+ Απάντηση στο θέμα
Σελίδα 1 από 3 123 ΤελευταίαΤελευταία
Εμφάνιση αποτελεσμάτων : 1 έως 10 από 27

Θέμα: Τα παιδιά της γειτονιάς σου

  1. #1
    Συντονιστής Το avatar του χρήστη Νίκος Πολίτης
    Φύλο
    Άνδρας
    Εγγραφή
    09.09.2006
    Πόλη
    Αθήνα
    Ηλικία
    74
    Συνθέτης
    Αρκετοί, παλιοί όλοι
    Μουσ. όργανο
    πολίτικο λαούτο, μπουζούκι
    Ταβέρνα
    Ελάχιστες, οι καλές έχουν κλείσει
    Δημοσιεύσεις
    6.547
    Άρθρα Blog
    15

    Τα παιδιά της γειτονιάς σου

    Έψαξα για παλαιότερες συζητήσεις αλλά δεν βρήκα τίποτα, ίσως και να μην είχα δημοσιεύσει κάτι σχετικό. Ο λόγος είναι για την οργανική εισαγωγή στο κομμάτι τούτο.

    Το κομμάτι έγινε γνωστό στη δική μας εποχή (και σε εμένα) από δίσκο βυνυλίου του Κέντρου έρευνας και μελέτης του ρεμπέτικου τραγουδιού (Σπύρος Παπαϊωάννου, Παν. Κουνάδης). Το κομμάτι στο δίσκο ήταν με την Μαρ. Παπαγκίκα. Από την αρχή δεν μου πήγαινε η εισαγωγή του, αφού ούτε σαμπά είναι αλλά και κάπου ρυθμικά ξεφεύγει. Λίγο αργότερα είχα ακούσει ένα τραγούδι από την Ικαρία, στη συλλογή του Σ. Καρά "Τραγούδια Ικαρίας και Σάμου", με πρώτο στίχο "Η χρυσή παρηγοριά μου είν' το κρασάκι μου", με μελωδία ακριβώς αυτή του "αμερικάνικου" κομματιού και διαφορετικό στίχο, αλλά με εισαγωγή σε κανονικό σαμπά και "στακάτο", χορευτικό ρυθμό αγριλαμά. Χωρίς πολλά πολλά, υιοθέτησα από τότε αυτή την εισαγωγή και όταν μου έλεγαν "μα, διαφορετικά το παίζεις" προσπαθούσα να εξηγήσω, πιθανολογώντας ότι ο "Αμερικάνος" βιολιτζής της Παπαγκίκα μάλλον δεν θυμόταν ακριβώς την εισαγωγή.

    Στη σειρά "Το ρεμπέτικο" του Παναγιώτη Κουνάδη, που κυκλοφορεί, στο βιβλίο Νο. 3, δημοσιεύεται (Α 19) για πρώτη φορά άλλη εκτέλεση του κομματιού, με τον Νταλγκά στο τραγούδι (κάπως διαφορετικοί κάποιοι στίχοι) και βιολί από τον Σαλονικιό. Η εισαγωγή είναι ακριβώς η ίδια, με ελάχιστες μελισματικές παραλλαγές, με εκείνην που ήξερα από το δίσκο του Καρά. Επιτέλους, δικαιώθηκα για την επιλογή μου.

    Για την ιστορία: όπως με πληροφόρησε ο Νίκος Διονυσόπουλος, ο δίσκος με τον Νταλγκά υπάρχει σε ένα και μοναδικό αντίτυπο σε κάκιστη κατάσταση, που ουσιαστικά δεν ακουγόταν, δεν παιζόταν καν, γιαυτό και είχε παραμείνει αδημοσίευτο. Χρειάστηκαν τρεις μέρες δουλειάς για να έρθει το κομμάτι σε μορφή αποδεκτή, με τον κ. Διονυσόπουλο να οδηγεί με το χέρι το "ρολόι" του γραμμοφώνου για να μην ξεφύγει από το αυλάκι.

