Ποσόστωση μουσικής

Πρόκειται για ένα μέτρο που θυμίζει χούντα των συνταγματαρχών ή το φασιστικό καθεστώς του Μουσολίνι, ιδεοληψία και καταναγκασμός. Αντί να ενισχύουν τους μουσικοσυνθέτες της χώρας (κάθε άλλο), θεσπίζουν γελοία και ανεφάρμοστα μέτρα.
Οπότε πλέον με το μπουζούκι ανά χείρας θα παίζουμε 55% Nina Simone, Johnny Cash, Beatles, Sex Pistols, Dead Kennedies, Mano Negra κλπ, κανονικά και με το Νόμο. Ελπίζω και αυτό το νομοσχέδιο να ακυρωθεί στον δρόμο, όπως έγινε με την επαναφορά της λογοκρισίας το 2021.

https://www.efsyn.gr/tehnes/art-nea/424591_nomoshedio-toy-ypoyrgeioy-politismoy-gia-ta-ellinika-tragoydia

Μάλλον το έχεις αντιληφθεί λάθος. Με το μπουζούκι ανά χείρας εάν ήθελες να παίζεις 100 λεπτά μουσική θα πρέπει ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ τα 45 από αυτά να τα αφιερώσεις σε Έλληνες συνθέτες.
Επίσης εάν σκέφτεσαι να κάνεις μια ταινία ελληνικής παραγωγής ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ το 70% της μουσικής να είναι ελληνική και όχι μόνο “ξένη”.

Ναι το μέτρο είναι κάπως φασιστικό και εθνικιστικού χαρακτήρα αλλά δεν είναι κατ’ ανάγκη τόσο κακό πιστεύω. Εάν αναφερόσουν σε μέταλ / κλασσικη ή δε ξέρω γω άλλη μουσική ίσως να σε επηρρέαζε παραπάνω αλλά τη λαϊκή μάλλον όχι.

1 «Μου αρέσει»

Δεν το έχω καταλάβει ακριβώς αυτό το νέο μέτρο. Δηλαδή αν θέλω να κάνω ένα αφιέρωμα στην ιαπωνική μουσική, θα πρέπει να έχω 70% (ή Χ%) ελληνικές συνθέσεις στο πρόγραμμα;

Και τι είναι η ελληνική μουσική; Το αγγλόφωνο ελληνικό ροκ είναι ελληνική μουσική; Τα τραγούδια ενός Γάλλου ελληνικής καταγωγής, ή ενός Έλληνα αλβανικής καταγωγής, πού ανήκουν; Η μουσική μιας πολυεθνικής ομάδας με συμμετοχή και Ελλήνων;

Διάβασα κι αυτό, του Στάθη Δρογώση (πηγή: ΦΒ), αλλά δε με φώτισε:

Μετά από χρόνια ήρθε ένα νομοσχέδιο που στηρίζει το έρημο το ελληνικό τραγούδι. Και επειδή είμαι στα σωματεία του από το 2010 νιώθω ανακούφιση. Τι κάνει αυτό το νομοσχέδιο ; Μας δίνει χρήματα; ΌΧΙ. Απλά δίνει κίνητρα στα ραδιόφωνα να παίζουν πιο πολλά ελληνικά τραγούδια. Και βάζει σε τουριστικούς χώρους ( καζίνο ξενοδοχεία αεροδρόμια ) την υποχρέωση όταν παίζεται μουσική να παίζεται και ελληνική. Επαναλαμβάνω. ΔΕΝ ΜΑΣ ΔΙΝΟΥΝ ΛΕΦΤΑ ή επιδοτήσεις. Φυσικά τόσα χρόνια έχουν δώσει πολλά εκατομμύρια ευρώ στον Κινηματογράφο στο Θέατρο και σε τηλεοπτικές σειρές. Και στον Τύπο. Εμείς δε ζητήσαμε χρήματα. Πληρώνουμε οι περισσότεροι μόνοι μας τους δισκους μας. Και την προώθησή τους. Η δισκογραφία έχει σχεδόν πεθάνει. Παρολαυτά επιμένουμε! Τα γράφω όλα αυτά διότι ήδη άρχισαν “φιλελεύθεροι” κύκλοι να μας στοχοποιούν και να λένε απίστευτα ψέματα για τον πρώτο νόμο που στηρίζει το ελληνικό τραγούδι. Θα μπουν και στα σχόλια και στη διαβούλευση και θέλουν να φτιάξουν κλίμα εναντίον μας. Το ελληνικό τραγούδι περνάει δύσκολα. Δεν ζήτησε κρατική επιδότηση. Ζήτησε μια μικρή προστασία. Περάσαμε το κλείσιμο της ΑΕΠΙ που χάσαμε άπειρα χρήματα και μετά περάσαμε την πανδημία που πάλι διαλυθήκαμε. Αν αγαπάτε το ελληνικό τραγούδι ανεξάρτητα από το είδος που ακούτε στηρίξτε αυτό το νομοσχέδιο στις παρέες σας στα σόσιαλ και παντού. Είναι ένα πρώτο βήμα για να προστατευτεί το τραγούδι μας. Μη παρασυρθείτε από τα τρολς του ιντερνετ και από πολιτιστικά νεόπλουτους τύπους που ισχυρίζονται ότι άκουγαν τζαζ στα χωριά τους. Κανείς δεν επιβάλει σε κανέναν τι να ακούσει! Απλά δίνονται κίνητρα στα μέσα για να παίζουν περισσότερα ελληνικά τραγούδια. Αν αγαπάτε το ελληνικό τραγούδι αποδείξτε το. Στα σχόλια είναι και ο σύνδεσμος της διαβούλευσης. Μπείτε δείτε και κάντε σχόλιο. Υπέρ του ελληνικού τραγουδιού. Α και αν θέλετε διαδώστε το. Ζήτω το ελληνικό τραγούδι που έλεγε και ο Νιονιος

Τέλος, ελληνικές οπτικοακουστικές παραγωγές και κινηματογραφικές ταινίες που επιχορηγούνται με κάποιο τρόπο από το Δημόσιο, «υποχρεούνται να ενσωματώνουν ελληνικά τραγούδια σε ελάχιστο ποσοστό 70% του συνόλου της μουσικής επένδυσης».

Εάν θες να πάρεις επιχορήγηση μάλλον ναι.

«Μέτρα για τη διαφύλαξη και την ανάδειξη της άυλης πολιτιστικής κληρονομιάς, την προστασία και ενίσχυση του ελληνόφωνου τραγουδιού και της ορχηστρικής μουσικής απόδοσης του ελληνόφωνου τραγουδιού και την προστασία και διάχυση της ελληνικής γλώσσας, στο πλαίσιο της διαφύλαξης και ανάδειξης της άυλης πολιτιστικής κληρονομιάς».

Τα τονισμένα μάλλον σου απααντούν.

1 «Μου αρέσει»

Α έτσι πείτε ρε παιδιά!

Αυτό δε μου φαίνεται και τόσο σκοταδιστικό/αναχρονιστικό/χουντοπρεπές όσο νόμιζα στην αρχή. Ο καθένας παίζει ό,τι γουστάρει, αλλά όποιος παίξει Χ% ελληνόφωνο τραγούδι είτε με τα λόγια είτε μόνο ορχηστρικά μπορεί να πάρει επιχορηγηση.

1 «Μου αρέσει»

Αυτό πού ποσοστώνεται, στο ελληνόφωνο ή στο βαρβαρόφωνο;

Αυτό μάλλον δε θα πάρει επιδότηση :rofl: :rofl:

1 «Μου αρέσει»

Αλέξανδρε κατάλαβα πολύ καλά τί ορίζει ο νόμος. Πέρα από την αυξημένη ποσόστωση για ορισμένες επιχορηγήσεις, είναι υποχρεωτικό για όλους το νομοσχέδιο. Αλλά κάνουμε και λίγη πλάκα (με χαβαλέ δεν πέφτουν βέβαια τα νομοσχέδια, αλλά ένα γέλιο θα τους θάψει).

