%87-%CE%9C%CE%B7%CF%84%CF%83%CE%AC%CE%BA%CE%B7%CF%82.j pg) http://rebetiko.sealabs.net/wiki/mediawiki/skins/common/images/magnify-clip.png (http://rebetiko.sealabs.net/wiki/mediawiki/index.php/%CE%95%CE%B9%CE%BA%CF%8C%CE%BD%CE%B1:%CE%9A%CE%B7% CF%81%CE%BF%CE%BC%CF%85%CF%84%CE%B7%CF%82-%CE%9C%CF%80%CE%B9%CF%81%CE%91%CE%BB%CE%BB%CE%B1%C F%87-%CE%9C%CE%B7%CF%84%CF%83%CE%AC%CE%BA%CE%B7%CF%82.j pg)
Στέλιος Κηρομύτης - Γιάννης Σταμούλης (Μπιρ Αλλάχ) - Γιώργος Μητσάκης και ένας φίλος τους


Σε αντίθεση με άλλους ρεμπέτες, ήταν πάντα άψογα ντυμένος και με την τελευταία λέξη της μόδας, γι' αυτό και του κόλλησαν το παρατσούκλι «αριστοκράτης».
Στα 1937 γραμμοφωνεί τα πρώτα του τραγούδια: «Στου Βάβουλα τη γούβα» και «Το λάθος μου αισθάνομαι». Εκτός από δικά του τραγούδια, ερμήνευσε με τη χαρακτηριστική του φωνή και άλλων συνθετών, όπως: του Κώστα Σκαρβέλη (http://rebetiko.sealabs.net/wiki/mediawiki/index.php/%CE%9A%CF%8E%CF%83%CF%84%CE%B1%CF%82_%CE%A3%CE%BA% CE%B1%CF%81%CE%B2%CE%AD%CE%BB%CE%B7%CF%82), του Παναγιώτη Τούντα (http://rebetiko.sealabs.net/wiki/mediawiki/index.php/%CE%A0%CE%B1%CE%BD%CE%B1%CE%B3%CE%B9%CF%8E%CF%84%C E%B7%CF%82_%CE%A4%CE%BF%CF%8D%CE%BD%CF%84%CE%B1%CF %82), του Κώστα Καρίπη (http://rebetiko.sealabs.net/wiki/mediawiki/index.php/%CE%9A%CF%8E%CF%83%CF%84%CE%B1%CF%82_%CE%9A%CE%B1% CF%81%CE%AF%CF%80%CE%B7%CF%82), του Βασίλη Τσιτσάνη (http://rebetiko.sealabs.net/wiki/mediawiki/index.php/%CE%92%CE%B1%CF%83%CE%AF%CE%BB%CE%B7%CF%82_%CE%A4% CF%83%CE%B9%CF%84%CF%83%CE%AC%CE%BD%CE%B7%CF%82) και άλλων. Ιδιαίτερου ενδιαφέροντος είναι η δισκογραφική του συνεργασία σε αρκετά τραγούδια με την Ιωάννα Γεωργακοπούλου (http://rebetiko.sealabs.net/wiki/mediawiki/index.php/%CE%99%CF%89%CE%AC%CE%BD%CE%BD%CE%B1_%CE%93%CE%B5% CF%89%CF%81%CE%B3%CE%B1%CE%BA%CE%BF%CF%80%CE%BF%CF %8D%CE%BB%CE%BF%CF%85).
Στην πολυετή καριέρα του στα λαϊκά πάλκα συνεργάστηκε με τους περισσότερους από τους μεγάλους συνθέτες και τραγουδιστές του ρεμπέτικου, για παράδειγμα το '48 βρίσκεται, στου «Τζίμη του Χοντρού», στην Αχαρνών, μαζί με Τσιτσάνη, Περιστέρη (http://rebetiko.sealabs.net/wiki/mediawiki/index.php?title=%CE%A3%CF%80%CF%8D%CF%81%CE%BF%CF% 82_%CE%A0%CE%B5%CF%81%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%AD%CF%8 1%CE%B7%CF%82&action=edit), Κασιμάτη (http://rebetiko.sealabs.net/wiki/mediawiki/index.php/%CE%96%CE%B1%CF%87%CE%B1%CF%81%CE%AF%CE%B1%CF%82_% CE%9A%CE%B1%CF%83%CE%B9%CE%BC%CE%AC%CF%84%CE%B7%CF %82), Ρούκουνα (http://rebetiko.sealabs.net/wiki/mediawiki/index.php/%CE%9A%CF%8E%CF%83%CF%84%CE%B1%CF%82_%CE%A1%CE%BF% CF%8D%CE%BA%CE%BF%CF%85%CE%BD%CE%B1%CF%82), Τουρκάκη, και τη νεαρή τότε Σωτηρία Μπέλλου (http://rebetiko.sealabs.net/wiki/mediawiki/index.php/%CE%A3%CF%89%CF%84%CE%B7%CF%81%CE%AF%CE%B1_%CE%9C% CF%80%CE%AD%CE%BB%CE%BB%CE%BF%CF%85) ή την ίδια χρονιά στου Καλαματιανού στις Τζιτζιφιές με Τσιτσάνη, Χατζηχρήστο (http://rebetiko.sealabs.net/wiki/mediawiki/index.php/%CE%91%CF%80%CF%8C%CF%83%CF%84%CE%BF%CE%BB%CE%BF%C F%82_%CE%A7%CE%B1%CF%84%CE%B6%CE%B7%CF%87%CF%81%CE %AE%CF%83%CF%84%CE%BF%CF%82), Μάρκο, Μητσάκη (http://rebetiko.sealabs.net/wiki/mediawiki/index.php?title=%CE%93%CE%B9%CF%8E%CF%81%CE%B3%CE% BF%CF%82_%CE%9C%CE%B7%CF%84%CF%83%CE%AC%CE%BA%CE%B 7%CF%82&action=edit), Παπαϊωάννου (http://rebetiko.sealabs.net/wiki/mediawiki/index.php/%CE%93%CE%B9%CE%AC%CE%BD%CE%BD%CE%B7%CF%82_%CE%A0% CE%B1%CF%80%CE%B1%CF%8A%CF%89%CE%AC%CE%BD%CE%BD%CE %BF%CF%85), Περιστέρη, Κασιμάτη κ.α. Με τον Βασίλη Τσιτσάνη η συνεργασία του διάρκεσε με διακοπές για δεκαεπτά περίπου χρόνια.
Ο Στέλιος Κηρομύτης πέθανε από καρκίνο, στις 7 Μάρτη του 1979.
[επεξεργασία (http://rebetiko.sealabs.net/wiki/mediawiki/index.php?title=%CE%A3%CF%84%CE%AD%CE%BB%CE%B9%CE% BF%CF%82_%CE%9A%CE%B7%CF%81%CE%BF%CE%BC%CF%8D%CF%8 4%CE%B7%CF%82&action=edit&section=2)] Παραθέσεις