  2. #2
    Ανενεργό Μέλος
    Φύλο
    Άνδρας
    Εγγραφή
    22.05.2009
    Πόλη
    WASHINGTON DC
    Ηλικία
    39
    Συνθέτης
    Νταλκας,Δελιας,Χατζηχρηστος,
    Μουσ. όργανο
    Ουτι,λαουτο,τριχορδο,κεμανες
    Ταβέρνα
    οποια εχει καλους μεζεδες
    Δημοσιεύσεις
    278
    Το κομματι ειναι σαμπα,αν θες ριξε μια ματια και στην εδοχη του Νικου και Γιασεμης Σαραγουδα
    [URL="http://www.myspace.com/spyrosoud"]www.myspace.com/spyrosoud[/URL]
    Σμυρνη-Πολη και αταστα,τραγουδια και μουσικες

  3. #3
    Συντονιστής Το avatar του χρήστη Νίκος Πολίτης
    Φύλο
    Άνδρας
    Εγγραφή
    09.09.2006
    Πόλη
    Αθήνα
    Ηλικία
    74
    Συνθέτης
    Αρκετοί, παλιοί όλοι
    Μουσ. όργανο
    πολίτικο λαούτο, μπουζούκι
    Ταβέρνα
    Ελάχιστες, οι καλές έχουν κλείσει
    Δημοσιεύσεις
    6.547
    Άρθρα Blog
    15
    Μα εκεί ακριβώς είναι το θέμα, Σπύρο. Ενώ το κομμάτι είναι σαμπά, η εισαγωγή που ξέρει όλη η Ελλάδα είναι σε διατονικά διαστήματα.


    Με το Νίκο και την κυρία Γιασεμή το έχουμε παίξει μαζί το κομμάτι και ο κύριος Νίκος συμφώνησε ότι η εισαγωγή πρέπει να είναι αυτή που αναφέρω. Η εισαγωγή του Σαλονικιού στην "καινούργια" ηχογράφηση το επιβεβαιώνει.

  4. #4
    Δραστήριο Μέλος
    Φύλο
    Άνδρας
    Εγγραφή
    02.10.2006
    Πόλη
    αθηνα
    Συνθέτης
    μαρκος
    Ταβέρνα
    παλαιικό
    Δημοσιεύσεις
    518
    Το κομματι υπαρχει σε ενα μοναδικο αντιτυπο οσο αφορα τον Κουναδη μιας και εγω επισης εχω την ηχογραφηση καλυτερη απο αυτη που εβγαλε ο Κουναδης οχι πολυ καλυτερη αλλα σαφως πιο αποδεκτη ,αυτο απλα για την ιστορικη αληθεια
    Το κομματι επισης βγηκε το 1925 στην Αμερικη απο τον Κωνσταντινο Μαυρο βιολιστη με τιτλο τα μπαγασικα και οχι με την Κουλα οπως λαθος αναφερει ο Κουναδης στο ενθετο ,ο συγκεκριμενος δισκος ειναι που εχει βρεθει μονο ενα αντιτυπο μεχρι στιγμης,
    Επισης η εισαγωγη του Νταλγκα στο κομματι ειναι η ιδια με αυτη του Νουρου,βεβαια ακομα δεν εχει βρεθει μεχρι σημερα η πρωτη ηχογραφηση στην Πολη το 1910 για να δουμε πως παιζονταν και εκει αυτο το σπουδαιο τραγουδι.

  5. #5
    Ανενεργό Μέλος
    Φύλο
    Άνδρας
    Εγγραφή
    21.03.2008
    Πόλη
    Αιθυλένιω...
    Ηλικία
    33
    Συνθέτης
    ...
    Μουσ. όργανο
    Τελικά λέγεται Εβραϊκή Άρπα...
    Ταβέρνα
    Το κουτουκι του Γιαβρή
    Δημοσιεύσεις
    220
    Η ρυθμική αγωγή του κομματιού είναι 9/8 με μορφή 2-3-2-2 όπως στην εκτέλεση της Παπαγκίκα ή 5/8 όπως στην εκτέλεση του Νταλάρα? Δυστυχώς, έχω μόνο αυτές τις δυο εκτελέσεις και ειδικά, οι 4 από τις 5 είναι η εκδοχή των 9/8. Την εκτέλεση του Νταλγκά δεν την έχω καθόλου στα υπόψιν.
    Εστήθηκε μια μηχανή
    και πέσαμε στην λούμπα...