Πολύ σημαντικό αυτό, σε μια εγχώρια σκηνή πολυεθνικής προέλευσης και έκφρασης.

ΥΓ: Οι θέσεις του Δρογώση πολύ αμφιλεγόμενες (για να το πω κομψά), από αλλού ξεκίνησε κι αλλού κατέληξε.

Το διαβασα και γω πρόσφατα.Αναρωτιέμαι αν έχει σκοπό την στηριξη ντόπιων μουσικών και την αυξηση των πνευματικών δικαιωμάτων τους αλλά δεν το πιάνω απόλυτα

Άλλη μια αποτυχημένη νομοθεσία του Ελληνικού κράτους.Μάλλον κάποιοι μας κάνουν πλάκα.

Δε θέλω να το κάνω το θέμα πολιτικό, αλλά κάποιοι τους έχουν δώσει το δικαίωμα να ψηφίζουν ό,τι τους έρχεται χωρίς αντιρρήσεις και μάλιστα με αρκετά μεγάλη πλειοψηφία.

1 «Μου αρέσει»

Εγώ όχι, κατάλαβα πολύ φλου.

Βασικά η θέση του Δρογώση είναι ότι, απ’ το ολότελα, φαίνεται σχετικά ικανοποιημένος. Οι μεταγραφές του από Σύριζα ΚΚΕ και δε θυμάμαι αν και αλλού δε χρειάζεται να συζητηθούν εδώ (πάντως είναι απολύτως ικανός να διαφωνήσει και με τους δικούς του, αν αυτό μάς ενδιαφέρει), το θέμα όμως είναι ότι βιοπορίζεται από τη μουσική. Επομένως, ό,τι θέση κι αν παίρνει, κατά τεκμήριο πρέπει να έχει καταλάβει τι γίνεται. Εγώ όμως παραμένω σε απορία.

Λέει ο Στάθης:

Οι απορίες μου:
α) Άμα παιχτεί το τραγούδι μου σ’ έναν σταθμό παίρνω κάποιο ποσό ως δικαιώματα; Εφαρμόζεται αυτό; Το ελέγχει κανείς; Οι σταθμοί (κυριολεκτικά ραδιοφωνικοί και ιντερνετικοί) είναι άπειροι. Και αν παιχτεί στην καφετέρια ενός ξενοδοχείου;
β) Στα ραδιόφωνα «δίνει κίνητρα», στους τουριστικούς χώρους τούς «βάζει σε υποχρέωση». Δηλαδή οι τουριστικοί χώροι είναι άνευ ετέρου υποχρεωμένοι να παίζουν Χ% ελληνικά; Σοβαρά τώρα υποχρεούνται μετά από κάθε εφτά ξένα τραγούδια να παίξουν τρία ελληνικά (ή έστω και σε άλλη ποσόστωση); Αυτό ακούγεται κάπως τραγικό.

Κι αυτό επίσης:

Άμα κάνω μια ταινία με σαμουράι ας πούμε, ή ένα ντοκιμαντέρ με βατράχους, θα πρέπει να έχει και Πάριο στο σάουντρακ;

Κάποτε, επί χούντας, έγιναν της μόδας τα μακρυά μαλλιά. Όταν αυτό κάπως εδραιώθηκε, αντιπροσωπεία κουρέων «επεσκέφθη τον πρόεδρον της κυβερνήσεως κ. Γεώργιον Παπαδόπουλον και εζήτησεν όπως ληφθούν μέτρα». Δεν ξέρω αν πράγματι εμερίμνησεν ο κ. Πρόεδρος και τί είδους μέτρα ελήφθησαν, αλλά οι κουρέηδες χαΐρι δεν είδαν, η μόδα συνεχίστηκε και εκείνοι αναγκάστηκαν να προσαρμοστούν στις καταστάσεις, χωρίς αποτελεσματικά μέτρα. Συμπέρασμα; Με προληπτικά μέτρα, καταστάσεις δεν αντιμετωπίζονται και οι όποιες κοινωνικές / επαγγελματικές ομάδες πάντα θα βρίσκουν ένα τρόπο να προσαρμόζονται προς επελθείσες αλλαγές.