«Εξεκίνησα λόγω του πατέρα μου που είχε μπουζούκι κι έπαιζε για το κέφι του. Άρχισα σιγά – σιγά vα το μαθαίνω. Ο πατέρας μου όμως με κατάδιωχνε. Δεν μ’ άφηνε.»



«Ορισμένοι που ξέρανε κάπως συστηματικά ήτανε ζηλιάρηδες. Δεν παίζαμε μπροστά μας. Ήταν ο ένας ο Ζυμαρίτης, ήταν εγκληματίας. Άμα κοιτάτε όταν παίζω θα σας σκοτώσω έλεγε. Πραγματικός επαγγελματίας ήταν ο Ρεγγίνας.»



«Είναι γεγονός ότι στην αρχή το μπουζούκι το είχαν άσχημοι τύποι. Εμείς στην κυριολεξία τους το κλέψαμε κυριολεκτικά.»



«Όταν δημιουργήθηκαν προβλήματα αναγκαστήκαμε και πήραμε και Ευρωπαίους. Δεν απαγορευόταν το μπουζούκι αλλά άμα το έβλεπε η αστυνομία σου έκανε μανούρες, Μας έκανε φασαρίες. Πότε μας χτυπάγανε, πότε ξέρω ‘γω.»



«Οι παλιοί όταν φόραγα σκληρό κολλάρο και γραβάτα με κορόιδευανε. Εγώ όμως τους έλεγα να είσαι περμπάντης αλλά να μην φαίνεσαι. Σιγά – σιγά με ακλουθήσανε όλοι.»



«Από τους σημερινούς εκτελεστές ορισμένοι μου αρέσουν. Οι περισσότεροι όμως το έχουν καταντήσει το μπουζούκι μια μαντόλα. Είναι μια ας πούμε μαντόλα Ιταλικιά. Και λαϊκά, ούτε σπανιόλικα, ούτε τούρκικα, ούτε τίποτα. Είναι κάτι τραγούδια που δεν έχουν καμία σχέση με το ρεμπέτικο. Τον άνθρωπο που θέλει να γλεντήσει δεν τον πειράζουνε. Ορισμένοι που τα ακούνε και πάνε στα κέντρα, δεν πάνε να ακούσουνε. Πάνε να επιδειχτούνε. Πάνε να κάνουν κόρτε ο ένας με την γυναίκα του άλλου και άμα τους ρωτήσεις τι έπαιζε η ορχήστρα μια ώρα, δεν ξέρουν να σου πούνε.»



«Η προσφυγιά βοήθησε το λαϊκό τραγούδι γιατί το ακλούθησε. Τους άρεσε γιατί όλοι οι πρόσφυγες ήσαν άνθρωποι της μουσικής και τους άρεσε το ωραίο. Τα τραγούδια τους βασίζονται στην Βυζαντινή μουσική και επειδή και το ρεμπέτικο στηρίζεται εκεί γι’ αυτό τους άρεσε.»



«Και οι παλιοί και η προσφυγιά είχαν ένα ωραίο πράγμα που δεν το έχουν οι σημερινοί. Όταν τα όργανα ανέβαιναν στο πάλκο και αρχίζανε, έπρεπε να βάλουν το χέρι στο αφτί και ν’ αφοσιωθούν στα όργανα. Σήμερα παίζεις και γίνεται μια Βαβυλωνία. Σπάνε, τραπέζια τουμπάρουνε και εμείς ακόμα που παίζουμε αναγκαζόμαστε να παίζουμε αγγαρεία.»



«Τότε ένα σπάσιμο ήταν πρόκληση καθαρή. Από τον καιρό που το όργανο το κάνανε ταραντέλλα, οι τραγουδιστάδες γίνηκαν καραγκιόζηδες και έχουνε δέκα γυναίκες πάνω στο πάλκο και το ‘χουνε κάνει βαριετέ, δεν ζυγώνουν οικογένειες. Μέχρι το ’50 ερχόντουσαν οικογένειες με τα παιδιά τους, τις κόρες τους, τους συγγενείς τους. Ερχότανε καλός κόσμος. Οι λίγοι σκάρτοι απομονωνόντουσαν αμέσως. Αυτά που λένε είναι παραμύθια. Τα λίγα επεισόδια τα κάνανε οι λίγοι σκάρτοι.»



«Αμανές τραγουδιόταν και πριν έρθουν οι πρόσφυγες. Συγκινεί γιατί τα λόγια του είναι πάντα ανθρώπινα. Και σήμερα αρέσει.»



«Ο Μπαγιαντέρας υπήρξε μια προσωπικότητα στο λαϊκό τραγούδι. Τα τραγούδια του ήσαν πιο εξευγενισμένα, ήταν ένας συνθέτης με αίσθημα. Δυστυχώς, απ’ όταν έχασε τα ματάκια του, τον πετάξανε κι αυτοί που τον εκμεταλλευτήκανε. Δηλαδή ποιοι; Οι εταιρίες που θησαύρισαν απ’ αυτόν, τον πέταξαν.