  6. #6
    Συντονιστής Το avatar του χρήστη Νίκος Πολίτης
    Φύλο
    Άνδρας
    Εγγραφή
    09.09.2006
    Πόλη
    Αθήνα
    Ηλικία
    74
    Συνθέτης
    Αρκετοί, παλιοί όλοι
    Μουσ. όργανο
    πολίτικο λαούτο, μπουζούκι
    Ταβέρνα
    Ελάχιστες, οι καλές έχουν κλείσει
    Δημοσιεύσεις
    6.547
    Άρθρα Blog
    15
    Το κομμάτι είναι εννιάρι, τονισμένο 2322. Πώς κατάφερε ο Νταλάρας να το βγάλει πεντάρι, το αγνοώ και εγώ... Την εκτέλεση με τον Νταλγκά δεν θα μπορούσες να την έχεις υπόψη, Στεφανάκο, αφού τώρα πρωτοδημοσιεύεται.

    Σταύρο, ακριβώς για την ιστορική αλήθεια: σε πλησίασε κανείς από ΔΟΛ ή τους υπαλλήλους τους, να ζητήσει μήπως και τους δανείσεις το δικό σου αντίτυπο και γλυτώσουν τρεις μέρες ταλαιπωρίας του Ν. Διονυσόπουλου;


    Τραγούδι με τίτλο “Τα μπαγάσικα” ο Μανιάτης δεν αναφέρει (στην ηλεκτρονική έκδοση), για οποιουσδήποτε συντελεστές. Ο κατάλογος της Panelhennion πράγματι δεν αναφέρει κάτι για κα Κούλα. Η Παπαγκίκα έχει (κατά Μανιάτη) ηχογραφήσει το κομμάτι ως “Τα παιδιά της γειτονιάς σου” (CO-56066F). Στο δίσκο της CBS “Το ρεμπέτικο τραγούδι 2” το κομμάτι αναφέρεται (Β2) ως “Τα παιδιά της γειτονιάς σου”, τραγούδι: Μ. Παπαγκίκα.

  7. #7
    Ανενεργό Μέλος
    Φύλο
    Άνδρας
    Εγγραφή
    21.03.2008
    Πόλη
    Αιθυλένιω...
    Ηλικία
    33
    Συνθέτης
    ...
    Μουσ. όργανο
    Τελικά λέγεται Εβραϊκή Άρπα...
    Ταβέρνα
    Το κουτουκι του Γιαβρή
    Δημοσιεύσεις
    220
    Κύριε Νίκο, η εκτέλεση του Γιώργη είναι τούτη. Δεν ξέρω από ποιά δισκογραφική του δουλειά είναι.

    http://www.youtube.com/watch?v=0pvjDiup8dE

    Εμένα μου αρέσει ακουστικά. Θα ήθελα να ακούσω όμως και τις γνώμες σας.

    Καθώς διάβασα σε σχετικό σάιτ, η εκδοχή αυτή είναι διασκευή του Στέλιου του Βαμβακάρη.
    Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη Στέφανος Μαγουλάς: 12.07.2010 στις 15:35
    Εστήθηκε μια μηχανή
    και πέσαμε στην λούμπα...

  8. #8
    Συντονιστής
    Φύλο
    Άνδρας
    Εγγραφή
    31.08.2006
    Πόλη
    Παράδεισος
    Ηλικία
    37
    Συνθέτης
    Γέρος
    Ταβέρνα
    Le Troc Cafe
    Δημοσιεύσεις
    2.259
    Άρθρα Blog
    23
    Η ομορφιά του κομματιού είναι ο ρυθμικός τονισμός της εισαγωγής: στην εκτέλεση με την Παπαγκίκα η ρυθμική αγωγή της εισαγωγής ειναι 2+3+2+2 και στο δεύτερο μισό της πρώτης φράσης αλλάζει η δομή σε 3+2+2+2 με πάλι τονισμένο το δεύτερο γκρουπ, δημιουργώντας μια αίσθηση "αρρυθμίας". Δηλαδή η εισαγωγή ΔΕΝ είναι όπως το υπόλοιπο κομμάτι ολόκληρη 2+3+2+2, 2+3+2+2 αλλά