Εδώ όμως το ζήτησαν οι μουσικοί;

Και απαντώ:

Πάντως αρκετοί φαίνονται να το στηρίζουν.

Κάποια από τα επιχειρήματά τους ακούγονται αναχρονιστικά (η εισβολή του ξένου ρεπερτορίου κλπ.), αλλά γεγονός παραμένει ότι οι άνθρωποι αυτοί περιμένουν να φάνε ψωμάκι από τη δουλειά τους.

Και οι κουρέηδες, Περικλή μου, ψωμάκι περίμεναν να φάνε απ’ τη δουλειά τους. Μέτρα θα πάρουμε, να κουρεύεται ο κόσμος;

Ευχαριστώ πολύ! Νομοσχέδιο υποστηρίζει το ελληνικό τραγούδι, 150 Έλληνες καλλιτέχνες υπέρ του νομοσχεδίου. Ε, τί άλλο θα περιμέναμε να έκαναν;

φοβου τους δαναους, και δωρα φεροντας. αλλα εγω θα πω κατι αλλο. βγαινοντας καθε μερα για καφε, διαπιστωνω οτι ολα τα μαγαζια που πινουμε καφε, παιζουν ξενη μουσικη. τα περισσοτερα μαλιστα παιζουν τα γνωστα εμπορικα ‘‘σκουπιδια’’. (καφε με μουσικη κλαμπ), οπως και στα περισσοτερα μαγαζια που σερβιρουν αλκοολ. κι εκει παλι ξενη μουσικη, αλλα εκει υπαρχουν ειδη και ειδη και διαλεγεις. επισεις δεν παιζουν απλα ξενη, αλλα ξενη απο συγκεκριμενες χωρες. αγγλια-αμερικη. και οχι γενικα ξενη απο ολο τον κοσμο. ερωτηση… στην ελλαδα, που λογικα ειμαστε ελληνες, και μιλαμε ελληνικα, και εχουμε κι εμεις τοσα ωραια και διαφορα τραγουδια και μουσικες, τα μαγαζια γιατι να παιζουν σχεδον αποκλειστικα αυτην την ξενη μουσικη? για πιο λογο? αμα πας στην αμερικη σε ενα καφε, θα ακουσεις παριο ας πουμε? γιατι??

Λές να μην υπάρχουν κάποιοι λόγοι, συγκεκριμένοι και σοβαροί; Βεβαίως και υπάρχουν. Ας αφήσουμε τη μουσική να κάνει τις επιλογές της μόνη της, ας προβληματιστούμε για το τί θα μπορούσαν να ήταν αυτοί οι λόγοι και, κυρίως, ας αφήσουμε τους εθνοκεντρισμούς στην άκρη.

Ε ρε συ Μάικ, το νεοελληνικό κράτος από όταν ιδρύθηκε, τα πρώτα κόμματα που είχε ήταν το αγγλικό κόμμα, το γαλλικό κόμμα, το ρωσικό κλπ, από την αρχή στη μίμηση δηλαδή :smile:
Και τώρα στην εποχη μας, τι να γίνει, η λίνγκουα φράνκα είναι τα αγγλικά, αναμενόμενο να είναι και στην τέχνη και παντού.
Το θέμα είναι πως, οκ ρε πστ, θες να μαϊμουδίσεις τον Άγγλο ή τον Αμερικάνο; ΟΚ δεκτόν, κάν’το, αλλά τουλάχιστον μιμήσου και τα καλά τους, όχι μόνο τη σαβούρα τους.