«Όλοι αυτοί που τους είχανε μια μομφή κακή επειδή παίζαμε μπουζούκι, είναι νοικοκύρηδες, καλοί, σώφρονες, λογικοί. Ο συχωρεμένος ο Μάρκος ήταν ένας άνθρωπος που επειδή έβγαζε τραγούδια μάγκικα τον θεωρούσαν σαν κανένα θεριό. Όταν τον πλησίαζες κοντά ήταν ένας άνθρωπος χρυσός, όμορφος, λογικός, υποχωρητικός. Όταν κάποτε συνέβαινε κάτι υποχωρούσε πάντα ο άνθρωπος. Σπούδαξε παιδιά. Και τα τρία είναι σπουδαία παιδιά. Ο Παππαιωάννου, νοικοκύρης έβγαλε καλά παιδιά και ο ίδιος ήταν εξαιρετικός άνθρωπος. Κι ο Τσιτσάνης είναι εξαιρετικό παιδί, ευγενής, μορφωμένο. Στο πάλκο 17 χρόνια δουλέψαμε, με διακοπές μαζί, δεν είπε σε άνθρωπο κάνε πιο πέρa. Τις κάλτσες του βγάζαμε πάνω στο πάλκο, τα παπούτσια, γιατί κάναμε αστεία και γελαγαμε.»



«Ο Τσιτσάνης είναι άξιος επαίνου. Διότι το παιδί αυτό ήρθε βλαχάκι εδώ πέρα, χωριάτης από το γυμνάσιο βγαλμένος, φτωχόπαιδο και δημιουργήθηκε εδώ μόνος του και έκανε τραγούδια τα οποία να πούμε αφήσανε εποχή. Ο Τσιτσάνης ότι τραγούδια έχει βγάλει δεν θα πεθάνουν ποτέ. Είναι μια κορυφή. Και αναγνωρίζει και μας, σέβεται εμάς τους παλιούς.»



[επεξεργασία (http://rebetiko.sealabs.net/wiki/mediawiki/index.php?title=%CE%A3%CF%84%CE%AD%CE%BB%CE%B9%CE% BF%CF%82_%CE%9A%CE%B7%CF%81%CE%BF%CE%BC%CF%8D%CF%8 4%CE%B7%CF%82&action=edit&section=3)] Δισκογραφία



Συνθέσεις του Στέλιου Κηρομύτη:



Στου Βάβουλα τη γούβα (http://rebetiko.sealabs.net/wiki/mediawiki/index.php/%CE%A3%CF%84%CE%BF%CF%85_%CE%92%CE%AC%CE%B2%CE%BF% CF%85%CE%BB%CE%B1_%CF%84%CE%B7_%CE%B3%CE%BF%CF%8D% CE%B2%CE%B1) (HMV AO-2390/1937 με τον ίδιο στο τραγούδι)
Το λάθος μου αισθάνομαι (http://rebetiko.sealabs.net/wiki/mediawiki/index.php/%CE%A4%CE%BF_%CE%BB%CE%AC%CE%B8%CE%BF%CF%82_%CE%BC %CE%BF%CF%85_%CE%B1%CE%B9%CF%83%CE%B8%CE%AC%CE%BD% CE%BF%CE%BC%CE%B1%CE%B9) (HMV AO-2390/1937 με το Στράτο Παγιουμτζή και τον ίδιο)
Το κρίμα μου θα την ευρεί (http://rebetiko.sealabs.net/wiki/mediawiki/index.php/%CE%A4%CE%BF_%CE%BA%CF%81%CE%AF%CE%BC%CE%B1_%CE%BC %CE%BF%CF%85_%CE%B8%CE%B1_%CF%84%CE%B7%CE%BD_%CE%B 5%CF%85%CF%81%CE%B5%CE%AF) (Columbia DG-6291/1937 με τον ίδιο και την Τασία Βρυώνη)
Η μόνη μου παρηγοριά (http://rebetiko.sealabs.net/wiki/mediawiki/index.php/%CE%97_%CE%BC%CF%8C%CE%BD%CE%B7_%CE%BC%CE%BF%CF%85 _%CF%80%CE%B1%CF%81%CE%B7%CE%B3%CE%BF%CF%81%CE%B9% CE%AC) (Columbia DG-6291/1937 με τον ίδιο)
Εάν δεν ήσουν φθισικιά (http://rebetiko.sealabs.net/wiki/mediawiki/index.php/%CE%95%CE%AC%CE%BD_%CE%B4%CE%B5%CE%BD_%CE%AE%CF%83 %CE%BF%CF%85%CE%BD_%CF%86%CE%B8%CE%B9%CF%83%CE%B9% CE%BA%CE%B9%CE%AC) (ΗΜV ΑΟ-2404/1937 με τον ίδιο και την Τασία Βρυώνη)
Στη μουσική τον πόνο μου (http://rebetiko.sealabs.net/wiki/mediawiki/index.php?title=%CE%A3%CF%84%CE%B7_%CE%BC%CE%BF%CF %85%CF%83%CE%B9%CE%BA%CE%AE_%CF%84%CE%BF%CE%BD_%CF %80%CF%8C%CE%BD%CE%BF_%CE%BC%CE%BF%CF%85&action=edit) (Odeon GA-7098/1938 σε στίχους του Στράτου Παγιουμτζή με το Στράτο και τον ίδιο)
Τα νιάτα μου απεφάσισα (http://rebetiko.sealabs.net/wiki/mediawiki/index.php/%CE%A4%CE%B1_%CE%BD%CE%B9%CE%AC%CF%84%CE%B1_%CE%BC %CE%BF%CF%85_%CE%B1%CF%80%CE%B5%CF%86%CE%AC%CF%83% CE%B9%CF%83%CE%B1) (Odeon GA-7098/1938 σε στίχους του Στράτου Παγιουμτζή με το Στράτο και τον ίδιο)
Ναζιάρα μ' έχεις μπλέξει (http://rebetiko.sealabs.net/wiki/mediawiki/index.php/%CE%9D%CE%B1%CE%B6%CE%B9%CE%AC%CF%81%CE%B1_%CE%BC% 27_%CE%AD%CF%87%CE%B5%CE%B9%CF%82_%CE%BC%CF%80%CE% BB%CE%AD%CE%BE%CE%B5%CE%B9) (Columbia DG-6537/1940 με τον ίδιο και τoν Δημ. Περδικόπουλο)
Χωρίς ελπίδα να πονώ (http://rebetiko.sealabs.net/wiki/mediawiki/index.php/%CE%A7%CF%89%CF%81%CE%AF%CF%82_%CE%B5%CE%BB%CF%80% CE%AF%CE%B4%CE%B1_%CE%BD%CE%B1_%CF%80%CE%BF%CE%BD% CF%8E) (HMV AO-2677/1940 με τη Νταίζη Σταυροπούλου και τον ίδιο)
Ντυμένη σαν αρχόντισσα (http://rebetiko.sealabs.net/wiki/mediawiki/index.php/%CE%9D%CF%84%CF%85%CE%BC%CE%AD%CE%BD%CE%B7_%CF%83% CE%B1%CE%BD_%CE%B1%CF%81%CF%87%CF%8C%CE%BD%CF%84%C E%B9%CF%83%CF%83%CE%B1) (ΗΜV AO-2696/1940 με τον ίδιο και την Ιωάννα Γεωργακοπούλου)
Μη με μαλώνεις (http://rebetiko.sealabs.net/wiki/mediawiki/index.php/%CE%9C%CE%B7_%CE%BC%CE%B5_%CE%BC%CE%B1%CE%BB%CF%8E %CE%BD%CE%B5%CE%B9%CF%82) (Columbia DG-6601/1941 με τον ίδιο και την Ιωάννα Γεωργακοπούλου)
Θα πάρω το ντουφέκι μου (http://rebetiko.sealabs.net/wiki/mediawiki/index.php/%CE%98%CE%B1_%CF%80%CE%AC%CF%81%CF%89_%CF%84%CE%BF _%CE%BD%CF%84%CE%BF%CF%85%CF%86%CE%AD%CE%BA%CE%B9_ %CE%BC%CE%BF%CF%85) (Columbia DG-6584/1941 με τον ίδιο το Μανώλη Χιώτη και τη Νταίζη Σταυροπούλου)
Στο γάμο σου με κάλεσες (http://rebetiko.sealabs.net/wiki/mediawiki/index.php/%CE%A3%CF%84%CE%BF_%CE%B3%CE%AC%CE%BC%CE%BF_%CF%83 %CE%BF%CF%85_%CE%BC%CE%B5_%CE%BA%CE%AC%CE%BB%CE%B5 %CF%83%CE%B5%CF%82) (Columbia DG-6601/1946 με τον ίδιο και την Ιωάννα Γεωργακοπούλου)
Γιατί άλλαξες γιατί (http://rebetiko.sealabs.net/wiki/mediawiki/index.php/%CE%93%CE%B9%CE%B1%CF%84%CE%AF_%CE%AC%CE%BB%CE%BB% CE%B1%CE%BE%CE%B5%CF%82_%CE%B3%CE%B9%CE%B1%CF%84%C E%AF) (Columbia DG-6812/1950 σε στίχους Κώστα Μάνεση με τη Μαρίκα Νίνου και τον ίδιο)
Παμεινώντας (http://rebetiko.sealabs.net/wiki/mediawiki/index.php/%CE%A0%CE%B1%CE%BC%CE%B5%CE%B9%CE%BD%CF%8E%CE%BD%C F%84%CE%B1%CF%82)

Αυτα τα ολιγα φιλοι μου , απο σχετικη σελιδα του Ιντερνετ ( Rebetiko_wiki ) , μια και αποψε ειχε
την τιμητικη του !!!

fotis
17.11.2009, 21:03
Μπραβο Μπάμπη για το αρχικό ποστ και σε όσους έβαλαν τα Mirror links.
Τί ωραία που τα λέει και τί ευγενικά!! Να μας θυμίζεί πώς ήταν οι "μάγκες αλήστου εποχής" που λέει και ο Καπετανάκης. Δεν έχω λόγια...

Υ.Γ.: Μήπως υπάρχει περίπτωση να ανέβει και η εκπομπή "της άλλης Πέμπτης";

Διόνυσος
18.11.2009, 11:34
Εκτός απο το rapidshare δεν υπάρχει άλλος τρόπος? Εαν είναι ένα τόσο σημαντικό ντοκουμέντο και δεν υπάρχει πρόβλημα πνευματικών δικαιωμάτων θα ήταν ωραία να το ανέβαζε κάποιος στο youtube, ετσι ώστε να μπει και στη βιντεοθήκη μας και να το βλεπουν όλοι. Εαν δε είναι μεγάλο μπορούμε να το σπάσουμε.
Ξέρω οτι θέλει χρόνο για να γίνει, αλλά.. εαν δε δίναμε το χρόνο μας για τέτοια πράγματα δεν θα είμασταν κι εδω.. :)

aegeos
18.11.2009, 13:21
ΥΓ δεν ξέρω πως μπορεί να μείνει κάπου ανεβασμένο ώστε να το βρουν όσοι θέλουν. Αν μπορεί κάποιος από τους 10 που θα το κατεβάσουν ας το κάνει:088:



Υπάρχει και το www.rapidshare.de (http://www.rapidshare.de).