    2+3+2+2, 3+2+2+2

    (με μπολντ έβαλα τους τονισμούς. Το κομμάτι ξεκινά σε άρση, δηλαδή για να το πω "μπακαλίστικα" ο ρυθμός "μετράει" από τη δεύτερη νότα...)
    Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη babis: 12.07.2010 στις 17:09
    Dunya ta bir, ruya ta bir...
    @sealabs: icetelli

  9. #9
    Συντονιστής Το avatar του χρήστη Νίκος Πολίτης
    Φύλο
    Άνδρας
    Εγγραφή
    09.09.2006
    Πόλη
    Αθήνα
    Ηλικία
    74
    Συνθέτης
    Αρκετοί, παλιοί όλοι
    Μουσ. όργανο
    πολίτικο λαούτο, μπουζούκι
    Ταβέρνα
    Ελάχιστες, οι καλές έχουν κλείσει
    Δημοσιεύσεις
    6.547
    Άρθρα Blog
    15
    Παιδιά, εγώ σαν ερευνητής θεωρώ παραποίηση κάθε ηθελημένη επέμβαση που αλλάζει την αρχική εικόνα που έφτιαξε ένας δημιουργός με το δημιούργημά του. Δεν έχω την παραμικρή αντίρρηση να γραφτούν κομμάτια που “δανείζονται” στοιχεία από παλαιότερες δημιουργίες και στήνουν μια καινούργια. Έτσι γινόταν αιώνες τώρα με τη λαϊκή μουσική και έτσι αυτή προχώρησε μπροστά. Αν ο Στέλιος Βαμβακάρης (ή, ο όποιος) είχε την έμπνευση να φτιάξει ένα πεντάρι, έχει όλο το δικαίωμα να το κάνει δανειζόμενος κάποια μελωδία, και να βάλει και τον οποιονδήποτε να το τραγουδήσει. Αλλά από τη στιγμή που κρατάει το στίχο και το όνομα υπάρχουσας δημιουργίας, εγώ το βλέπω ως παραποίηση, για να μην πώ βεβήλωση. Το χειροπιαστό αποτέλεσμα είναι να έρχεται αργότερα κάποιος, π.χ. ο Στεφανάκος και να λέει – μια στιγμή! Εννιάρι είναι το κομμάτι ή πεντάρι;


    Την υποψία μου για την εκτέλεση με την Παπαγκίκα την κατέθεσα ήδη: μάλλον οι συντελεστές δεν θυμόντουσαν την αρχική εισαγωγή. Το τραγούδι είναι χορευτικό, όχι της τάβλας και η αρρυθμία απλά δεν του ταιριάζει. Δική μου η άποψη, φυσικά. Όπως και ότι δεν έχει πτώση από σαμπά σε διατονικό. Άλλο αν την συνηθίσαμε.

  10. #10
    Συντονιστής
    Φύλο
    Άνδρας
    Εγγραφή
    31.08.2006
    Πόλη
    Παράδεισος
    Ηλικία
    37
    Συνθέτης
    Γέρος
    Ταβέρνα
    Le Troc Cafe
    Δημοσιεύσεις
    2.259
    Άρθρα Blog
    23
    Θα είχε ενδιαφέρον εάν μπορεί κάποιος να παραθέσει, έστω αποσπασματικά, την εισαγωγή των άλλων εκτελέσεων 78 στροφών (Νταλγκά ή και άλλων). Προσωπικά με ενδιαφέρει πολύ και δεν τις βρίσκω.
    Θα ήθελα να απαντήσω στον φίλο Νίκο ότι δεν θεωρώ, κατά την ταπεινή μου γνώμη, το φαινόμενο αλλαγής του ρυθμού ως "παράδοξο" το οποίο προέρχεται από λάθος μνήμης ή μουσικό λάθος. Είναι σύνηθες σε μελωδίες της ανατολίας, σε ρυθμούς ακσάκ, να μετατίθεται ο ρυθμικός τονισμός σε διαφορετικά σημεία, 100%συνειδητά, γιατί απλά έτσι είναι χτισμένες οι μελωδίες. Μάλιστα, οι έχοντες "δυτική" μουσική παιδεία είναι αυτοί που θεωρούν συνήθως ότι "ὡχ, κάποιο λάθος κάνουν εδώ οι μουσικοί, κάτι "τρώνε"!
    Είναι, κατ'εμέ, ποιο πιθανό, λόγω της δυσκολίας αντίληψης του φαινομένου, να προήλθε με τα χρόνια μια "απλοποίηση", "ομαλοποίηση" της μελωδίας και προσαρμογή της στην ομοιόμορφη ρυθμική δομή που όλοι γνωρίζουμε.
    Φυσικά και αυτό που λέει ο Νίκος είναι πολύ πιθανόν... Αν ακούσω και άλλες παλιές εκτελέσεις, θα επανέλθω.

    Τώρα, αναφορικά με τη διασκευή Νταλάρα, δεν μου αρέσει (ώρες ώρες νομίζω ότι ο τύπος δεν έχει καταλάβει τίποτα από τη μουσική). Αλλά δεν μου αρέσει σχεδόν καμία επανεκτέλεση, γιατί έχει χαθεί η αισθητική ιδαιτερότητα του κομματιού. Σπάνια ακούς ενδιαφέρον ακομπανιαμέντο στην κιθάρα σε αυτό το κομμάτι, το βιολί (εάν υπάρχει) να κελαηδάει, να μην το παίζουν σε ταχύτητα χασαποσέρβικου. Δηλαδή γενικά είναι άκρως σκυλοποιημένο άσμα.
    Dunya ta bir, ruya ta bir...
    @sealabs: icetelli

+ Απάντηση στο θέμα
Σελίδα 1 από 3 123 ΤελευταίαΤελευταία

Πληροφορίες θέματος

Χρήστες που διαβάζουν αυτό το θέμα

Αυτή τη στιγμή, 1 χρήστες διαβάζουν αυτό το θέμα. (0 μέλη και 1 επισκέπτες)

Παρόμοια Θέματα

  1. Στις γειτονιές του Μάρκου Βαμβακάρη - Φεστιβάλ Άνω Σύρου
    από ylianos στην ενότητα Ανακοινώσεις - Εκδηλώσεις - Συναυλίες - Εκπομπές
    Απαντήσεις: 2
    Τελευτ.: 24.06.2010, 15:05
  2. Στις γειτονιές του Μάρκου Βαμβακάρη - Πολιτιστικές εκδηλώσεις στην Άνω Σύρα
    από Μήτσος στην ενότητα Ανακοινώσεις - Εκδηλώσεις - Συναυλίες - Εκπομπές
    Απαντήσεις: 4
    Τελευτ.: 16.06.2010, 23:12
  3. Παιδιά της Πάτρας, Ωραίας Ελένη
    από Κωνσταντίνος στην ενότητα Στίχοι και Τραγούδια
    Απαντήσεις: 5
    Τελευτ.: 23.01.2005, 21:49
  4. ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΗΣ ΠΡΟΣΦΟΡΑΣ ΤΟΥ ΣΤ.ΚΑΖΑΝΤΖΙΔΗ
    από sokratis στην ενότητα Συνθέτες - Στιχουργοί - Τραγουδιστές - Δεξιοτέχνες μουσικοί
    Απαντήσεις: 3
    Τελευτ.: 13.04.2004, 18:16

Δικαιώματα - Επιλογές

  • Δεν μπορείτε να δημοσιεύσετε νέα μηνύματα
  • Δεν μπορείτε να απαντήσετε σε αυτό το θέμα
  • Δεν μπορείτε να επισυνάψετε αρχεία
  • Δεν μπορείτε να επεξεργαστείτε τα μηνύματά σας
  • Ο κώδικας BB code είναι σε λειτουργία
  • Τα Smilies είναι σε λειτουργία
  • Ο κώδικας [IMG] είναι σε λειτουργία
  • Ο κώδικας HTML είναι εκτός λειτουργίας