Διαφορα:

1) η "διαφήμιση" στην αρχική σελίδα και στο upload
2) τα uploads μένουν ένα μηνα στον αέρα
3) Σου επιτρέπει να ανεβάσεις μέχρι 300MB

manoschr
18.11.2009, 22:57
Ποιος μπορεί να κάνει άλλη μια παλικαριά και να το ανεβάσει πάλι;
Δεν πρόλαβα γαμώτο! :106:
Ας το βάλει κάποιος φίλος στο γερμανικό rapidshare που λέει ο Αιγαίος.

neapoliotis
18.11.2009, 23:05
Ποιος μπορεί να κάνει άλλη μια παλικαριά και να το ανεβάσει πάλι;
Δεν πρόλαβα γαμώτο! :106:
Ας το βάλει κάποιος φίλος στο γερμανικό rapidshare που λέει ο Αιγαίος.

Ελα φιλε μου!!!:089:

http://rapidshare.de/files/48703066/___________________NTOKO__MENTO___________________ _____________________.mp3.html

nikos forlan
19.11.2009, 16:16
Υπέροχο.Ρουφάω κάθε κάθε κουβέντα.Μπράβο ρε παιδιά που το κρύβατε;Να τι σου κάνει το φόρουμ!!!

illvas
24.11.2009, 12:08
Από ότι άκουσα το κομμάτι που ανέβηκε στο Γερμανικό Rapidshare είναι το πρώτο μέρος της συνέντευξης.
Μήπως ξέρει κανείς αν υπάρχει και το δεύτερο κάπου, γιατί είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρον.
Ευχαριστώ πολύ.

Νίκος Πολίτης
24.11.2009, 12:29
Υπάρχει και δεύτερη εκπομπή. Την ψάχνω και αν τα καταφέρω, θα δώ πώς μπορώ να την ανεβάσω γιατί δεν τα ξέρω εγώ αυτά…

babis
30.11.2009, 11:04
http://rapidshare.de/files/48762417/_______3__-02.mp3.html

πάρτε και την δεύτερη αφού είστε τόσο ανυπόμονοι !!:)

ΙΠΠΟΚΡΑΤΗΣ
30.11.2009, 12:20
Δεν ξέρω τι μπορεί να κάνω λάθος αλλά δεν μπορώ να το κατεβάσω:245: .

neapoliotis
30.11.2009, 21:15
Δεν ξέρω τι μπορεί να κάνω λάθος αλλά δεν μπορώ να το κατεβάσω:245: .

Οταν πατησεις το link, πηγαινε κατω δεξια και πατα εκει που λεει free.Οταν τελειωσει η αναποδη μετρηση,συμπληρωσε τα τρια γραμματα που σου δειχνει στο αδειο κουτακι και πατα download.:089:

Kostas(tm)
01.12.2009, 08:39
http://rapidshare.de/files/48762417/_______3__-02.mp3.html

πάρτε και την δεύτερη αφού είστε τόσο ανυπόμονοι !!:)

Μπάμπη, αν θες, στείλε μου με PM τα link για rapidshare.COM ....

(ΑΚΥΡΟ - Χθες με ενημέρωσε με e-mail η rapidshare.com ότι τα links μένουν ζωντάνα για 60 μέρες και μετά διαγράφονται)

Μυρος Πασχαλης
02.12.2009, 01:49
Εμένα πάλι μου έκανε εντύπωση η ευγένια της δημοσιογράφου.
Μαλλον πρέπει να ακούσουν αυτό και οι σημερινοί αστέρες της τηλεόρασης.

manoschr
02.12.2009, 22:02
Εμένα πάλι μου έκανε εντύπωση η ευγένια της δημοσιογράφου.


και τι γλυκιά φωνή! Πολύ θά΄θελα να ξέρω πως φαίνεται!

Νίκος Πολίτης
02.12.2009, 22:18
Η κυρία Σοφία Μιχαλίτση, επί πολλά χρόνια διευθύντρια του δεύτερου προγράμματος.

neapoliotis
23.12.2009, 09:06
Ο Μαρκος μιλαει για τα ντουζενια του, και τραγουδαει το ,καθε βραδακι τραγουδω!!!!




ZUmWAm_BN_w

Διόνυσος
23.12.2009, 09:26
Γεια σου Ρε Κώστα ! Μας πλουτίζεις!! Ολα σου τα βίντεο είναι ένα κι ένα!:110:

arxarios
18.01.2010, 13:36
http://rapidshare.com/files/336203142/___________________NTOKO__MENTO___________________ _____________________.mp3.html

εδω ειναι το πρωτο μερος της συνεντευξης για οσους δεν το εχουν.:063:

pepe
19.01.2010, 05:53
Μόλις άκουσα την πρώτη εκπομπή.

Πώ ρε μάγκα! Τι μάθημα ήταν αυτό;

Ο Κηρομύτης:
α) Ξέρει να παίξει "παλιό" μπουζούκι με τα παλιά ντουζένια, και να βγάζει αυθεντικό μακαμίστικο παίξιμο που παραπέμπει σε σάζια και ταμπουράδες.
β) Ξέρει εξίσου καλά να παίξει "νεότερο" μπουζούκι σε ρε-λα-ρε (λες και δε θα 'ξερε! Κάτι σας είπα τώρα), με εξίσου αυθεντικό άκουσμα, πρίμα σεγκόντα και τέτοια.
γ) Ξέρει να μας εξηγήσει τι κάνει. Σπάνιο και ανεκτίμητο.
δ) Δεν τσιγκουνεύεται. Ακόμη πιο ανεκτίμητο.
Αυτοί είναι μαστόροι!...

Τρανές ευχαριστίες σε όσους το ανέβασαν και το ξαναανέβασαν.


Εμένα πάλι μου έκανε εντύπωση η ευγένια της δημοσιογράφου.

Συμφωνώ απολύτως. Αλλά όχι μόνο η ευγένεια: ήξερε τι να ρωτήσει. Για σκέψου να ήταν καμία εξίσου σωστή και ευγενική, αλλά λιγότερο σχετική! Μπορεί να κόλωνε να του ζητήσει να κουρδίσει εκεί ον αιρ, και τότε κλάφ' τα.

nikoskiriazis
19.01.2010, 07:41
ξανα παρακαλω γιατι τελειωσε;

paraponiaris
16.06.2010, 21:34
PLZ κάποιος να το κάνει upload και θα το ανεβάσω σε σταθερή τοποθεσία

robinaras
02.01.2011, 23:11
Ο ΕΝΑΣ ΚΑΙ ΜΟΝΑΔΙΚΟΣ ΣΤΕΛΙΟΣ ΚΕΡΟΜΥΤΗΣ

http://www.youtube.com/watch?v=_ntU8DwbUPM

http://www.youtube.com/watch?v=MTsCtVTEGp8

http://www.youtube.com/watch?v=4pUwCHQ9bMY

http://www.youtube.com/watch?v=RnOjRRiJHGw

http://www.youtube.com/watch?v=7jtjHOAuB2U

sakis
02.01.2011, 23:27
Μπραβο φιλε που το ανεβασες στο youtube ειναι ενα σημαντικο ντοκουμεντο και το ακουσα με ιδιαιτερο ενδιαφερον , ειδικα εκει που λεει για τον τροπο που μαθαιναν μπουζουκι "κλεφτα " και προσπαθουσαν να βλεπουν απο αλλους που δεν τους αφηναν .

KwstasP
02.01.2011, 23:36
Τα βίντεο με την συνέντευξη του Στέλιου Κερομύτη σχετικά με τα ντουζένια μεταφέρθηκαν εδώ μιας και είχε προηγηθεί η συζήτηση. Ευχαριστούμε τον φίλο robinaras που τα ανέβασε.

ΑΛΚΙΒΙΑΔΗΣ ΜΑΥΡΟΣ
03.01.2011, 12:38
είχα τη τύχη να τον δώ στη μπουατ "Αιγόκερως" (το '77 μάλλον) να παίζει μαζί με τον Καλφόπουλο. Καταπληκτικός! Δεν υπάρχουν τέτοιοι μπουζουξήδες πια....

babis
02.11.2011, 12:20
http://www.youtube.com/watch?v=i_qUw1mg8x8&feature=player_embedded

Στο βίντεο αυτό που ανέβασε ο Πίκινος στο μπλόγκ του, στο 4ο λεπτό θα απολαύσετε και οπτικά τον Γενίτσαρη να παίζει έναν γιουρούκικο σκοπό σε καραντουζένι. Η μελωδία μοιάζει σε πολλά σημεία αρκετά με τον σκοπό που παίζει σε καραντουζένι ο Κερομύτης στην Μιχαλίτση. Ενδιαφέρον έχουν και οι στίχοι που αναφέρονται στο φονικό Αντωνίτση-Σακαφλιά...

ΓΙΑΝΝΗΣ
02.11.2011, 17:13
http://www.youtube.com/watch?v=i_qUw1mg8x8&feature=player_embedded

Στο βίντεο αυτό που ανέβασε ο Πίκινος στο μπλόγκ του, στο 4ο λεπτό θα απολαύσετε και οπτικά τον Γενίτσαρη να παίζει έναν γιουρούκικο σκοπό σε καραντουζένι. Η μελωδία μοιάζει σε πολλά σημεία αρκετά με τον σκοπό που παίζει σε καραντουζένι ο Κερομύτης στην Μιχαλίτση. Ενδιαφέρον έχουν και οι στίχοι που αναφέρονται στο φονικό Αντωνίτση-Σακαφλιά...

Και οι οποίοι στιχοι δεν δένουν με την αναφορά στο Σακαφλιά που γινεται εδώ:
http://www.klika.gr/cms/index.php/ar8rografia/ar8ra/112-istoria-sakaflias.html

pepe
02.11.2011, 17:32
Δένουν όμως με κάποιους που είχα διαβάσει στον Πετρόπουλο. Θυμάμαι μάλιστα ότι, νεαρός τότε και μόλις αρχίζοντας να μαθαίνω, είχα γοητευτεί σε βαθμό μυθοποίησης από το γεγονός ότι ο Σακαφλιάς ήταν υπαρκτό πρόσωπο που είχε εμπνεύσει τη λαϊκή μούσα, και ότι το "πραγματικό" τραγούδι του είχε τόσο πολλά παραπάνω από αυτά που ξέραμε. Τα στιχάκια που λέει ο Γενίτσαρης πρώτη φορά τα ακούω τραγουδιστά, και χαίρομαι πολύ γι' αυτό. Ένα ευχαριστώ στον Πίκινο!

Κατά τα άλλα, το τραγούδι δεν είναι ιστορικό δοκίμιο. Μπορεί και να τα λέει λάθος, τι σημασία έχει;

ΣΤΑΥΡΟΣ Κ
02.11.2011, 18:26
Η μελωδιας που παιζει ο Γενιτσαρης ειναι το κομματι ειχα δεκα ταλληρα και τα παιξα στο ζαρι ,παλιο αδεσποτο κομματι απο τα λιγοστα που σωθηκαν τηςγνησιας μπουζουκικης παραδοσης των αδεσποτων ,το επαιζε και ο Μαρκος και ο Κερομυτης και αργοτερα το διασκευασε και ο Γενιτσαρης στο κομματι του ,Καραντουζενι κουρντισα .Μπραβο για το Βιντεο .

μπαμπης καπουλας
03.11.2011, 11:23
Υπάρχει και άλλη μία εκδοχή του ‘’Σακαφλιά’’ pepe, την πρωτάκουστα στην παράσταση του Σ.Ξαρχάκου ‘’Αμάν Αμήν’’
http://youtu.be/4jjmseKs_Mw

pepe
03.11.2011, 17:15
Βέεεεβαια!

Το 'χα ακούσει κι εγώ, τότε. Δεν το θυμόμουν, και τώρα που το ξανακούω η μελωδία μου φαίνεται σαν καινούργια, δεν την είχα συγκρατήσει μετά από τόσα χρόνια, αλλά την εντύπωση που μου έκανε τη θυμάμαι ζωντανά. Ο στίχος "Ρε Αντωνίτση κερατά που σκότωσες το Σακαφλιά" μεταμορφώθηκε από τυπωμένο χαρτί σε τραγούδι!!

Ευχαριστώ Μπάμπη.

αποστολης
04.11.2011, 18:36
http://www.youtube.com/watch?v=YXQ7xHGrGj8 καλησπερα,το παραπανω βιντεο εχει τιτλο καραντουζενι,εγω κουρδιζω ρε,σολ,φα# και βγαινει σωστο το κομματι,ισχυει αυτο το κουρδισμα?στο βιντεο ο μπαρμπαγιαννης πυροβολαει!

ΣΤΑΥΡΟΣ Κ
17.11.2011, 10:42
για δοκιμασε ρε-σολ-σολ

pepe
26.01.2012, 22:53
Μήνυμα από τη συντονιστική ομάδα: οι δημοσιεύσεις #46 μέχρι και #50 μεταφέρθηκαν σε αυτή την ενότητα από εδώ (http://www.rembetiko.gr/forums/showthread.php?t=24230&page=5&p=217293#post217293)

Φίλε αρχαριε δεν υπάρχει Τίποτα κρυφό πια για τα ντουζενια. Όλα είναι γνωστά κι οποίος θέλει Μπορει να τα μελετήσει και να παίξει μ αυτα.
Ότι Ήταν να ειπωθεί ειπώθηκε. Ευτυχώς ότι είναι να παιχτεί δεν παίχτηκε . Αν βάλουν όλοι απο ένα χεράκι Μπορει και να το προχωρήσουμε λίγο το πράγμα. Μην τα περιμένουμε όλα απ τους άλλους.

Με είχε παραξενέψει λίγο η παραπάνω δήλωση του κ. Μυστακίδη: όλα είναι γνωστά;; Είπα να μη σχολιάσω, για να μη φανεί η άγνοιά μου: μπορεί όλα να είναι γνωστά αλλά απλώς όχι σ' εμένα.
Σε άλλη συζήτηση όμως εμφανίζεται το παρακάτω μήνυμα (η υπογράμμιση δική μου):


Το κούρντισμα ''Μπάτης ,τελικά υπάρχει πολύ μεγάλη πιθανότητα να είναι το λεγόμενο Πειραιώτικο Ντουζένι που άκουσε από τον Μπάτη ο Νέαχος Γεωργιάδης.Στο άρθρο του ''Οι δίσκοι του Γιώργου Μπάτη '' στην Κλίκα.Λέει τα εξής[...]

Βλέπω λοιπόν ότι κι άλλοι που έχουν ασχοληθεί εξακολουθούν να μην είναι απόλυτα βέβαιοι. Χωρίς να θέλω να μπλέξουμε στο αν ο Χ ή ο Ψ είναι αρκετά ενήμερος ή όχι, η ερώτησή μου είναι: υπάρχουν κάπου συγκεντρωμένα όλα τα τελικά (ή έστω τα προς το παρόν τελικά) συμπεράσματα για τα ντουζένια; Συμπεράσματα που να έχουν στηριχτεί σε όλες τις προηγούμενες έρευνες, και να έχουν αντιμετωπίσει κάθε πιθανή αμφιβολία;

Δημήτρης Μυστακίδης
27.01.2012, 13:11
Τι είναι Τελικά τα περιβόητα ντουζενια που όλοι κρατάνε σαν επτασφράγιστο μυστικό;
Είναι κουρδισματα που σου επιτρέπουν να έχεις έναν συνεχόμενο παχύ ισοκρατη. Παίζοντας δηλ την μελωδία σε μια χορδη οι υπόλοιπες ΧΟΡΔΕΣ να είναι η συνοδεία. Πως Μπορει να γίνει αυτο; Με πολλούς τρόπους. Θέλω ρε. Παίζω με το ρε λα ρε Θέλω λα; Κάνω ντο# λα λα Θέλω σολ κάνω ρε σολ ρε Θέλω ντο κάνω ρε σολ ντο και πολλα αλλα σύμφωνα πάντα με τις ΧΟΡΔΕΣ που φοράει το όργανο και τις τονικοτητες που Θέλω να παίξω. Τώρα το πως ονομάζεται το Κάθε ένα απ αυτα λίγη σημασία έχει για μένα.

Δημήτρης Ν.
27.01.2012, 14:11
Τώρα το πως ονομάζεται το Κάθε ένα απ αυτα λίγη σημασία έχει για μένα.
Εγώ το ίδιο θα έλεγα και για τους δρόμους. Αρκεί που τους ακούω και τους παίζω.

ΣΤΑΥΡΟΣ Κ
27.01.2012, 14:51
Τα κυριοτερα κουρδισματα τα οποια εκαναν οι Παλαιοι μπουζουξηδες οπως τα εχω συνταξει ειναι τα εξης 8-9


ρε-σολ-ρε(ισιο)
ρε-σολ-σολ(Ανοιχτο)
ρε-σολ-λα(Καραντουζενι)
ρε-σολ-σιb(Συριανο)
ρε-σολ-σι(Αραμπιεν)
ρε-σολ-ντο ?
ρε-σιb-σιb (Πειραιωτικο?
ρε-σι-σολ
ρε-ρε-ρε(Ανοιχτο)

τωρα υπαρχουν ενα πληθος ακομα συνδιασμων που μπορει να γινει

ρε-λα-μι,ρε-λα-φα,ρε-λα-σολb ,ντο-ρε ντο(Καραπιπερης Τουτοι οι μπατσοι).Ρε-σι-σολb(Σερβικο Βασιλη Τσιτσανη)ρε-φα-ντο και αλλα πολλα ,όσα θέλεις ,οποιος γουσταρει πειραματισμους ξεκινα να κουρδιζει πανω σε αυτά
Τα ονοματα ηταν μια αναγνωρισημότητα των συγκεκριμένων ντουζενιών που ηταν πιο δημοφιλη μεχρι να βγουνε ομως και αλλα στοιχεια στο φως μονο για καποια απο αυτά ειμαστε σίγουροι για την ονομασια τους

georgalasg
27.01.2012, 15:46
Λίγο ασχετο με το θεμα Στελιος αλλα μιας και πιασαμε τα κουρδίσματα να ρωτησω κατι

Ημουν στη σκαλα του Μιλάνου στο βόλο γυρω στο 1998 και παιζαμε... Παιζαμε τραγουδι απο Μι. Δε θυμαμαι πιο ηταν. Σταματαει ο Καρολος να παιζει και συνεχίζω μονο εγω στο μπουζουκι. Ημουν λιγο κομπλαρισμενος, δεν το ειχα ξαναπαιξει απο μι και δε μπορουσα να δω τι ακριβως κανει. Κουρδίζει το τριχορδο του και στο επομενο τραγουδι (χωρίς να διακοψουμε δηλαδή) μπαινει στο βαθια στη θαλασσα θα πέσω

Μπορει καποιος να καταλαβει πως είχε κουρδίσει; Το τραγουδι ηταν απο Μι. Χτυπαγε σε πολλα σημεια και τις 3 χορδες μαζί...
Το αποτελεσμα ηταν πολυ καλο...

pepe
27.01.2012, 22:12
Τι είναι Τελικά τα περιβόητα ντουζενια που όλοι κρατάνε σαν επτασφράγιστο μυστικό;
Είναι κουρδισματα που σου επιτρέπουν να έχεις έναν συνεχόμενο παχύ ισοκρατη. Παίζοντας δηλ την μελωδία σε μια χορδη οι υπόλοιπες ΧΟΡΔΕΣ να είναι η συνοδεία.

Δεν αμφιβάλλω ότι αυτό ισχύει. Αλλά δεν είναι απλούστευση να πούμε ότι αυτό είναι όλο;

Τι ακριβώς σημαίνει «θέλω συνοδεία»; Υπάρχουν πολλώ λογιώ συνοδείες. Τονικής, τονικής με δεσπόζουσα (ποια είναι η δεσπόζουσα; αλλού η 4η, αλλού η 5η), μόνο δεσπόζουσας, τονικής που εναλλάσσεται με υποτονική. Κάποιων οργάνων τα κουρδίσματα ευνοούν τη διατήρηση των παραδοσιακών σχέσεων ανάμεσα στις βάσεις των δρόμων, άλλα ευνοούν το να έρθουν όλοι οι δρόμοι στην ίδια βάση. Πιθανόν κάποια να ευνοούν και τις δύο επιλογές εξίσου. Μετά, κάποια κουρδίσματα με δεσμεύουν σε συγκεκριμένες βάσεις ενώ άλλα μου αφήνουν περισσότερες επιλογές για ψηλά-χαμηλά ώστε να παίζω εκεί που βολεύει τη φωνή και ταυτόχρονα να μη χάνω και την αυτοσυνοδεία με ανοιχτές..
Όλα αυτά τα λέω με βάση όσα ξέρω από άλλα όργανα (λύρες, σάζια, λαούτα, πνευστά). Στα μπουζουκοειδή η τριβή μου με τα ντουζένια είναι ελάχιστη.

____________________________
Σταύρο, όποιος πειραματίζεται μπορεί να ανακαλύψει ή ακόμα και να επινοήσει άπειρα. Αλλά δεν είναι αυτό το ζήτημα. Όσα παλιά κουρδίσματα περιορίζουν τον παίχτη (άρα και το συνθέτη) σ' ένα στενό πλαίσιο επιλογών, αυτά είναι τα καλούπια της μουσικής. Το καθένα από αυτά που θα γνωρίσω και θα το ψάξω, θα με φέρει πιο κοντά στον τότε τρόπο σκέψης.
Με πειραματισμούς μπορώ να επινοήσω και δικούς μου δρόμους: κουνάω τους τόνους και τα ημιτόνια, βγάζω μια καινούργια κλίμακα, και κοιτάω να δω τι καλό μπορώ να παίξω σ' αυτήν. Αλλά αυτό δε με βοηθάει να γνωρίσω το παλιό ρεμπέτικο.

Δημήτρης Μυστακίδης
28.01.2012, 12:31
Συνήθως τα ντουζενια σου δίνουν την τονική με την συνηχηση της δεσπόζουσας. Κάποια ντουζενια που ανέφερε ο κηρομυτης (δεν θυμάμαι ποια) ήταν για σεγκια χουζαμ και είχαν σαν βάση την Τρίτη του δρόμου δηλαδή την μελωδική βάση του μακαμ!!
Όταν έψαχνα τα κιθαριστικα ντουζενια είχα βρει αρκετούς τρόπους για να έχω και άλλες βαθμίδες σαν ισοκρατες αλλα δεν ήταν τόσο χρηστικά και το κυριότερο δεν ακούγονταν καλα.

Διόνυσος
28.01.2012, 13:44
Κάποια ντουζενια που ανέφερε ο κηρομυτης (δεν θυμάμαι ποια) ήταν για σεγκια χουζαμ και είχαν σαν βάση την Τρίτη του δρόμου δηλαδή την μελωδική βάση του μακαμ!!

Εχω την εντύπωση ότι ήταν το αραμπιέν, ρε (καντίνι), σολ, σι. Μου φαινόταν περίεργο όταν το προσπάθησα ("στο Φάληρο που πλένεσαι", για παράδειγμα από σολ), αλλά ακουγόταν ωραία, αν και παράξενα..